Server

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 21:31
Beste lui,

Ik ben zoekende naar een server en ik heb er 1 gevonden mijn vraag is nu kan ik met de onderstaande server extra schijven in plaatsen en dan wel schijven van 80 en 250GB??

<--- Gegevens over deze server: --->

Behuizing miditower met veel opberg ruimte voor harddisks en cd-drives
Processor Pentium 1 133mhz
Geheugen 64mb edo nog 2 geheugen plaatsen vrij .
Harddisk 1050 mb (1gb) nog veel ruimte voor andere schijven (Scsi)
Cd-rom drive 36 speed IDE
Floppydrive 3,5 inch 1,44mb
Videokaart cirrus logic
Geluidskaart ess sound
Scsi kaart van het merk adaptec 2940
Netwerkkaart Intel 10/100 mp'/s
Sleutels .

Dit is dus een echte server waar 2 ide aansluitingen in zitten (totaal 4 ide hardisks kunnen er in) en scsi kaart aansluiting waar er een heel aantal op kunnen verder is die goed stabiel en heeft hier gedraaid voor een website te hosten wat altijd goed ging . daarvoor kan je heb het beste gebruiken maar ook voor in een netwerk als file server ofzo. of als gewone pc.

<--- Einde gegevens over deze server --->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:25
Wat je eigenlijk vraagt is of de IDE controller dergelijke nieuwe en grote disken aan kan. Welnu, zie hier: OM FAQ / Beleid :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL
Sorry daarmee kom ik niet mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
mjeroense schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:15:
Nou je doet er wel moeite voor................

80 GB en 250 GB (ik neem aan ide) krijg je nooit op een Pentium 1 bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Pentium I met 80 en 250 GB Hdd's? what where you thinking? Dit gaat niet lukken! 30 GB maximaal.

trusten :Z

Van de FAQ geplukt:

BIOS van tussen juli 1994 en mei 1996
Deze BIOS'sen kunnen niet meer dan 4093~4096 cylinders addresseren met een limiet van 2,1GB als gevolg.
BIOS van tussen mei 1996 en januari 1998
Er zijn 2 limieten: de 4,2GB limiet ligt aan DOS en Windows 95/98. In dit geval moet je de harddisk handmatig in de BIOS instellen ipv een autodetect doen. De 8,4GB limiet ligt aan de gebrekkige Int 13h instructies.
BIOS van tussen januari 1998 en juni 1999
Dit treft alleen de systemen met een AWARD BIOS. Er zat een bug in de BIOS, waardoor de HDD's groter dan 32GB niet correct werden herkend.

hoe oud is je pc?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Dikke kans dat een P1 zulke grote IDE drives niet ondersteunt. Ook het SCSI-kaartje is niet veel soeps (meer). :/

Belangrijkste vraag: Wat ga je met het ding doen?

Zoveel kan-ie niet meer imho....
(No flames intented)

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

liberque

Vrijzinnig!

Ik sluit me hierbij aan, enige wat ik nog wil toevoegen is dat je het met een Adaptec 2940 SCSI ook wel kunt shaken. Die kan met zijn extended translation slechts 8gb per disk aan.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 21:45
Je kunt toch ook gewoon een losse IDE (RAID) controller er bij in doen en daar de schijven aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL
Beste lui,

Oke het is mij nu wel duidelijk dat het niet kan :)

Ik zoek dus een server om gewoon te delen met andere mensen (Dowload server)

Wat kan ik dan het beste aanschaffen aan onderdelen voor een goede FTP server waarin zeker 250 GB HDD in kunnen. Jullie hoeven nu niet naar de bovenstaande server te kijken want die valt nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

liberque schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:23:
Ik sluit me hierbij aan, enige wat ik nog wil toevoegen is dat je het met een Adaptec 2940 SCSI ook wel kunt shaken. Die kan met zijn extended translation slechts 8gb per disk aan.
Ook ik sluit me hier bij aan, echter met een opmerking naar liberque, een Adaptec 2940 die niet komt dan 8GB? Sorry, maar ik heb hem hier zonder probleem draaien met meerder 146GB schijven, hij kan ook gewoon booten van een disk groter dan 8GB, ik boot van een 36GB disk. Er is geen enkele reden dan een 2940 niet met disken groter dan 8GB zou kunnen werken. De oude ISA of EISA kaartjes kan ik me iets bij voorstellen.

Topic starter: misschien kan je een PCI kaartje met eigen BIOS overwegen, dan booten van je 1GB disk, en vervolgens in je OS gebruik maken van de disken aan het PCI kaartje, hier is 1 MAAR aan verbonden, jouw moederbord is hooguit pci v2.0, en de meeste kaartjes die je nu koopt vereisen een bord welke pci v2.1 ondersteund, dus dat kan wel een probleem worden.

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mjeroense schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:15:
En waarom niet? Hier op GoT verwachten we wel wat zelfinspanning eigenlijk. In deze FAQ wordt je vraag bijna letterlijk beantwoord, ik ben dan ook een beetje verbaasd waarom het niet duidelijk is. Er wordt erin verteld over LBA-48 en bepaalde oude IDE controllers die er standaard niet mee overweg kunnen, maar vaak wel na wat tweaks. Dit is allemaal vrij gemakkelijk in deze faq te vinden.

Probeer voortaan wel je vragen in het juiste forum te stellen; deze vraag heeft meer betrekking op Opslagmedia & I/O Controllers dan op Complete Systemen & Laptops.

Wat betreft je volgende vraag; wat houdt je tegen om zelf even te gaan zoeken? :) De specificaties van een server zijn erg goed af te stellen aan de hand van het gebruik; bij het gebruik van een grote database bijvoorbeeld is veel geheugen vereist, maar bij een simpele webserver voor enkele sites is dit puur overkill. Speel eens wat met de zoekmachine en je zal genoeg vinden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 10-05-2005 22:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.