Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

e-dentify verlengt automatisch

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 19:06
Ik weet niet of deze post helemaal op de juiste plaats staat maargoed,

ik heb / had een account bij e-dentify omdat deze server meer down als up is en hun support net zo traag alshun webservers zijn (ik snap dat e-dentify een budget achtig hosting is) gebruik ik deze webhosting niet meer.
ik had 12x1 maand 350mb webhosting gekocht voor 1 euro per maand + een domein naam van 11 of 12 euro.
nu kreeg ik mail van e-dentify dat ik 22 euro moes betalen voor het volgende jaar, ik denk huh? heb ik daar om gevraagt?
ik mail hem en zeg dat ik mijn account niet wil verlengen, dan krijg ik mail terug dat ik dat 14 daage eerder schriftelijk hat moeten doen.
ik denk ik heb me helemaal niet voor een 2e jaar opgegeven, er staat nergens dat ik het moet opzeggen!
ik had dus weer terug gemaild, word ik opgenomen in een ticket systeem waar ik momenteel in de rij sta.
ik heb ondertuse mijn vraag op het forum gesteld zie hier:
http://forum.e-dentify.nl/index.php?topic=24.0
ik heb daar dus een enorm verhaal getypt en ik word met 1 regel beandwoord waar ik niks mee opschiet :|

hebben meer mense dit soort problemen met e-dentify? kan iemand mij adviezen geven?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Het lijkt me dat e.e.a. toch wel in de Algemene Voorwaarden staat, waar je bij aansluiting mee accoord bent gegaan. Wat zeggen de AV erover?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

in hun algemene voorwaarden:

http://www.e-dentify.nl/contracten/av.pdf

staat bij 5.1 en 5.2 vermeld dat het stilzwijgend wordt verlengd met een opzegtermijn van 14 dagen...

dusja, weinig aan te doen dan lijkt me.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Sourcey schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:14: kan iemand mij adviezen geven?
Volgende keer beter lezen waar je aan begint? :X

Verwijderd

De meeste contracten worden automatisch verlengd.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:16

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:12:
De meeste contracten worden automatisch verlengd.
true, heel gebruikelijk, gewoon goed de voorwaarden lezen, iedere hosting provider heeft die wel op zijn site staan :)
offtopic:
ben er zelf ook 1 dus vandaar, volgens de wet ben je verplicht aan te geven waar je voorwaarden te vinden zijn

[ Voor 20% gewijzigd door netblade op 11-05-2005 10:20 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

e-d is een probleem host kwa uptime en support. Toch zal je moeten betalen omdat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden. Het staat er gewoon in het Nederlands, lijkt me dan gemakzucht om dat niet te lezen? Ook voor de hoster lopen de kosten gewoon door, de SIDN verlengt het domein ook gewoon (telkens per kwartaal).
Shit happens met die servers die 50% uptime in de praktijk halen, maar ja, dat staat jullie overeenkomst niet in de weg.
Ook gezellig dat die host op dit forum spamt :P Hosting voor halve prijs actie

[ Voor 13% gewijzigd door Stewie! op 11-05-2005 10:26 ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Ik heb daar ook een tijdje gezeten en ben echt blij dat ik er weg ben. Veels teveel downtime en weinig respons op klachten.

Dat principe van automatisch verlengen voor een jaar vind ik ook bijzonder storend hoewel het een praktijk is die vaker voorkomt. Als je even vergeet op te zeggen zit je weer een jaar aan ze vast. En meestal weet je al lang niet meer wanneer je je hebt aangemeld en wat de opzegtermijn is. Maar het kan erger, waar ik nu zit hebben ze een opzegtermijn van drie maanden en alleen aangetekende opzeggingen worden geaccepteerd.
Ik vind dat hier best wat aan gedaan mag worden. Al is het maar wetgeving die een verplichte meldingsplicht insteld voordat je contract automatisch wordt verlengd. Volgens mij zijn er genoeg mensen die ongewild aan hun contract zitten omdat ze niet op tijd hebben opgezegd.

