Toon posts:

Philips DVP630 update afgebroken en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Philips dvd speler (DVP630) gekocht en ik ben hem gelijk gaan updaten (voor o.a. betere divx en xvid ondersteuning).

Erg leuk en aardig, werkte precies hetzelfde als het updaten van mijn andere philips dvd speler. Echter, na het updaten schakelt het apparaat zichzelf uit. Ik doe hem weer aan en hij gaat gelijk de cd lezen met de updates. Ik druk op eject om de cd eruit te halen en de la gaat open terwijl er net erase in het scherm staat.

De helft van de firmware is nu dus gewist en het apparaat doet echt niks meer. Na het inpluggen van de stekker in het stopcontact gaat het rode lichtje van de stroom branden, maar als je welke knop dan ook indrukt, het lampje gaat uit en het apparaat doet niks meer.

De garantie is nu toch niet vervallen? Ik breng hem morgen wel terug met de smoes dat ik een film erin deed en dat er fail in het scherm kwam te staan en dat hij uitging en nu niks meer doet. Maar misschien is het niet nodig en kan ik het repareren? Een vriend van mij heeft hetzelfde apparaat, dus misschien koppelen en dan flashen? Of kan dat niet?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31

Acheron

updatepack.nl

Anders vertel je gewoon de waarheid.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op verschillende fora gelezen dat de garantie vervalt bij het updaten van de firmware. En ik heb niet 100 euro net betaald om 5 minuten dat ding te kunnen gebruiken toch?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

is er niet een key combi die hem tijdens het aangaan forced om te booten vanaf de cd, dus opnieuw gaat flashen ? dat is bij mijn kiss wel zo

je had trouwens de eject knop ingedrukt moeten houden tijdens het aanzetten...maar goed das achteraf

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 10-05-2005 21:17 ]

Verwijderd

Dat is ook wel een erg stomme knop om je firmware mee te moeten updaten.... Neem de pauzeknop oid. Maar goed, daar kun jij niks aan doen.

edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:16:
Ik heb op verschillende fora gelezen dat de garantie vervalt bij het updaten van de firmware. En ik heb niet 100 euro net betaald om 5 minuten dat ding te kunnen gebruiken toch?
Overigens wist je dus waar je aan begon bij het updaten van de firmware (anders had het vast wel bij de link gestaan waar je de nieuwe firmware hebt gedownload). Kortom, je wist waar je mee bezig was en hebt een fout gemaakt. Ga nu niet de tussenhandelaar (de winkel dus) belazeren en hun op kosten jagen, maar breng dan zelf dat ding weg naar Philips.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:41 ]

• Ray

Ray

hehe nee niet om te updaten, maar om de cd er direct uit te laten komen voordat hij er weer van ging lezen :)

bij de kiss spelers gaat trouwens de la open na het updaten zodat je de cd er wel uithaalt. wellicht idee voor philips maar goed daar ben je nu niet mee geholpen.

toch moet er volgens mij een forced update mogelijkheid opzitten

[ Voor 52% gewijzigd door Ray op 10-05-2005 22:45 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:16:
100 euro is niet veel geld - voor een wijze les, waar je de rest van je leven profijt van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:48:
100 euro is niet veel geld - voor een wijze les, waar je de rest van je leven profijt van hebt.
Mijn inziens is dit niet mijn fout. Ik heb een maand geleden ook van Philips een dvd recorder gekocht. Het updaten daarvan gaat via een andere procedure. Na het updaten gaat de la van de dvd speler open en kan je de cd eruit halen en dan start hij pas opnieuw op (net zoals de Kiss lees ik hierboven).

Het feit dat ik op meerdere fora mensen aantref die hetzelfde hebben meegemaakt geeft destemeer aan dat Philips hier een onhandige procedure voor het updaten heeft gekozen.

Update: ik ben net bij de mediamarkt geweest, gezegd dat het apparaat niets doet en kreeg gelijk een nieuwe. Goed geregeld zo gelukkig.Toch blijf ik benieuwd naar de vraag of de garantie vervalt bij het updaten van de firmware, je koopt immers een apparaat met dvix ondersteuning en daarbij hoort vanzelfsprekend het updaten van je machine. Maar ben je schuldig eraan als het misgaat?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 13:38 ]

• Ray

Ray

nou tof dat je een nieuwe hebt. Ik zou gewoon eens een mail sturen naar philips support met deze vraag. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hun antwoord.
Pagina: 1