Toon posts:

IRC (DCC) protocol handler bouwen.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dear GoT,

Ik probeer een IRC bot te bouwen die bepaalde acties onderneemt bij een bepaalde opdracht.
Nu ben ik tot dusverre dat ik kan connecten, connecite blijven houden, channel joinen etc maar nu wil ik een stapje verder. Ik wil namelijk een DCC send-event maken.

Nu mijn vraag is zijn er hier mensen die weten hoe dat precies werkt via de search ben ik een aantal topics tegen gekomen hierover maar ik ben er tot nogtoe alleen erachter gekomen dat de client van de server een Port krijgt en een aantal bytes waaruit het bestand bestaat.

Maar nu weet ik niet hoe die data verzonden wordt, aan welke regels ik me eigen moet houden etc.
De RFC was ook niet echt behulpzaam ik vind het zon mass-written text file die totaal geen duidelijke opmaak heeft waar ik iets mee kan. So my question is : Wie kan mij helpen door uit te leggen hoe de data door de socket gepompt moet worden en waar ik precies rekening mee moet houden ?

Amen

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien is het het makkelijkst om met een normale client wat te oefenen met iemand, en ondertussen te kijken wat er gebeurt met een packersniffer (bijvoorbeeld Ethereal).

Verwijderd

Een irc botje bouwen is wel een behoorlijk ruim begrip ;)
En idd wat GlowMouse hierboven ook al vertelde even met een normale client oefenen.
Ik heb daar zelf ook wel eens mee zitten spelen, dan moet je client gewoon een bepaalde actie uitvoeren als hij een message krijgt met een bepaalde text.
Maar er zijn via google ook al zat scriptjes te vinden van bots die je op je *nix bak kan gooien, en op die manier downloads kan aanbieden.

Zoek eens rond zou ik zeggen.
En ja handleidingen zijn meestal mass-written files, maar het is ook niet verplicht om alles te lezen van een handleiding hoor.
Je kan ook gewoon ff CTRL+F en dan naar de door jou gezochte opties :)

Kortom probeer zelf eens het eea uit te vissen.
Ik zie namelijk ook bar weinig info in je startpost, welke programmeertaal gebruik je, wat voor besturingssysteem, wat moet het allemaal precies kunnen, wat heb je zelf al gemaakt, en waar loop je vast?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:41 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

Jimbolino

troep.com

Of om te kijken naar bestaande ircbots: iroffer, eggdrop

De officiele RFC voor IRC bevat geen CTCP (en dus ook geen DCC) :P
maar er zijn wel genoeg documenten over geschreven

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:40:
Een irc botje bouwen is wel een behoorlijk ruim begrip ;)
En idd wat GlowMouse hierboven ook al vertelde even met een normale client oefenen.
Ik heb daar zelf ook wel eens mee zitten spelen, dan moet je client gewoon een bepaalde actie uitvoeren als hij een message krijgt met een bepaalde text.
Maar er zijn via google ook al zat scriptjes te vinden van bots die je op je *nix bak kan gooien, en op die manier downloads kan aanbieden.

Zoek eens rond zou ik zeggen.
En ja handleidingen zijn meestal mass-written files, maar het is ook niet verplicht om alles te lezen van een handleiding hoor.
Je kan ook gewoon ff CTRL+F en dan naar de door jou gezochte opties :)

Kortom probeer zelf eens het eea uit te vissen.
Ik zie namelijk ook bar weinig info in je startpost, welke programmeertaal gebruik je, wat voor besturingssysteem, wat moet het allemaal precies kunnen, wat heb je zelf al gemaakt, en waar loop je vast?
Ik stel een vraag over hoe niet over het waarmee, Hiermee probeer ik meestal flames te voorkomen over verschillende talen en OS'en. En waarom ik geen kant-en-klare voorbeelden gebruik ervoor is simpel ik heb niet de intenties om me eigen als een script-kid te gedragen.

Nogmaals de vraag, als er iemand weet over het hoe of wat reageer dan en kom niet aan met zulke nutteloze posts want dat met die packet-sniffer heb ik al geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:52 ]

Verwijderd

Je mede-users afblaffen terwijl die een half kantje aan post voor je tikken is vooral the way to go om je topic gesloten te krijgen :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.