[2003] Forceren van "high resolution timer"

Pagina: 1
Acties:

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Ik heb een aantal Half-Life Dedicated Servers in beheer welke goed beginnen te draaien. Onlangs hebben we een war server gesponsord.

De FPS waarop de server updates stuur naar de client zit op 60, voor een warserver is dit natuurlijk relatief weinig aangezien de meeste clients op 100 FPS draaien. Aangezien met een FPS van 60 een vertraging oplevert van ~17ms, bij 100fps zit je op 10ms en bij 300fps kom je op 3.3ms uit.

Nou heb ik me laten vertellen op een CS forum dat Windows standaard op een low resolution timer draait, het runnen van een instantie van Windows Media Player of Internet Explorer met een flash filmpje zou een high resolution timer inschakelen.

Echter is dit een work around, WMP heb ik niet nodig voor op een server, dus ik vind het onzin om dat te moeten installeren. Het runnen van een flashfimpje vind ik ook een vage oplossing.

Na wat zoekwerk op google kom ik voornamelijk tips tegen om het aanspreken van een high reso time in een programmeer werk mogelijk te maken. Een goed oplossing om Windows standaard op een high reso timer te laten draaien kom ik zowel op GoT als google niet tegen.

Mijn vraag is: Is het mogelijk om Win2k3 standaard met een high reso timer te laten draaien. Zo ja; zijn hier eventueel nadelige effecten bij mogelijk.

Eve char: Warock <TEST>

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
kick

Eve char: Warock <TEST>

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leverde [google=high resolution timer server 2003] nog bruikbare tips? Wat heb je allemaal verder al kunnen vinden hierover?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

helpt het indien je je halflife server process draait op "real time"?
waarmee je het risico loopt andere (belangrijke) processen weg te drukken.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online