Toon posts:

[TVOUT] Zwart/Wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze alvast mijn excuses mocht ik iets verkeerd doen/zeggen. Ik heb genoeg topics gezien over dit onderwerp en altijd wordt er naar andere topics verwezen, hopelijk deze keer niet want ik kan u garanderen dat ik deze al gelezen heb.

Ik maak gebruik van:
-Radeon 9200 SE
-Oude phillips TV
-S-VHS / Scart kabel

Mijn probleem:
-Mijn TV geeft zwart/wit beeld op het videokanaal wanneer ik daar via de TVout signalen heen zend.

Vreemd...:
-TV gaf netjes kleuren weer met een videokaart van NVIDIA (GF6800). MET behulp van de zelfde kabels/tv's etc, en MET dezelfde uitgang als deze 9200se, namelijk een S-video aansluiting.

Oplossingen?:
Wat het in ieder geval niet kan zijn is de PAL/NTSC instelling. Deze heb ik op allerlei mogelijke manieren geprobeerd, maar ik krijg geen kleur. Hij staat nu ingesteld op de PAL-B, de standaard voor NL die ik hier ergens in een topic tegen kwam. Verder heb ik alle mogelijke combinaties qua resolutie, kleurinstellingen etc geprobeerd, maar deze gaven ook geen kleur. Het vreemde is is dat hij met een GF6800 met dezelfde materialen wel een kleurenbeeld geeft. Daarom ga ik er vanuit de mijn TV gewoon S-VHS aankan, en dat de kabels goed zijn...

Meer oplossingen dan dit zijn er eigenlijk niet te vinden op dit forum of in de FAQ. Ik heb ook gelezen in de FAQ dat het openen van een topic misschien weinig toevoegd aan het oplossen van het probleem, maar: "nee heb je, ja kun je krijgen"...

BVD

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me kan helpen?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Wordt s-video niet ondersteund op je TV?

Kopen:
http://shop.store.yahoo.com/videoware/svideoscart.html

Zelf maken:
S-Video pins 3en4 met een klein ceramic condensatortje (~470nF) verbinden. Hiervoor is ruimte in de SCART adapter.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak met mijn 6800 toch ook gebruik van s-video, en daar werkt het wel mee, dus ik ga er vanuit dat het probleem niet bij mijn tv ligt.