• Sourcey
toen ik 12 maanden geleden bij e-dentify webhosting kocht, stond er niks in de AV over stille account verlening. ik kon dus onmogelijk weten dat ik dit 14 daage van te voren op moest zeggen, ook hebben ze mij niet laten weten dat de AV veranderd is.
BTW ik heb ook een online spel (mmorpg) waarbij je account gewoon stop gezet word als je niet betaald.
dat ik 22 euro moet betalen snap ik nu, de domein naam is ook per jaar ( niet dat ik de prijs te duur vind ofzow maar wil dit tog graag weten)

Verwijderd

Als de AV gewijzigd zijn hebben ze je daarvan op de hoogte gesteld neem ik aan, dus je bent hoe dan ook bekend met het fenomeen 'stilzwijgend verlengen' als je de AV goed gelezen hebt...

offtopic:
Haal je posts ens door een spellingchecker, lastig om je op deze manier serieus te nemen :/

• arnax
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

is het contract niet te beëindigen als zij zoveel downtime hebben?
Lijkt me toch dat je dan kan spreken van een wanprestatie.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

E-dentify is af en toe lastig wat betreft support, maar sinds een maand of 4 is de uptime toch boven de 97% wat een goede zaak is. En nee, ik heb geen aandelen e-dentify en ben ook geen werknemer aldaar.

Verder denk ik dat je inderdaad beter de algemene voorwaarden had moeten lezen, daar ik ook sinds maart 2004 host daar en dit wel wist.

[Signature]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb ook bij e-dentify gezeten, het zijn echt een stelletje prutsers...de prijs mag dan niet heel hoog zijn, zij stellen blijkbaar andere prioriteiten dan het informeren van klanten. Je weet bij dat bedrijf gewoon niet waar je aan toe bent.

Heb meteen na een jaar mn account opgezegd omdat de servers werkelijk waar meer down dan up waren, ze reageerden niet op email, telefoon leverde enkel een voicemail op en nauwelijks behoorlijke (bruikbare) reacties op het forum...

Toen heb ik een fax, een brief en een email verstuurd van mijn opzegging naar dit bedrijf. Vervolgens geen enkele reactie, ondanks dat ik hier uitdrukkelijk om verzocht had in mijn brief. Na het jaar dat mijn domein geregistreerd was (en ik er dus geen recht meer op heb/had) was het echter nog steeds actief. Heb ze hierover nogmaals een mail gestuurd waaruit mijn ongenoegen bleek en vervolgens hebben ze volgens mij enkel de cpanel-account verwijderd...
Hier heb ik echter nooit een rekening van gehad (voor jaar 2) dus ik heb verder niks meer om over te klagen...

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Sourcey
woest85 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:18:
E-dentify is af en toe lastig wat betreft support, maar sinds een maand of 4 is de uptime toch boven de 97% wat een goede zaak is. En nee, ik heb geen aandelen e-dentify en ben ook geen werknemer aldaar.

Verder denk ik dat je inderdaad beter de algemene voorwaarden had moeten lezen, daar ik ook sinds maart 2004 host daar en dit wel wist.
97% up? dat is in ieder geval niet de appolo server, heb je hun form gezien?
"HET GROOTE APOLO PROBLEMEN TOPIC " een normaal hosting bedrijf heefd dit nietnodig, overigens is hun support idd niks ik krijg de hele tijd halve andwoorden van e-dentify, alleen van andere klanten daar die wannabe e-dentify zijn. ik vraag me ook af of ze wel eens naar hun ticket systeem kijken wand daar heb ik nog niet eens andwoord op gekregen.

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Sourcey schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:33:
[...]

"HET GROOTE APOLO PROBLEMEN TOPIC " een normaal hosting bedrijf heefd dit nietnodig, overigens is hun support idd niks ik krijg de hele tijd halve andwoorden van e-dentify, alleen van andere klanten daar die wannabe e-dentify zijn. ik vraag me ook af of ze wel eens naar hun ticket systeem kijken wand daar heb ik nog niet eens andwoord op gekregen.
tjah, apollo is ook de enige server met problemen laatste paar weken helaas, maar hiervoor zouden gebruikers gecompenseerd worden :? en overplaatsing zal in sommige gevallen ook vast wel mogelijk zijn.

//edit

ticketsysteem is behoorlijk bagger ja :|

[ Voor 5% gewijzigd door woest85 op 11-05-2005 19:41 ]

[Signature]

Verwijderd

Beste,

De verlengingsprocedure is heel standaard, ik kan met gemak zeggen dat 95% van de Nederlandse webhosters deze regel hanteert. Ook in de oude Algemene voorwaarden stond deze regel vermeld.

