[TFT Eizo L568] DVI werkend krijgen ism Geforce

Pagina: 1
Acties:

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Recent heb ik een Eizo L568 (17" lcd) scherm aangeschaft.
Mijn huidige videokaart is een GeForce FX 5700LE 256MB van het merk XFX.

Ik gebruik Windows XP sp2, waarbij de monitordriver van Eizo af komt.
Daarnaast heb ik de nieuwste drivers van Nvidia gedownload voor de videokaart.

Aangesloten met een analoge kabel werkt de monitor perfect op de aangewezen resolutie (1280*1024). Als ik daarentegen de monitor aansluit dmv DVI krijg ik helaas op de resolutie 1280*1024 geen beeldweergave. De monitor geeft aan dat er geen signaal is, terwijl de monitor op 1024*768 wel met DVI werkt.

Wat ik heb geprobeerd:
Standaard windows drivers voor zowel de monitor als videokaart.
Daarnaast heb ik enkele topics doorgelezen hier op GoT, de problemen die daar werden voorgelegd betroffen veelal geen enkele beeldweergave bij DVI of een hele lage resolutie.

Iemand enig idee wat ik kan proberen om het wel met DVI werkend te krijgen op 1280*1024?

• Fault
Niemand ;(

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:29
Op welk refreshrate heb je hem uitgeprobeerd?

[ Voor 255% gewijzigd door FrenzyFreak op 11-05-2005 19:53 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Bij een te hoge refreshrate zou de monitor iets anders moeten zeggen dan "geen signaal".
Heb je de monitor al op een andere pc werkend gekregen?

• Fault
Bedankt voor jullie reacties.

In het boekje van Eizo staat vermeld dat de refreshrate voor dvi maximaal 60 hertz is. Op 60 hertz heb ik de monitor op 1280*1024 uitgeprobeerd, dat werkt helaas niet.

Ik heb niet de beschikking over een andere pc om te testen, omdat daar geen dvi ingang aanwezig is. Ik vermoed dat het op één of andere manier aan de videokaart ligt, omdat 1280 analoog wel prima werkt.

[edit]
Zojuist nogmaals geprobeerd, zonder iets te veranderen. Het werkt :+ Althans, de resolutie wordt nu toegepast. Af en toe is er nog steeds de melding van geen signaal, daarnaast zitten er in bepaalde delen van het scherm allemaal pixels die bijvoorbeeld bij een groene achtergrond, allerlei kleuren uitstralen behalve groen. Ik zie dus hele banen pixels constant knipperen. Duidt dit op een defecte kabel dan wel videokaart?

[ Voor 35% gewijzigd door Fault op 11-05-2005 21:13 ]