Toon posts:

'zomaar reboot' + memtest86 resultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ik heb het probleem dat mijn pc soms zomaar reboot. zonder enige reden. dit gebeurt zo'n 1 a 2 keer per dag, of minder.

Ik heb nu memtest86 en windows diag uitgevoerd. Beiden geven enkele fouten aan (memtest86 zo'n 5 fouten na 10 passes). Nu heb ik met memtest86 de geheugenmodules los van elkaar getest.

bij module 1 kreeg ik één enkele error na 100 passes (hele dag aangestaan).

bij module 2 kreeg ik na 20 passes vier errors.

Kan ik hier iets uit concluderen? Graag wat advies..

Ik heb een AMD athlon 64 3500+ op een asus k8v deluxe motherboard.
Geheugen is dual channel corsair 512 mb.
OS is windows XP SP2.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

• Het kan zijn dat jouw geheugen niet goed is en/of incompatible is met jouw moederbord.
-Test het geheugen dus even in een andere PC.

• Het kan zijn dat jouw moederbord gaar is.
-Test eens ander geheugen in jouw moederbord, om het één en ander te controleren.

• Het kan zijn dat het geheugen verkeerd staat ingesteld.
-Rommel eens een beetje met de timings en het voltage. Misschien staat de vDIMM te laag of heb je de latency's (timings) te strak staan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je de boel overgeklokt staan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan ik hier iets uit concluderen? Graag wat advies..
Als memtest fouten vindt dan is er dus iets fout mbt het geheugen ;) Dat kan het geheugen zijn. De geheugenslot op het moederbord. De geheugencontroller op de CPU. Of zelfs de voeding. Ik kan je een heel lijst geven met alle tips en suggesties om het probleem te troubleshooten danwel te verhelpen. Echter deze lijst heb ik toevallig al hierin neergetikt: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ;)

Mocht je alsnog vastlopen, neem dan minimaal o.a. het PMG Beleid door voordat je een "Help, mijn PC doet het niet" topic wil starten. Succes :)

Dit topic is gesloten.