Om bij deze een uitzondering te maken, kunt u het account toch opzeggen. Mail hiervoor even naar peter [at] e-dentify [dot] nl en alles komt in orde.

Ik vind het wel jammer dat u niet meer van onze diensten gebruik wilt maken, maar ik wens u verder veel succes!

Groet,

Peter
E-Dentify Internet Diensten

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Sourcey schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:33:
[...]

97% is ook ongekend laag voor websites ;) Wist niet eens dat het nog lager kon 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:57:
Beste,

De verlengingsprocedure is heel standaard, ik kan met gemak zeggen dat 95% van de Nederlandse webhosters deze regel hanteert. Ook in de oude Algemene voorwaarden stond deze regel vermeld.

Om bij deze een uitzondering te maken, kunt u het account toch opzeggen. Mail hiervoor even naar peter [at] e-dentify [dot] nl en alles komt in orde.

Ik vind het wel jammer dat u niet meer van onze diensten gebruik wilt maken, maar ik wens u verder veel succes!

Groet,

Peter
En dat is dan weer netjes :)

• Sourcey
idd netjes! thx peter :)

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

DaMorpheus schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:14:
[...]
97% is ook ongekend laag voor websites ;) Wist niet eens dat het nog lager kon 8)7
[...]

En dat is dan weer netjes :)
mjah, wel netjes, maar de manier waarop laat een boel te wensen over natuurlijk :z

[Signature]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, opzegtermijnen en verlengingen, daar heb ik al het nodige over zitten ranten. Zijn die AV uberhaupt wel ter hand gesteld voordat je de overeenkomst destijds aanging?

De wet kent een beding op de grijze lijst over opzegtermijnen:
Artikel 237
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding

l.
dat de wederpartij aan een opzegtermijn bindt die langer is dan drie maanden of langer dan de termijn waarop de gebruiker de overeenkomst kan opzeggen;
Nou gaan al die bedrijven precies tegen de rand van dit beding aan zitten met hun 3 maanden opzegtermijn. Voor stilzwijgende verlenging van een overeenkomst kent de wet expliciet de grens van verlenging voor meer dan een jaar. Ik kan bij e-dentify overigens niet eens AV op hun website vinden om te zien wat zij op dit punt doen. Klaarblijkelijk tracht men (bedrijven in het algemeen dus) gebruik te maken van (i) een a contrario-redenering (het staat niet op de grijze lijst, dus het mag), of (ii) de gedachte dat een consument zijn rechten niet meer kent zodra een beding niet onder de zwarte of grijze lijst valt.

Een a-contrario redenering loslaten op de zwarte en grijze lijst is niet toegestaan. Dat is in de parlementaire geschiedenis aangegeven, zie Mvt Inv., Parl. Gesch. Boek 6 (Inv 3, 5 en 6), p. 1652) en in de rechtspraak is slechts bij bepaalde bedingen een zekere a-contrario redenering toegelaten, die hier verder niet terzake doet.

Een jaar stilzwijgende verlenging is juist precies de grens die de zwarte lijst stelt. Dat betekent geenszins dat in alle gevallen een verlenging met een jaar wel redelijk zou zijn. Zeker met een ijzeren opzegtermijn van 3 maanden tegen het einde van een dergelijk jaar vormt een flinke verdere verzwaring van de positie van de klant. Ik ben van mening dat dit niet redelijk is (bij veel meer situaties: ADSL abonnementen, telefoonabo's die uit de 'terugverdien-fase' zijn etc.). Echter, gelijk (denken te) hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

Je kan klagen over Engeland met hun vasteland vrees, maar dit soort zaken hebben zij veel strakker geregeld dan NL met zijn boterzachte regels waarvan eigenlijk niemand weet wat nou wel en wat nou niet mag. Het wordt tijd dat die consumentenauthoriteit de boel eens goed op komt schudden.

Verwijderd

DaMorpheus schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:14:
[...]
De uptime van alle bakken liggen boven de 99,5%, sommige over 2 maanden nu 100,0%. Apollo heeft nu dus een slechte uptime, vanwege de HD-crash.

Verwijderd

Ik had ook zoiets prachtig.

