Toon posts:

Installatie cd 6800gt kwijt.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn installatie cd kwijt van mijn Aopen 6800 GT. Ik heb hem nodig, want mijn hdd is kapot. En nu heb ik de installatie cd niet meer, en als ik een nieuwe hdd krijg. Dan kan ik de videokaart niet meer installeren ;( . Dus ik weet echt niet wat ik nu moet doen, waar kan ik hem downloaden ofzo? Ik kan ook geen download link vinden via google...Dus kan iemand me helpen?

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 17:57
www.aopen.com
AGP drivers staan hier
PCI drivers staan hier
www.nvidia.com
Universele drivers staan [url=javascript:_hbDownload('http://download.nvidia.com/Windows/71.89/71.89_win2kxp_international.exe');_acceptLicense('http://download.nvidia.com/Windows/71.89/71.89_win2kxp_international.exe');]hier[/url]

[ Voor 92% gewijzigd door harry64 op 10-05-2005 19:09 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:05:
Ik ben mijn installatie cd kwijt van mijn Aopen 6800 GT. Ik heb hem nodig, want mijn hdd is kapot. En nu heb ik de installatie cd niet meer, en als ik een nieuwe hdd krijg. Dan kan ik de videokaart niet meer installeren ;( . Dus ik weet echt niet wat ik nu moet doen, waar kan ik hem downloaden ofzo? Ik kan ook geen download link vinden via google...Dus kan iemand me helpen?
Hier: derde hit bij Google, van onze eigen T.Net nog wel...
Je maakt mij niet wijs dat je nix op Google hebt kunnen vinden ;)

//EDIT:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:07:
[...]

Aopen heb ik al gekeken, niets te vinden.
Volgens mij heb jij toch echt een B) nodig... Hier op de AOpen site:
http://download.aopen.com.tw/default.aspx
en dan:
http://download.aopen.com...s%206800GT-DVD256%20PCI-E

//EDIT2:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:10:
Ik denk niet dat jullie het begrijpen...
Ik bedoel de installatie cd die ik bij de nvidia kaart heb gekregen. Dus niet de drivers, dat snap ik wel waar ik die kan vinden.
Wat moet je met een installatiecd? Installatiecd=drivers.

//EDIT3:
Ik bedoel de installatie cd die ik bij de nvidia kaart heb gekregen. Dus niet de drivers, dat snap ik wel waar ik die kan vinden. Dus de installatie zodat mijn pc weet dat het een nvidia 6800 GT is;)
Daar heb je dus drivers voor :|
Je videokaart heeft een bepaald ID, een driver kan dus aan het ID zien wat voor videokaart je hebt. Daar heb je dus niet eerst een drivercd voor nodig, want ook dat zijn universele drivers.
Maar als ik zo je reacties lees denk ik niet dat je dit veel zegt :P

[ Voor 58% gewijzigd door Phyxion op 10-05-2005 19:13 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• St@m
  • Laatst online: 21:29

St@m

@ Your Service

ehmm .. kun je niet gewoon drivers downloaden van de site van Nvidia?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

laat maar :X ben ook te lui om wat nuttigs te posten :9

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:11 ]

• harry64
Heb even mijn post hierboven geedit, kijk maar even naar de links :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel de installatie cd die ik bij de nvidia kaart heb gekregen. Dus niet de drivers, dat snap ik wel waar ik die kan vinden. Dus de installatie zodat mijn pc weet dat het een nvidia 6800 GT is;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:11 ]

• St@m
  • Laatst online: 21:29

St@m

@ Your Service

Wat wil je installeren dan? drivers? :D

[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 10-05-2005 19:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:07:
[...]

Aopen heb ik al gekeken, niets te vinden.
http://club.aopen.com.tw/...spx?WebSite=NL&Model=6800
ONK ONK ONK!!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:13 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap je probleem niet. Alle software die bij zo'n kaart zit is gratis te downloaden. En vaak heb je dan ook nog nieuwere versies. (met uitzondering van de complete spellen natuurlijk)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Je begrijpt het zelf niet. Als je je pc wilt laten weten wat voor videokaart je hebt, heb je drivers nodig.

Wat er op de installatie cd staat zijn misschien spellen en andere apps.

LinkedIn WoT Cash Converter

• harry64
Jouw probleem was, je kan de videokaart niet installeren omdat je geen drivercd hebt. Wij geven jou een link naar de drivers, het enige wat je moet doen is deze op een cd branden en klaar ben je.
Ook kun je eerst windows op je pc zetten en dan de drivers downloaden van deze locaties.

Verwijderd

drivers is all you need baby :) lang leve het unified driver system, 1 driver for all cards.

Met de drivers weet je pc precies welke kaart het is. Kijk gewoon op de nvidia site naar de unified driver packages, c'est tous

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is wel een heel erg basic vraag. Als je nou eens even in de FAQ zou kijken kun je zien dat je drivers voor kaarten met nVidia chips gewoon kunt downloaden bij de site van nvidia zoals die hier boven al genoemd is. Nieuwste ForceWare driver pakken, installeren en klaar. Dat zul je dan wel even op 16-kleuren VGA modus moeten doen misschien omdat Windows je kaart niet pakt maar dat maakt natuurlijk nix uit.

En wat op die installatie cd staat zijn drivers. Op die cd staan, en 9 van de 10 keer zelfs oude versies, drivers (=stuurprogramma's) voor je videokaart. En vaak staat er ook nog allerlei spul op als even't extra utils en demo's van games.

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 10-05-2005 19:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

@TS: check even mijn eerste post :) Staat wat uitleg in :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Je begrijpt het zelf niet. Als je je pc wilt laten weten wat voor videokaart je hebt, heb je drivers nodig.

Wat er op de installatie cd staat zijn misschien spellen en andere apps.
Het zijn geen spellen of andere programma's,die zitten op een andere cd. Dus het zijn gewoon drivers:p? Zodat je pc de video kaart ziet? Sorry mensen, ik dacht altijd dat een driver gewoon de prestaties verbeterd van je videokaart. Dus niet dat hij installeert :> Owjah, mensen nog bedankt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:16 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:15:
Het zijn geen spellen of andere programma's,die zitten op een andere cd. Dus het zijn gewoon drivers:p? Zodat je pc de video kaart ziet? Sorry mensen, ik dacht altijd dat een driver gewoon de prestaties verbeterd van je videokaart. Dus niet dat hij installeert
Mwah, je hebt gedeeltelijk gelijk, doordat de drivers voor betere ondersteuning zorgen zal de kaart ook een heel stuk sneller werken als je de goede drivers hebt.

Een driver zorgt er iig voor dat je besturingssysteem weet wat voor apparaat het is en hoe hij het moet besturen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:15:
[...]
Het zijn geen spellen of andere programma's,die zitten op een andere cd. Dus het zijn gewoon drivers:p? Zodat je pc de video kaart ziet? Sorry mensen, ik dacht altijd dat een driver gewoon de prestaties verbeterd van je videokaart. Dus niet dat hij installeert :> Owjah, mensen nog bedankt ;)
Weer wat geleerd :7
Je pc ziet nix. Je besturingssysteem herkend en stuurt aan. :P
Om aan te sturen heb je wel software nodig om het apparaat aan te sturen.-> Stuurprogramma's -> Drivers.
It's not that hard, just make sure before you put your mouth into motion, your brain is in gear ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 10-05-2005 19:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon even de drivers downloaden dus, de pc herkent dan vanzelf welk model kaart het precies is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.