Toon posts:

[XP] Wat zijn de mogelijkheden bij een onherstelbare Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag bezig met een pc van een klant.
Het probleem was dat hij telkens reboot en soms heel snel BSOD weergeeft of helemal niet.
Met gevolg dat ik het niet kan lezen wat het probleem is.

Dus ik heb het volgende gedaan. * ik heb het niet in deze volgorde gedaan*
1. Voeding vervangen
2. Geheugen vervangen.
3. Verwijderen van alle losse componenten. netwerk-kaart, modem ect. *behalve vga, heb deze trouwens ook vervangen*
4. Hardware test uitgevoerd. ( QuickTech ).
5. PowerMax uitgevoerd.
6. IDE kabels vervangen.
7. BIOS na gecheckt.
8. CheckDisk uitgevoerd en toen kreeg ik een melding dat Windows onherstelbaar is.

Maar is dat wel zo? zijn er nog andere wegen om toch Windows te herstellen zo ja , hoe ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 07:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 15:53

AzzKickah

06-CENSORED

1. Je mag niet zo vroeg kicken.

ontopic: tjah... waarom moet die windows zo per se hersteld worden dan? Kun je de HD niet in een andere PC hangen en de data back-uppen?

[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 10-05-2005 20:56 ]

Verwijderd

Wil je alsjeblieft niet je topic binnen het uur kicken? Zoals je weet stellen we dat niet op prijs
Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Verwijderd

Topicstarter
ontopic: tjah... waarom moet die windows zo per se hersteld worden dan? Kun je de HD niet in een andere PC hangen en de data back-uppen?
Ja sorry was niet mij bedoeling.
Maar ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is :(

* back-uppen is wel erg makkelijke weg. ik wil gewoon iets meer moeite doen om iets te kunnen repareren of herstelllen. *

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 21:10 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al zoal gevonden dan? Windows Operating Systems - FAQ bevat bijvoorbeeld een hoop informatie. Wat is de foutmelding die je krijgt? Je geeft namelijk aan dat windows 'onherstelbaar is' :)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-04 14:23
boot van Windows XP-cd?
knoppix ?
je geeft alleen hardware testen aan.
softwarematige pogingen om de HDD te benaderen?
windows FAQ geeft manier om BSOD toch te lezen etc...

sneller typen dus...

[ Voor 9% gewijzigd door beascob op 10-05-2005 21:12 ]

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:11:
boot van Windows XP-cd?
knoppix ?
je geeft alleen hardware testen aan.
softwarematige pogingen om de HDD te benaderen?
windows FAQ geeft manier om BSOD toch te lezen etc...

sneller typen dus...
Boot van windows XP gedaan en vervolgens windows herstellen of repareren gekozen en toen chkdsk /p * hier gaf hij aan dat windows onherstelbaar was *
chkdsk /r uitgevoerd
Ja hij is te benaderen met Bart PE.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 21:22 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:15:
Foutmelding krijg ik niet eens te zien. :(

Ja , er staat Windows is onherstelbaar.
dat staat er niet.
Er staat namelijk nog iets achter en onder genoemd.
Iets beter opletten.
Er is dus ECHT geen mogelijkheid om het herstellen ?
Dat stuk van de tekst wat jij overslaat bevat de aanwijzing waar je wat mee kan.

Een stukke registry hive kan je restoren, files ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tja als er windows opstaat en de hardware is goed is hij natuurlijk te herstellen. tis immers software dus. vraag is echter of je daar zoveel tijd in wilt stoppen. Ik neem aan dat jullie een standaard image van xp klaar hebben staan voor zulke dingen. dus persoonlijke data eraf, image erop en je verder geen dagen druk maken...............kost jou en de klant minder tijd en ellende (en geld waarschijnlijk)