Ik kocht een domeinnaam, en 3 uur later had iemand anders hem gekaapt. Maar ik had al wel betaald. Nou mooi, volgende dag werd het geld direct teruggeboekt. Zonder bericht of wat dan ook.

Krijg ik 14 dagen later een factuur-herinering :D Dus ik mailen zo van ja maar ik heb het al overgemaakt, en toen kreeg ik het terug-gestort! Zeggen ze "het pakket is aangemaakt" :D De domeinnaam is niet eens van mij, hoe kan er dan een pakket zijn aangemaakt! :D :D

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 07:24:
[...]

De uptime van alle bakken liggen boven de 99,5%, sommige over 2 maanden nu 100,0%. Apollo heeft nu dus een slechte uptime, vanwege de HD-crash.
Daarvoor hebben ze raid 1 uitgevonden. Kost je 100 euro meer maar als je 1000 klanten op een server hebt moet je geen risico nemen :X

Verwijderd

DaMorpheus schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:24:
[...]

Daarvoor hebben ze raid 1 uitgevonden. Kost je 100 euro meer maar als je 1000 klanten op een server hebt moet je geen risico nemen :X
1000 klanten krijg je niet op een P4 3,0 Ghz met 1 GB ram ;)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:39:
[...]

1000 klanten krijg je niet op een P4 3,0 Ghz met 1 GB ram ;)
Geen idee, ik ben hier niet de (budget)webhoster :>

Verwijderd

Ik heb een verhaaltje gemaakt over mijn ervaringen met e-dentify:

Ik ben ZEER ontevreden over E-dentify. Als iemand twijfelt of hij hier wilt gaan hosten, dan zou ik eerst maar eens op het forum van E-dentify gaan kijken, daar staan bijna alleen maar negatieve reacties. Bijna iedereen moet dingen dubbel vragen, anders antwoorden ze gewoon niet heb ik het idee. Veel mailtjes komen ook niet aan bij hun, dat hebben ze zelf toegegeven. Je zou toch denken dat mensen die met computers werken Outlook wel in kunnen stellen?! Je moet ook vragen om dingen die automatisch moeten gebeuren, zo moest ik zelf achter mijn eigen inloggegevens aan. Deze ontving ik niet automatisch.

Ook lichten je ze gewoon heel slecht in (eigenlijk niet). Als er downtimes zijn dan informeren ze je totaal niet. Je weet dus gewoon niet waar je aan toe bent, je kan dus ook niks vertellen aan de bezoekers van je site. Een email nieuwsbrief zou niet zo moeilijk moeten zijn. Soms zeggen ze op het forum wel dat ze weten dat er een downtime is geweest, maar niet waardoor. Dat gaan ze later dan nog uitzoeken, waarnaa je er vervolgens nooit meer over hoort.

Bezoekers van het forum die er net zijn worden ook ineens tot moderator benoemd, vrij onprofessioneel. Soms zijn ze ook echt onaardig op het forum, ze weten niet hoe je met klanten om moet gaan! Laats had ik een totaal onschuldige opmerking, en die werd aangezien als ‘geflame’, dat was zeker niet zo. Ze kunnen niet tegen kritiek heb ik het idee, want het is wel terecht kritiek.

Ook was er een keer een topic dat iemand had geopend, en die wist heel veel te vertellen over de slechte beveiliging van de servers van e-dentify. Dat topic werd een paar maal verwijderd. Het bleek dus dat ze gewoon oude kernels hadden, die dus onveilig zijn. Dus die gingen ze toen maar even updaten. Dat lijkt mij dat je dat meteen goed doet??!
Ook was er een keer een reactie van iemand van e-dentify op het forum dat als volgt ging: "Oh, dat vond ik niet belangrijk genoeg, dus ik heb er niet op geantwoord".

Ook heb ik al een paar keer meegemaakt dat ze configuratie fouten van hun servers hadden. Toen deden sommige php scripts het niet. En dan werkte de error-pagina's niet. En dan kon je weer geen password-protect directory maken. Ook was een keer een hele week de server onstabiel, dat heeft een week geduurd met wel een paar downtimes per dag. Dat zou toch meteen goed moeten worden gemaakt!

