isa 2004 blokt norton ghost 8.0

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb een windows 2000 advanced server.
draai hier exchange 2000 op.

en heb er microsoft isa server 2004 opgezet.

standaard in isa zit de regel alles blokeren.
wil je dus iets toelaten moet je die regel toevoegen.
nou wou ik me client ghosten vanaf de server maar dat wordt dus geblokkeerd.
ik kan de poorten voor northon ghost 8.0 niet vinden om ze toe te voegen.

weet iemand de norton ghost udp/tcp porten voor server/client???

kon op google/tweakers nix vinden

alvast bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
policy aanpassen dat het verkeer van je localhost naar je localnetwerk wordt toegelaten

hoe :? staat gewoon in de handleiding :) kon me simpelweg niet voorstellen dat je dat niet had kunnen vinden

ISA 2004 is een enterprise product bedoelt voor enterprise doeleinden, dat jij dat thuis wilt gaan geruiken prima (nobel doel eigenlijk zo leer je het best) echter het heeft 1 nadeel>> je zult zelf veel research moeten doen

en dat laatste is iets wat ik mis in je post :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Hier klopt een heleboel niet. Je gebruikt ISA op een server waar ook Exchange op draait. Je hebt een client (in je LAN) die je niet kan ghosten omdat ISA Server dat blokkeert? ISA doet daar helemaal niets mee. ISA is een proxy/firewall, bedoeld om verschillende netwerken veilig met elkaar te verbinden. Iets binnen je LAN heeft daar niets mee te maken.

Edit:
Sorry, ik heb over '2004' heen gelezen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:32 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:29:
Hier klopt een heleboel niet. Je gebruikt ISA op een server waar ook Exchange op draait. Je hebt een client (in je LAN) die je niet kan ghosten omdat ISA Server dat blokkeert? ISA doet daar helemaal niets mee. ISA is een proxy/firewall, bedoeld om verschillende netwerken veilig met elkaar te verbinden. Iets binnen je LAN heeft daar niets mee te maken.
ISA 2004 blocked ook het lokale netwerkverkeer :) je isa host is niet goed bereikbaar met de default policy's die zul je dus moeten openzetten

aangezien ghost (server) een aantal poorten heeft openstaan worden deze door isa by default geblocked.

best practices voor isa is dat je het idd ook zo laat (en isa eigenlijk op een aparte host installed) maar goed voor thuis of in het testlab kan/mag je netwerkverkeer van local>localnetwork toestaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 10-05-2005 22:32 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Hoe wil je met ghost 8 ghosten?
Via multicast of een andere methode?

But then again, I could be wrong..

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
als deafault rule heeft isa 2004 alles blokken intern/extrern/wlan

als ik ghost dus wil toevoegen moet ik een poort hebben.
Doe het via multicast.
is een testnetwerk voor een school opdracht

Verwijderd

Mja, hier is toch zat over uit te vinden en daar het een schoolopdracht is moet je ik je toch zeggen dat je dit zelf mag oplossen. Wij helpen je niet met je huiswerk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.