Amerikaanse VHS op Nederlands video ?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95999

Topicstarter
M'n vriendin heeft van vrienden uit Amerika een VHS band gekregen die we graag willen bekijken in een (Nederlandse) videorecorder. Dus de videorecorder van zolder gehaald, stof eraf geblazen via de scart aangesloten op de TV, maar helaas....De amerikaanse VHS band laat alleen maar witte/grijze/zwarte strepen zien terwijl we wel geluid horen. Pak ik echter een normale (lees: nederlandse) vhs band dan kan ik die zonder problemen afspelen.

Mijn vraag is dus; kan ik amerikaanse VHS banden op een Nederlandse videorecorder afspelen of heb ik hier een speciaal apparaat voor nodig ?

Alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Volgens mij heb je hebt een videorecorder nodig die NTSC afspeelt.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55
Ja, kan meestal wel.

Sommige videorecorders zullen 'm gewoon als NTSC uitspugen, je tv zal dan ntsc moeten kunnen weergeven. Andere videorecorders bieden een mogelijkheid om 't om te zetten ( "ntsc playback on pal tv" meestal genoemd in de specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
justmental schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:48:
Volgens mij heb je hebt een videorecorder nodig die NTSC afspeelt.
is er iets van een omvormer die een PAL signaal (want volgens mij is dat het Nederlandse signaal) omzet naar NTSC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55
Anoniem: 95999 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:52:
[...]

is er iets van een omvormer die een PAL signaal (want volgens mij is dat het Nederlandse signaal) omzet naar NTSC ??
TVkaart in je PC, die instellen op NTSC, en t via tvout (PAL) weer afspelen op tv (of video en weer opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm..TV kan NTSC aan, waarschijnlijk geeft nu de video recorder het signaal verkeerd door. TV heb ik namelijk aangepast, kleurenschema gezet op NTSC. Maar dit werkt nog niet.

Morgen maar eens proberen om de video op een andere manier aan te sluiten op de TV, er staat namelijk groot op de scart uitgang van de video EURO AV en aangezien het een amerikaanse band is lijkt me dit niet goed.

Of denk ik nu verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Als je videorecorder geen NTSC kan afspelen kun je het schudden. NTSC zit fundamenteel anders in elkaar dan PAL en je videorecorder moet daar geschikt voor zijn. Op zoek dus naar een videorecorder die NTSC kan afspelen. Daarnaast moet je TV dat signaal natuurlijk ook kunnen weergeven maar je zei al dat dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom ;) Als je video geen NTSC snapt dan kun je het idd schudden. Dat Euro-AV is gewoon een andere benaming voor een scart-connector, heeft verder niks te maken met televisisignalen an sich maar des te meer met de manier van aansluiten (tis een eu aansluitstandaard).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja, je gaat alles proberen als je vriendin zo graag de video-film wil bekijken. We laten hem nu in ieder geval overzetten op DVD door iemand die ook een NTSC video's aankan....

In ieder geval bedankt voor jullie verhelderende uitleg, ben iig een heel stuk wijzer geworden
Pagina: 1