[XP] Partitie soms niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-03 07:52
Ik heb een probleem dat soms 2 partities van de 4 plotseling verdwijnen. Er zitten 2 hdd's in, 1 met de C en D partitie, en 1 (maxtor 120 gb) met de E en F partitie. Als ik de computer aan zet is er niks aan de hand, maar staat hij een tijdje aan en kijk ik bij deze computer dan staan de E en de F partities er gewoon niet bij. Als ik dan naar configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer ga, dan worden de partities op nieuw gezocht. Als dit is gebeurt en ik ga weer naar deze computer zijn de parties opeens wel aanwezig.
Erg lastig dus. Nu is het ook zo dat de partities gedeelt zijn, en ik dus alsnog de computer opnieuw op moet starten om deze vanaf het netwerk te kunnen benaderen.

Specs:
Windows XP Pro + SP2
Asus a7v8x-x
Maxtor 120 gb

Ik heb ook al bij apparaatbeheer gekeken, maar de hdd's hebben geen tabblad met energiebeheer, dacht dat dat misschien fout kon staan. Iemand nog goede ideeen?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Check de schijf met het probleem met het tooltje van Maxtor op fouten. Installeer de meest recente drivers voor je controller.

• Brammel
under-world schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:32:
Check de schijf met het probleem met het tooltje van Maxtor op fouten. Installeer de meest recente drivers voor je controller.
Dit heb ik geprobeert maar ben vandaag tot de conclusie gekomen dat dit niet de oplossingen zijn. Heeft er iemand nog meer tips?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien eens een andere voeding proberen? Ik heb daar wel eens hele rare verstoppertje-episodes mee afgesloten :Y)
Anders zou je eens een biosflash kunnen overwegen, soms kan dat ook dit soort dingen fixen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brammel
sanfranjake schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:46:
Misschien eens een andere voeding proberen? Ik heb daar wel eens hele rare verstoppertje-episodes mee afgesloten :Y)
Anders zou je eens een biosflash kunnen overwegen, soms kan dat ook dit soort dingen fixen :P
Neem aan dat zo'n biosflash geen zin heeft als het om dezelfde versie bios gaat? Heb namelijk de nieuwste versie er al op staan.
Een voeding is meteen weer zo lastig, aangezien ik niet meteeen kan zien of het probleem is opgelost. Als dit de enige oplossing is dan blijf ik de computer maar opnieuw opstarten als de partities weer eens verdwenen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 04-06-2005 00:24 ]