[debian] draaien hier mensen de gcc-3.4 amd64 port?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Al een behoorlijke tijd ben ik tevreden met m'n amd64 debian-systeem waarbij ik de pure64 port gebruik. Maar toch knaagt er iets... ik heb namelijk over gcc-3.4 gelezen dat die de exacte register-lay-out van de processor zou gebruiken en dat klinkt me toch wel erg goed in de oren. Maar op alioth staat dat de gcc-3.4 port eigenlijk experimenteel is. Nu weet ik niet wat ik moet doen eigenlijk :) . Het is erg verleidelijk om van port te veranderen, maar ik heb er ook geen zin in m'n hele systeem te herinstalleren als die port echt niet werkbaar blijkt. En gaat gcc-3.4 ook niet eens mainstream worden?

Ik ben daarom benieuwd of mensen ervaring hebben met deze port; van google/search word ik niet veel wijzer :) .

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Bdoel je niet GCC 4? Dat is tenslotte de versie met SSA, en SSA is juist ervoor om de registerallocatie netter te doen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Als ik jou was zou ik gewoon rustig wachten tot GCC-4 officieel stabiel wordt verklaard.
Mis je op dit moment nou echt iets? Is de performance winst zo ontiegelijk groot?

Een instabiele compiler is het laatste wat je wilt.