.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:44 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 25% gewijzigd door Kuhlie op 10-05-2005 22:04 ]
Realiseer je dan wel dat je per bezoeker van je site een constant gelockte thread hebt lopen, lijkt me niet echt optimaal voor drukbezochte sites.Kuhlie schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:59:
Je gebruikt toch al xmlhttp? gewoon daarmee een verbinding maken naar een php-scriptje dat sleep()t tot er een update is en dan pas uitvoer geeft.
[ Voor 43% gewijzigd door Kuhlie op 10-05-2005 22:06 ]
Maar hoe weet het PHP scriptje dat er nieuwe uitvoer is? Dan moet je op de server dus gaan pollen. ik kan me voorstellen dat dit met veel gebruikers ook niet echt denderend performant is...Kuhlie schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:59:
Je gebruikt toch al xmlhttp? gewoon daarmee een verbinding maken naar een php-scriptje dat sleep()t tot er een update is en dan pas uitvoer geeft.
Edit: een daarin bijv. javascript stoppen dat je in het hoofddocument met eval() uitvoert
Regeren is vooruitschuiven
We are shaping the future
Hoe, bij wie en vooral: wanneer heb je die check in gedachten?Gomez12 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:55:
2 mogelijkheden die ik zie
1 : creeer 2 bestanden, 1 met alleen unix-time van laatste wijziging als deze verschilt met client pagina haal dan bestand 2 op. Scheelt een heleboel dataverkeer.
Polling dus.2 : Indien het niet echt real-time moet, maar alleen realtime lijken. Maak op de server het bestand aan voor 10 seconden en toon het dan met javascript stukje voor stukje. En haal na 10 sec een nieuw bestand op, client loopt dan max 9 sec achter.
bestanden op server aanmaken. bestand 1 op de client via polling opghalen ( maar omdat dit een klein bestand is vermindert je data verkeer ) daarna checkt wat client-side javascript of het een nieuw bestand is zonee, dan volgende keer weer via polling bestand 1 ophalen zoja dan bestand 2 ophalen en tonen.-NMe- schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:22:
[...]
Hoe, bij wie en vooral: wanneer heb je die check in gedachten?
Polling met cache dus, want het cache gedeelte zie ik niet in zijn post terug. Dit scheelt een heleboel dataverkeer en aantal requests.[...]
Polling dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Kuhlie op 10-05-2005 23:50 ]
Daar waren wij ook achter. Het komt er op neer dat TS maar 1 mogelijkheid heeft, wil hij geen dingen als flash/java gebruiken: polling.Kuhlie schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:49:
Overigens stelt de TS onmogelijke voorwaarden*):
- geen open tcp/ip-verbinding
- maar ook geen polling
tja, informatie komt niet aanvliegen en voorspellende gaven hoef je van javascript ook niet te verwachten.
*) of lees ik dat verkeerd, dan moet de TS me maar verbeteren...
Verwijderd
1
| SELECT * FROM database WHERE timestamp > (huidige tijd - 3 minuten) |
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 14:06 ]
oogjes open, snaveltjes dicht
Hoe ontvangt de client die melding?Tweakertje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:03:
Mocht dit om een monitoring systeem gaan; is het dan niet netter om een webinterface op te zetten en dan op het moment dat er een event plaatsvind dat jouw server een SNMP trap naar een client stuurt die daar dan een actie (IE openen, popup) laat plaatsvinden?
Dan heb je een efficient push mechanisme.
In Outlook Web Access krijg je keurig een nieuwe melding als er email is...hoe gebeurt dat? Ook via polling? Of gebeurt dat op een andere manier die misschien wel bruikbaar zou kunnen zijn voor de TS?
[ Voor 16% gewijzigd door spone op 11-05-2005 22:33 ]
Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256
Polling, maar ik het de laatste versies nog niet gezien dus het kan nog veranderd zijn.spone schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:32:
[...]
In Outlook Web Access krijg je keurig een nieuwe melding als er email is...hoe gebeurt dat? Ook via polling? Of gebeurt dat op een andere manier die misschien wel bruikbaar zou kunnen zijn voor de TS?