Toon posts:

Automatisch een Catchall-mailbox legen Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na wat ge googled en wat gezocht te hebben op GoT blijf ik met de volgende vraag zitten ..

Hoe kan ik automatisch of mbv een script een mailbox legen in dit geval die van mijn Catchall account in Exchange 2003 ?.

Ik wil dit omdat ik anders steeds in OWA moet inloggen en dan giga veel handwerk moet verichten om deze op te schonen, en het ook makkelijker is voor beheer.

Verwijderd

Dan moet je een pop connector nemen, die slaat de gegevens uit een bestaande pop3 mail account binnen exchange. Teminste zo moet het op Windows 2000 Server met Exchange 2000 ;)
Ik gebruik op het moment popcon meen ik, maar er zijn veel alternatieven.
Of bedoel je andersom :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 00:23 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
1x server side regel aanmaken die alles definitief verwijdert bij binnenkomst.

Of gewoon een distribution list aanmaken met dit adres zonder leden van de distribution list. Verdwijnt het ook.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom heb je een catch-all mailbox, als je'm vervolgens alleen maar leeg gooit?
Je kunt dat hele catch-all gebeuren dan beter uitzetten, lijkt me.

Veronderstellend dat je ook nog iets zinnigs wilt doen met die catch-all mailbox, kun je er met zekere regelmaat met een Outlook client aan connecten en dan even AutoArchive te draaien -> alles ouder dan X dagen verwijderen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Move NT > SA

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:21:
Waarom heb je een catch-all mailbox, als je'm vervolgens alleen maar leeg gooit?

Veronderstellend dat je ook nog iets zinnigs wilt doen met die catch-all mailbox, kun je er met zekere regelmaat met een Outlook client aan connecten en dan even AutoArchive te draaien -> alles ouder dan X dagen verwijderen.
dit omdat mijn server blijft replyen op onbekende gebruikers binnen mijn domein NDR report, het zijn allemaal spam mails die naar echt rare namen worden gestuurd, en hierdoor anders veel smtp verkeer krijg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:21:
Dan moet je een pop connector nemen, die slaat de gegevens uit een bestaande pop3 mail account binnen exchange. Teminste zo moet het op Windows 2000 Server met Exchange 2000 ;)
Ik gebruik op het moment popcon meen ik, maar er zijn veel alternatieven.
Of bedoel je andersom :X
ik zelf gebruik GFI, naar veel tevrenheid, maar ik wil wel de mails bewaren om soms toch even snel te kijken of er geen belangrijke mail tussen zit. Maar als ik hier geen zin in heb deze catchall mailbox gewoon kunnen legen met 'een klik' .

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:21:

dit zou idd een mooie oplossing kunnen zijn !

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:30:
1x server side regel aanmaken die alles definitief verwijdert bij binnenkomst.

Of gewoon een distribution list aanmaken met dit adres zonder leden van de distribution list. Verdwijnt het ook.
dit ga ik zeker testen lkkr makkelijk idd .. heb namelijk nog nooit echt iets zinnigs ontvangen in de catchall .. Bedankt !

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:42:
[...]dit omdat mijn server blijft replyen op onbekende gebruikers binnen mijn domein NDR report, het zijn allemaal spam mails die naar echt rare namen worden gestuurd, en hierdoor anders veel smtp verkeer krijg
Dan moet je even het vinkje Global Settings | Message Delivery | Recipient Filtering | Filter Recipients who are not in the Directory aanzetten (daarna even de SMTPSVC herstarten).
Dan worden mails aan niet bestaande adressen al in de transport fase afgebroken; krijg je ze niet eens binnen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost dmv de distrubutie 'truuk'
Pagina: 1