KVM switch - 2 pcs 2 monitoren - beeld switchen

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FolkertR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb sinds kort 2 pcs hier draaien met elk een monitor en toetsenbord en muis.
Nu leek het me handig om 1 toetsenbord en muis te gebruiken en te switchen...
however, het andere beeldscherm staat een stuk verderop en dat typt dan niet zo lekker :]

Nu had ik in mn hoofd hoe het ideaal zou moeten zijn, maar vroeg me af of hier uberhaupt switches voor te vinden / maken zijn:

2 PC's met elk een monitor en 1 keyboard en muis
code:
1
2
3
PC1_           _monitor 1
    \_Switch_/____keyboard&muis
PC2_/        \_monitor 2

In één stand is het beeld van pc1 op monitor1 en het beeld van pc2 op monitor2 en worden toetsenbord en muis doorgestuurd naar pc1.

code:
1
2
3
PC1_           _monitor 2
    \_Switch_/____keyboard&muis
PC2_/        \_monitor 1

In de tweede stand is het beeld van pc1 op monitor2 en het beeld van pc2 op monitor1 en worden toetsenbord en muis doorgestuurd naar pc2.

Hierdoor is monitor1 zeg maar de actieve monitor, waar het beeld op verschijnt van de pc waar de toetsenbord en muis acties naar worden doorgestuurd.

grote vraag, bestaat dit of kan je dit ergens laten maken?

(ik hoop dat jullie deze ingewikkelde uitleg snappen :P)

[ Voor 4% gewijzigd door FolkertR op 10-05-2005 21:36 ]

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-07 07:58
ja gewoon toch een kwm switch gebruiken maar de monitor niet aansluiten.
Hierdoor blijft toch het beeld daar ginder op het andere scherm.

• FolkertR
de monitors moeten van pc wisselen :]

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-07 17:59

hesselim

it wasn't me

Deze switches bestaan wel, maar zijn echt ongelovelijk duur. O.a. belkin levert proffesionele switches die dit kunnen. Switches worden overigens aangeduid als het aantal consoles x het aantal pc's dat bedient moet worden. (Voor 2 consoles op 8 pc's is dit dus een 2x8 switch).

Linkje naar een belkin 2x8 switch.

Met deze switch kan je per monitor aangeven welke pc ze moeten weergeven. Je zit dan wel dat ook het keyboard bij die monitor doorgeschakeld wordt...
Schrik niet van de prijs. Waar jij om vraagt zijn proffessionele switches en daar moet je wel iets voor neerleggen, maar dan heb je ook wat. Er zullen ongetwijfeld wel meer fabrikanten zijn die zulke switches leveren. Deze switch is wellicht overkill.

Misschien moet je er eens over denken om een gewone kvm switch te nemen en de inrichting te veranderen...

[ Voor 18% gewijzigd door hesselim op 11-05-2005 02:32 ]

System Specs

• FolkertR
thanks, maakt een boel duidelijk... ik zal er idd effe naar kijken of het anders kan, want KVM's zijn idd een stukkie goedkoper :]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Afhankelijk van wat voor monitoren je hebt kun je dit ook zonder een enkele KVM voor elkaar krijgen:

Als je monitoren naast hun gewone D-sub15 ('VGA') ingang ook 5 BNC connectoren hebben (of een tweede D-sub15) kun je dmv een dualhead kaart in elke PC in 'clone' modus PC1 op D-sub15 en PC2 op BNC aansluiten. Dan schakel je gewoon op de monitor van ingang.

Hebben je monitoren maar een enkele ingang? Dan kun je alsnog met twee KVM switches hetzelfde bereiken - KVM 1 zit op head 1 van beide PCs, KVM 2 zit op head 2. Keyboard en muis sluit je dan op slechts een van de KVM's aan :z

Zelf draai ik hier op een variant van het bovenstaande - ik heb twee monitoren die wel naast elkaar staan, maar waar ik afwisselend 1 PC dualhead, danwel 2 naast elkaar wil draaien. Beide monitoren (een 17" Iiyama Vision Master 17 en een 24" Sony W900) hebben zowel D-sub15 als BNC. Mijn hoofdPC heb ik op de D-sub15 aangesloten, op de Iiyama heb ik de tweede PC op BNC aangesloten. Omdat ik juist af en toe twee PCs tegelijk wil kunnen gebruiken heb ik een aparte (draadloze) keyb en muis voor de tweede PC.
Een extra BNC kabel hangt aan de Sony, die kan gebruikt worden om dingen te testen enzo :)

Trouwens, dit gaat helemaal over Videoplanken en Beeldkanonnen...

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

• FolkertR
Twee KVM's is inderdaad de oplossing, maar ik heb het nu zoals jij beschrijft; de ene keer dual, de andere keer beide verschillend. Werkt op zich ook wel aardig
Pagina: 1