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:21:
tja als er windows opstaat en de hardware is goed is hij natuurlijk te herstellen. tis immers software dus. vraag is echter of je daar zoveel tijd in wilt stoppen. Ik neem aan dat jullie een standaard image van xp klaar hebben staan voor zulke dingen. dus persoonlijke data eraf, image erop en je verder geen dagen druk maken...............kost jou en de klant minder tijd en ellende (en geld waarschijnlijk)
Normaal doen we dat ook.
Ik ben maar stagiere en heb alle tijd het is wel leuk voor me kennis om te weten of het toch mogelijk is. *als maar back-uppen is ook niet leuk :( *

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 21:28 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-04 14:23
genoeg schijfruimte? maak een parallelle installatie in een andere map en ga instellingen uit oude overzetten.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:35:
genoeg schijfruimte? maak een parallelle installatie in een andere map en ga instellingen uit oude overzetten.
LOL. dat is een leuke.
die ga ik proberen :)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
Haha ik hoop dat je als stagiere niet betaald krijgt...

Je hebt die hele computer uit elkaar gehaald en nu blijkt dat het gewoon Software matig is...

Clean Install in andere map en je kan sommige instellingen terug halen.

Verwijderd

Topicstarter
VerkerkSander schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:16:
Haha ik hoop dat je als stagiere niet betaald krijgt...

Je hebt die hele computer uit elkaar gehaald en nu blijkt dat het gewoon Software matig is...

Clean Install in andere map en je kan sommige instellingen terug halen.
Ja ik word betaald en nee ik hoef geen productie te leveren.
Kan zeggen wat je wil ik leer hier van :9.

oftopic:
Ik word beetje spuug ziek van als je op je stage constant van zulke PC krijgt en als maar backup's maakt. Het feit is dat ik deze beroep heb gekozen omdat technologisch onderzoek een grote aantrekkingskracht is van mij en graag wil weten hoe iets in elkaar zit.
Ook al is het iets simpels.
Het is leuk als je blij gezichten ziet van klanten en jou een compliment geven voor het repareren van hun systeem. En dan zeg ik, het was wel de moeite waard om zoveel tijd in te steken.
Maar ik weet als er productie geleverd moet worden dat ik me dat zelf niet ken permiteren.
En dan systemen snel moet afhandelen maar dat is nu niet het geval.
Ik vraag alleen of er andere mogelijkheden zijn voor het herstellen van Windows en dan word ik aangevallen athans zo komt het hier wel over.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 15:53

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Ja ik word betaald en nee ik hoef geen productie te leveren.
Kan zeggen wat je wil ik leer hier van :9.

oftopic:
Ik word beetje spuug ziek van als je op je stage constant van zulke PC krijgt en als maar backup's maakt. Het feit is dat ik deze beroep heb gekozen omdat technologisch onderzoek een grote aantrekkingskracht is van mij en graag wil weten hoe iets in elkaar zit.
Ook al is het iets simpels.
Het is leuk als je blij gezichten ziet van klanten en jou een compliment geven voor het repareren van hun systeem. En dan zeg ik, het was wel de moeite waard om zoveel tijd in te steken.
Maar ik weet als er productie geleverd moet worden dat ik me dat zelf niet ken permiteren.
En dan systemen snel moet afhandelen maar dat is nu niet het geval.
Ik vraag alleen of er andere mogelijkheden zijn voor het herstellen van Windows en dan word ik aangevallen athans zo komt het hier wel over.
Dat ben ik voor een deel met je eens, maar onthou wel dat jij de eerste was die in de fout ging door je topic na like een half uur te kicken. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk voornamelijk even naar http://support.microsoft.com/?kbid=307545. Natuurlijk is software 'altijd' te herstellen, maar de vraag is waar je het naar herstelt.

Als er nooit een backup gemaakt is (en dus ook geen system restore aan stond) van de registry, dan kan je praktisch gezien onmogelijk die PC herstellen - behalve dan dat je een 'schone' PC krijgt die technisch gelijk is aan een herinstall. Er zal dus wel een backup moeten zijn :)
Pagina: 1