3ware escalade 9500, Areca , Promise FastTrak S1 of overkill

Pagina: 1
Acties:

• sadam_insane
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-03 18:31
Ik zit met het volgende probleem, nou ja probleem..
Ik ben van plan om de data capacitiet van mijn pc aanzienlijk uit te breiden. Momenteel zitten er 2 schijven in van 40 gig, 2 van 200 en 1 van 160. Die kleintjes van 40 zouden vervangen worden door een WD raptor 74 gig om te dienen als operating disc. Op mijn moederbord kan ik geen raid 5 opzetten en daarom was ik aan het uitkijken naar kaarten die dat wel doen. Ik zou dan nog 2 schijven van 200 bijhalen om deze daarop aan te sluiten en mischien nog enkele die als spare discs gebruikt kunnen worden.
Mijn pc wordt gebruikt voor games, cad en 3D studio max werk (architectuur ), zware leecher, gamer en serverhost op lanparty's.
Nu was mijn vraag of het aankopen van zo een kaart overkill zou zijn, of het voordelen of eerder nadelen met zich meebrengt.
Systeem:
Dual xeon prestonia @ 3.4 gHz :9 ; asus pch-dl mobo
2*512mB infineon
Leadtec 6600gt
640 gig of hd space

Dual Xeon 2.4GHz LV's @3.4GHz(1.56V) - Asus PCH-DL

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb eerder dit jaar dit artikel geproduceerd waarin de belangrijkste SATA RAID-kaarten met RAID 5-ondersteuning worden vergeleken:

reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters

Hier kun je een idee krijgen over het verschil in prestaties.

MCC De RAIDCore 4852 is een goede middenweg tussen prijs en prestaties, de HighPoint RocketRAID 1820A is het meest interessant als je een klein budget hebt en de Areca's zijn de beste oplossing als performance en features het belangrijkst zijn. De Promise FastTrak S150 SX4 zou ik links laten liggen vanwege zijn slechte reputatie op het gebied van compatibiliteit en betrouwbaarheid. De 3ware Escalade 9500 heeft een magere price/performance.