Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[winamp 5] Traag opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoostTimmerman1
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-01-2006
Ik zit met het volgende probleem:
Ik gebruik winamp 5.09, maar wanneer ik deze opstart gaat dit verschrikkelijk traag.
Na ongeveer 5 seconde komt de 'player' zelf in beeld, 3 sec later de 'playlist', die niet veel later wordt gevolgd door de 'medialibrary'. Pas hierna kan ik ook echt een nr afspelen.

Voorheen heb ik nooit problemen gehad met winamp, maar na een schone installatie van winamp (dit keer incl. de medialibrary) doet dit probleem zich voor. :|

Zelf heb ik via de search al gevonden dat het mogelijk aan je instellingen bij de direct output van winamp kon liggen. Hiermee flink aan het klooien geweest, maar er komt nog geen verbetering in...

specs:
Winamp 5.09

AMD XP 2800+
1024 mb geheugen
160 gb HDD
Ati 9800 Pro
Asus A7N8X-E deluxe

[Voor 3% gewijzigd door JoostTimmerman1 op 10-05-2005 21:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-05 20:57
Heb je hem ook al eens zonder de media library geprobeerd, want dat is een van de zwaarste onderdelen van Winamp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoostTimmerman1
Wannapuf schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:39:
Heb je hem ook al eens zonder de media library geprobeerd, want dat is een van de zwaarste onderdelen van Winamp.
zojuist ff geprobeerd, hier wordt het niets beter van..

Met de oudere versies (ook wel met v5.xx) had ik overigens de medialibrary niet geïnstalleerd.. toen ook geen last van trage starts van winamp. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03:14
Heb je een fancy skin? Die kan wel wat voor vertraging zorgen. Misschien nog een load aan plugins geinstalleerd. Die moeten ook geladen worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jerbro
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Bij mij start winamp 5.09 ook erg traag, dit gebeurt alleen zolang ik met mijn firewall winamp blokkeer, als ik winamp vrij spel geef in mijn firewall start winamp sneller.

• JoostTimmerman1
Megamind schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:50:
Heb je een fancy skin? Die kan wel wat voor vertraging zorgen. Misschien nog een load aan plugins geinstalleerd. Die moeten ook geladen worden
nee, ik heb de standaard winamp modern skin...
jerbro schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:24:
Bij mij start winamp 5.09 ook erg traag, dit gebeurt alleen zolang ik met mijn firewall winamp blokkeer, als ik winamp vrij spel geef in mijn firewall start winamp sneller.
Winamp net via mijn Firewall vrij spel gegeven, maar ook dit helpt niet... ;(

• Jazzle
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
JoostTimmerman1 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:42:
[...]

nee, ik heb de standaard winamp modern skin...

[...]

Winamp net via mijn Firewall vrij spel gegeven, maar ook dit helpt niet... ;(
Winamp op classic zetten wil ook nog wel eens helpen.

• JoostTimmerman1
jessevl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:45:
[...]
Winamp op classic zetten wil ook nog wel eens helpen.
Dat was dus niet mijn bedoeling.. m'n pc moet het makkelijk aankunnen, en ik vind de Modern Skin makkelijker werken.

• thunderbird1000
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-05-2011
Bij mij laat de nieuweste versie ook een stuk trager.

iMac 24", 2.8 core 2 duo, 320gig HD, 2gig ram.

• JoostTimmerman1
kickje.. B) d'r moet toch een oplossing voor zijn?!

[Voor 63% gewijzigd door JoostTimmerman1 op 12-05-2005 16:58]

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Aangezien meerdere mensen er last van hebben bij de nieuwe versie, is er denk ik de mogelijkheid dat er een soort van bug in het programma zit. Misschien een idee om de vorige versie nog even te installeren en dan wachten tot een nieuwere versie????

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:59
Ik heb mijn vraag al in een appart topic gesteld, maar om het even overzichtelijk te houden zal ik ´m hier ook even plaatsen...

Ik zit met het volgende probleem:

Tot voor een week geleden gebruikte ik Winamp 5.08d naar alle tevredenheid. Nu zag ik in de meuktracker dat versie 5.09 inmiddels uit was, dus ik upgraden...

Na deze upgrade duurde het zeer lang (+/- 20 sec.) voordat Winamp is opgestart, plus dat de pc over het algemeen zeer traag wordt en half blijft hangen. Overigens als Winamp eenmaal is opgestart en je klikt een ander nummer aan doet hij het perfect.. Alleen als je ´m afsluit en een mp3 file aanklikt oid duurt het weer eeuwen..
Ik dacht dat misschien de setupfile corrupt was oid dus vanaf een andere locatie het bestand opnieuw gedownload.. Oude versie verwijdert, register gecleant en opnieuw geinstalleerd >> zelfde probleem... :/

Nu dacht ik dat het misschien aan de nieuwe versie (5.09) lag, dus daarom ben ik weer teruggegaan naar 5.08d. Wederom netjes alles verwijdert, register gecleant, opnieuw opgestart en geinstalleerd..
En ja hoor, het probleem doet zich nog steeds voor.. |:(

Een ander vreemd iets is dat telkens wanneer ik Winamp heb gebruikt, daarna het hardeschijfindicatielampje constant blijft branden. Normaal gesproken knippert deze af en toe zoals iedereen weet.. Alleen opnieuw opstarten schijnt te helpen.

Ik vind dit echt een heel vaag en vooral zwaar irritant probleem en zou niet weten waar het aan moest liggen. Ik heb verder niks aan m´n hardware verandert of softwarematig iets bijzonders gedaan...

Specs: ASUS A7N8X mobo, Athlon 2400, 512 mb intern, Radeon 9500 pro, temps zijn allemaal goed en ik werk met Windows XP SP2...

Iemand??

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:59
Ik heb het nu opgelost.. Nouja opgelost, ik ben weer terug gegaan naar versie 2.90. Deze doet het dus gewoon wel weer perfect.. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberblizzard
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Ik heb 5.07 en het is in twee seconden opgestart (met modern skin en media library). Versie 5.07 kan je hier vinden: meuktracker: Winamp 5.07

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-05 15:30
hier Joost... kel.. :P alles goed op pinkpop?? haha
nouwja je probleem.

Het kan komen doordat hij in de media liberay (ofzow) gaat scannen naar je bestanden... "scan files at start up" moei dus uitschakelen bij de opties natuurlijk. Ik heb trouwens geen last van dat geouwehoer:P. hihi

anders moei eens je bak formateren >:) misschien is het dan anders :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:47
als je met de instal ff kijkt bij audio file support en sonic ripping/burning support uitschakeld dan is het hele probleem opgelost want die oplossing heb ik via het winamp nl forum dus

en geef hem zeker vrij in je firewall

ik zal zegge probeer het bij mij werkt het hier

suc6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JoostTimmerman1
jopoh schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:22:
als je met de instal ff kijkt bij audio file support en sonic ripping/burning support uitschakeld dan is het hele probleem opgelost
hej, top!
Dit werkt inderdaad.. bedankt joh! _/-\o_
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True