Een hele tijd geleden gingen ze de de server verhuizen naar Nederland. Opzich goed natuurlijk, maar niet zoals zij dat deden. De site was ineens down, je werd totaal niet ingelicht over de gang van zaken. Toen alles weer online was na een week, ware alle gegevens kwijt. Ze hadden geen backup gemaakt omdat ze 15GB teveel vonden om te downloaden, dus dan maken ze maar gewoon geen backup. En dan alsnog hadden ze dat ook kunnen zeggen dat ze geen backups maken, dan had ik zelf vaker backups kunnen maken.

In november/december 2004 heeft mijn website er bijna continue uit gelegen. Enige compensatie hoef je bij
e-dentify ook zeker niet te verwachten, een verklaring van de downtime ook niet.
Inmiddels heb ik mijn domein al over gezet naar een andere webhoster, deze doet het wel gewoon goed, dus het kan wel!

De mensen van e-dentify behandelen je ook onbeleefd via de email, kreten zoals ‘Dat ga ik niet voor je doen!’ komen met regelmaat voor. Ik heb nog nooit het gevoel serieus genomen te worden bij e-dentify gehad, ze behandelen je als een zak stront.

E-dentify is opgericht door minderjarigen, het wordt ook door minderjarigen onderhouden. Deze ‘kleuters’ weten totaal niet hoe je een bedrijf moet runnen, en hoe je moet communiceren met je klanten. Het is regelmatig voorgekomen dat ik totaal geen antwoord krijg op een mail, of soms krijg ik pas een maand later antwoord.

Wanneer er weer eens een server uit ligt, dan duurt het meestal een paar dagen voordat die eindelijk weer eens goed werkt. In de tussentijd lossen ze andere problemen op andere servers ook niet op, er ontstaan dus alleen maar meer problemen. Sommige problemen hebben bijna iedereen, iedereen vraagt om een oplossing op hun forum, of een verklaring, maar het probleem oplossen, ho maar! Ze schuiven de problemen ook altijd op andere mensen af. ‘Ja, dit komt niet door ons, maar door de stichting domeinregistratie, dus wij hoeven er niks aan te doen.’ Dat kan wel zo zijn, maar het is wel degelijk jullie verantwoordelijkheid, daar worden jullie toch voor betaald om dat te verhelpen!

Heel e-dentify is gewoon een 'bijbaantje' van een paar gozers die eigenlijk niet genoeg weten van webhosting en het hele gebeuren daar omheen (klanten helpen, inlichten, enz.).
De problemen die ik hierboven heb beschreven zijn nog maar een kleine greep uit de zee van problemen. Je wordt gewoon keihard opgelicht bij e-dentify, want bijna niks werkt gewoon goed.

Kortom, ik raad het ZEER af om in zee te gaan met e-dentify. Laat je ook niet ‘misleiden’ door mensen die zeggen dat ze goede ervaringen met hun hebben, deze mensen hebben vroeg of laat toch ook problemen. Maak dus niet de ernstige fout om een webhosting pakket te bestellen, want dat bespaart een hoop ergernis en problemen!
Mocht je nog meer willen weten over e-dentify, dan kan je hier nog meer lezen over ervaringen met hun: http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=53&pagina=1

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:03

sjaak

un giorno credi

Wat verwacht je voor een euro per maand?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Ik heb ook een eigen webhosting bedrijf, en net als vele worden zonder opzegging gewoon verlengd net als bij bijvoorbeeld je mobiele telefonie abbo.

Maar wat ik zeer slecht vind is dat hun de AV hebben gewijzigd zonder de klant daar per e-mail/post van op de hoogte te stellen. Wij hebben in onze voorwaarden gezet dat de klant minstens 14 dagen voor de ingang van een nieuwe AV een bericht krijgt, en in die 14 dagen kunnen ze zonder opgaaf van reden ook nog het contract beeindigen als ze het er niet mee eens zijn.

Echter hebben onze klanten geen probleem met een lang contract, onze contracten zijn altijd vanaf de eerste maand per maand opzegbaar, wat ik dus een stuk plezieriger vind voor de klant. Zo moeten wij dus extra ons best blijven doen om de klant bij ons te houden, en niet alleen een AV-tje die de klant bij ons moet houden.

