Al geruime tijd heb ik een storend beeld op de monitor. Je kan het het beste omschrijven als bewegend beeld met strepen die bewegen als er een mobiele telefoon naast ligt, die af gaat. Echter is dit niet het geval. Het ligt ook niet aan de boxen, want die heb ik al geheel van het stroom af gehad en het storende beeld bleef gelijk. Af en toe is het helemaal weg maar dan komt het plotseling weer opzetten. Ik ben erg benieuwd wie hier meer van weet/ hoe het op te lossen.
Dit soort strepen worden sowiezo niet veroorzaakt door luidsprekers, oftewel magnetisme (tenzij ze actief zijn). Een mogelijkheid zou een lekje in de aarding van de RGB kabel kunnen zijn. Probeer de kabel eens wat te bewegen op zijn 'knel-punten' en kijk of er storing ontstaat. Mij lijkt dit momenteel het meest voor de hand liggend.
Als de storing alleen optreed bij bepaalde resoluties/frequenties dan is er wat anders met de beeldbuis aan de hand.
In sommige gevallen is de kabel gemakkelijk te vervangen, maar als deze aan de monitor vast zit moet de monitor uiteraard helemaal open om een nieuwe kabel te bevestigen, wat voor velen helaas een groot probleem is.
Als de storing alleen optreed bij bepaalde resoluties/frequenties dan is er wat anders met de beeldbuis aan de hand.
In sommige gevallen is de kabel gemakkelijk te vervangen, maar als deze aan de monitor vast zit moet de monitor uiteraard helemaal open om een nieuwe kabel te bevestigen, wat voor velen helaas een groot probleem is.
[ Voor 28% gewijzigd door BruT@LysT op 10-05-2005 18:55 ]