Toon posts:

UTP probleem, alweer spookachtig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd een heel vaag UTP-kabel probleem.

Pings naar een andere comp op mijn net kwamen niet aan (minsten 50% loss), dus ik heb een nieuwe kabel gehaald.

De situatie is als volgt:

comp 1 <--> hub <-->=<-->comp2

De "=" is zo'n koppelstukje, gebruikt om twee stukken UTP van 25 meter te koppelen.

Nu komt het rare. Ik dacht dat de fout in het tweede deel van de gesplitste UTp kabel zou zitten, dus dat deel heb ik vervangen. Alles werkte weer perfect. Tot de volgende dag. Toen had ik weer exact hetzelfde probleem, met die nieuwe kabel. Dus ik de oude kabel er weer tussen zetten, en jahoor, hij werkte! Tot de volgende dag...

Sindsdien ben ik dus elke dag kabels aan het omdraaien, wat zol langzemerhand een beetje vermoeiend wordt. Ik had zelfs dat ik midden onder het surfen ineens een "instorting" kreeg, en even de andere kabel moest gan halen...

Wie is er op dit moment zo stoned, dat hij een oplossing ziet???

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou: het ligt aan je koppel stukje!

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
En zelfs die heb ik vervangen :)

Bovendien, als het aan mijn koppelstukje ligt, waarom doet hij het soms wel, en soms niet???

Verwijderd

1:
Haal dat hub er eens tussen weg en maak er dan eens een cross kabel van en probeer het dan nog eens, denk dat het hub niet deugt.
2:
Probeer andere netwerk kaarten in beide systemen het moet toch ergens fout zitten en als het niet in de kabel zit dan is het wel ergens anders.

Verwijderd

Full-duplex NIET aanzetten. Heb ik ook gehad, dan krijg je me toch een pakketlost. omdat hub niet fullduplex kan

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu moet ik hem op "half-mode" zetten, als ik full duplex uit wil hebben??

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
yep

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

zorg dat de kabels niet langs stroom kabels liggen en andere bronnen die je voor crosstalk kunnen zorgen. denk dat je kabels wel goed zijn.

waarom heb je niet gewoon 1 kabel liggen ???

probeer het anders eens met een cross kabel

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

die koppelstukjes zijn absoluut niet geschikt voor ethernet!

Als ik ze in een van de door mij beheerde lans tegenkom breekt echt de PL..... uit.

Koop, of maak, gewoon een lange kabel en klaar is kees.

het probleem is impedantie, kontaktdruk en aantal twists in dat korte stukje. DIt geeft hoopjes problemen. Helemaal kontaktdruk zorgt ervoor dat het soms ff duurt voor de problemen weer optreden.

Verwijderd

Ik denk als je al het bovenstaande in acht neemt dat het wel moet lukken. inderdaad ook met die kabels. Dat is niet echt handig zoals het nu is, alhoewel een kameraad van mij heeft het ook, en die heeft ook geen problemen, dus misschien toch dat full-duplex probleem. succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Dat full-duplex verhaaltje heeft niet veel geholpen geloof ik...

Die koppelstukjes zijn mij destijds aanbevolen bij de display, omdat ik dan wat meer flexibiliteit zou hebben. verkooppraat? Ik geloof niet dat 1 lange kabel veel goedkoper was, maargoed...

Crosstalk is misschien wel interessant, je wilt echt niet weten heveel kabel er hier op mijn kamer ligt. Als ik een lamp aandoe, is het als "plop" door mijn hele adioset :P

Ik zal eens kijken of ik ergens 1 lange kabel vandaan kan ritselen. Want het is ook niet tof om er eentje te kopen, om vervolgens te zien dat het aan mijn NIC ligt :P

Verwijderd

misschien de rj45 connectoren even naknijpen en de paren testen
Pagina: 1