Maar geef voortaan een paar euro meer uit, dat scheelt een hoop ellende en downtime. Gelukkig heeft E-D het wel netjes opgelost uit eindelijk.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Sourcey
ik heb net een brief binne gekregen van e-dentify dat ik niet aan betaling voldaan heb ><

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:35:
ik heb net een brief binne gekregen van e-dentify dat ik niet aan betaling voldaan heb ><
Een interessante pagina over Algemene Voorwaarden staat hier:
http://www.iusmentis.com/...isch/algemenevoorwaarden/

Erg handig als je je wetboek niet bij de hand hebt :)

Normaal is het zo dat je je contract kan opzeggen indien je het niet eens bent met de veranderde algemene voorwaarden. Het bedrijf moet je wel op de hoogte brengen van deze veranderingen. Als je je contract echter niet opzegt ben je gebonden aan de Algemene Voorwaarden tenzij een beding op de zwarte lijst komt te staan. Die kan een rechter kan vernietigen, de AV zijn dan nog wel geldig.

In jouw geval moet jij dus aantonen dat de Algemene Voorwaarden veranderd zijn sinds het afsluiten van het contract.

Heb je van e-dentify een bevestiging gekregen dat je contract is opgezegd?

• Sourcey
smesjz schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:56:
[...]

Een interessante pagina over Algemene Voorwaarden staat hier:
http://www.iusmentis.com/...isch/algemenevoorwaarden/

Erg handig als je je wetboek niet bij de hand hebt :)

Normaal is het zo dat je je contract kan opzeggen indien je het niet eens bent met de veranderde algemene voorwaarden. Het bedrijf moet je wel op de hoogte brengen van deze veranderingen. Als je je contract echter niet opzegt ben je gebonden aan de Algemene Voorwaarden tenzij een beding op de zwarte lijst komt te staan. Die kan een rechter kan vernietigen, de AV zijn dan nog wel geldig.

In jouw geval moet jij dus aantonen dat de Algemene Voorwaarden veranderd zijn sinds het afsluiten van het contract.

Heb je van e-dentify een bevestiging gekregen dat je contract is opgezegd?
ja, ik citeer:
"
Beste,

Ik ga het in orde maken. Maakt u zich geen zorgen, u zult niets hoeven betalen.

Met vriendelijke groet,

PPA Wiggers - E-Dentify Internet Diensten
www.e-dentify.nl / support@e-dentify.nl
F: 084 747 3417
T: 06 38510900
----- Original Message ----- From: "DINGES The_Wizz" <wizzyv@hotmail.com>
To: <peter@e-dentify.nl>
Sent: Friday, May 13, 2005 11:21 PM
Subject: account niet verlengd :D

Hallo

u herinderd nog wel dat u mijn account zou stop zeggen, ik heb de benodigde informatie nog opgestuurd.mag ik een bevestiging dat mijn acount succesvol is stop gezet?

alvast bedankt Roland.

"

• smesjz
  • Niet online
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:09:
[...]

ja, ik citeer:
"
Beste,

Met vriendelijke groet,

Hallo

u herinderd nog wel dat u mijn account zou stop zeggen, ik heb de benodigde informatie nog opgestuurd.mag ik een bevestiging dat mijn acount succesvol is stop gezet?

alvast bedankt Roland.

"
Je hebt dus __geen__ bevestiging gehad en je hebt zelf niet meer gebeld of een mail gestuurd? Een tip, als je mails stuurt, laat dan je moeder/vader/zus/broer het eerst even controleren op spelfouten e.d., dan komt het een stuk professioneler over.

Ik neem aan dat je alles hebt gemaild naar e-dentify? Hoewel ze je gewoon aan je contract kunnen houden, sta jij toch sterk omdat die Peter heeft toegezegd dat hij alles in orde gaat maken en je niks hoeft te betalen.

Verder ben ik benieuwd hoe dit afloopt.

• Sourcey
hoe kun je zegge dat ik geen bevestiging heb gehad? zoals je hierbove kund zien heb ik daarom gevraagt en bevestiging gekregen.

over de spelling, edentify zijn zelf ook de beste niet zo staat mijn straat verkeert gespeld op de brief wat ik al eerder had aangemerkt. en nog wat andere kleine spelfoutjes mijn eerste factuur heete "vactuur" .

• Sourcey
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:21:
hoe kun je zegge dat ik geen bevestiging heb gehad? zoals je hierbove kund zien heb ik daarom gevraagt en bevestiging gekregen.

over de spelling, edentify zijn zelf ook de beste niet zo staat mijn straat verkeert gespeld op de brief wat ik al eerder had aangemerkt. en nog wat andere kleine spelfoutjes mijn eerste factuur heete "vactuur" .
sorry voor dubbel post maar ik wil ook eve deze quote in dit topy can edentify zelf kopieren:

Beste,

Groet,

Peter

• smesjz
  • Niet online
. Mail hiervoor even naar peter [at] e-dentify [dot] nl en alles komt in orde.
Dit is GEEN bevestiging dat het account opgezegd is hoor.

• smesjz
  • Niet online
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:21:
Hoe kun je zeggen dat ik geen bevestiging heb gehad? Zoals je hier boven kunt zien heb ik daarom gevraagd en bevestiging gekregen.

Over de spelling, edentify zijn zelf ook niet de beste spellers, zo staat mijn straat verkeerd gespeld op de brief die ik al eerder had aangemerkt(?). En nog wat andere kleine spelfoutjes: mijn eerste factuur heette "vactuur" .
Zo, dat leest een stuk beter. Maar in godesnaam, probeer eens op je eigen spelling te letten i.p.v. de spelling door E-dentify. :|

• Sourcey
ik heb naar aanlijding van die quote op dit forum dus gemaild, mijn gegevens verstuurd en toen om een bevestiging gevraagt:

"
Beste,

Met vriendelijke groet,

Hallo

alvast bedankt Roland.

• smesjz
  • Niet online
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:38:
ik heb naar aanlijding van die quote op dit forum dus gemaild, mijn gegevens verstuurd en toen om een bevestiging gevraagt:

Dat is gewoon een toezegging en geen bevestiging dat het ook daadwerkelijk in hun administratie is bijgewerkt. Hij kan het ook vergeten zijn bijvoorbeeld en daarom is zo'n bevestiging dat je account daadwerkelijk is opgezegd zo belangrijk :)

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:38:

"
Beste,

Met vriendelijke groet,

Hallo

alvast bedankt Roland.
Ik weet niets over de kwaliteit van deze webhoster, maar ik heb het idee dat ze zich zeer schappelijk opstellen. Ik heb zelf wel andere ervaringen met webhosters (Na 2 jaar opzegging nog steeds facturen krijgen omdat de administratie niet op orde is etc.).

Als ik dit topic lees krijg ik het idee van twee partijen die zelf niet echt weten waar ze mee bezig zijn. De TS heeft iets afgesloten zonder te kijken wat de voorwaarden zijn en maakt zelf de fout door er van uit te gaan 'als ik niet betaal, hoef ik het niet meer'. Zo werkt dit niet, je bent een contract aan gegaan. Jij bent verplicht te betalen en de tegenpartij verplicht te leveren. De levering en betaling staat vastgelegd in de AV.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je iets schappelijker op moet stellen tegenover de webhoster en ze even de tijd moet geven om alles te regelen (in jouw voordeel)

en indd, let in godsnaam op je taal als je probeert zakelijke brieven/mails te sturen.

• Sourcey
smesjz schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:47:
[...]

Dat is gewoon een toezegging en geen bevestiging dat het ook daadwerkelijk in hun administratie is bijgewerkt. Hij kan het ook vergeten zijn bijvoorbeeld en daarom is zo'n bevestiging dat je account daadwerkelijk is opgezegd zo belangrijk :)
ik neem aan dat hij dus een fout in zijn administratie heefd gemaakt?

• smesjz
  • Niet online
Sourcey schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:52:
[...]

ik neem aan dat hij dus een fout in zijn administratie heefd gemaakt?
Ongetwijfeld, maar de TS doet ook weinig moeite om het recht te zetten imho. Gewoon ff mailen/bellen en het misverstand uitleggen moet voldoende zijn.

Verwijderd

Beste,

Er is inderdaad iets fout gegaan in de administratie, er stond nog een recurring item die nog weg moest.

Ik vind het jammer dat ding meteen door TS in het forum wordt geplaatst, een mailtje werkt beter.

Groet, Peter

• Sourcey
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 13:41:
Beste,

Er is inderdaad iets fout gegaan in de administratie, er stond nog een recurring item die nog weg moest.

Ik vind het jammer dat ding meteen door TS in het forum wordt geplaatst, een mailtje werkt beter.

Groet, Peter
ik heb al een mailtje gestuurd ;)
Pagina: 1