Toon posts:

Kiezen welk netwerk te gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben op me stage bezig met een wifi netwerk.
Maar nu moet er eigelijk voor de windows login gekozen worden of er wireless of wired gewerkt wordt. Zodat hij weet met welke netwerk connectie hij verbinding moet maken.
Ik heb gegoogeld maar kon niets vinden en ook op GOT alleen maar mobiel net switch.

Gegevens:
3com wifi kaart
Windows xp pro
Inloggen op domein

Weet iemand een tool?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 18:08 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

Stewie!

Keen must die!

Er moet dus worden ingelogd op het domein? Domein is wired en wireless gewoon hetzelfde te benaderen? Wat moet die tool dan doen? :?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik weet wel dat die intel 2200 BG wireless chipset icm met de nieuwe driver (9.x) voordat het loginscherm komt, dat er wireless verbinding wordt gemaakt (je kan dan wireless inloggen op netwerk).

Op het werk gebruiken we IBM laptops icm met hun ibm tools, drivers, etc. Als deze geen wired netwerk kan vinden, dan gaat deze automatisch proberen via wireless verbinding te maken.

Is niet geheel conform je vraag, maar misschien dat je hier iets mee kan.

-edit-
Welke 3com wifi kaart bedoel je?

[ Voor 5% gewijzigd door _Rayman_ op 10-05-2005 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een 3com 11a/b/g Wireless PC Card with XJACK Antenna

Het instellen van wireless via windows xp werkt niet. Want hij wil geen domein connectie maken, omdat hij dan geen netwerk kan vinden. Dus voor het inloggen van windows moet hij op de een of andere manier iets krijgen dat de user een pw en gebruikersnaam in moet vullen en dan kan connecten tot wifi

Weet iemand met deze info een oplossing?

Verwijderd

netboot misschien?

kan je niet een verbinding vastleggen en later aanmelden in het domein? zodat ie direct verbinding maakt voordat windows start

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus ook de bedoeling

Verwijderd

Ik regel dit thuis met Multi Network Manager van Globesoft. Met die tool kun je voor de logon procedure aangeven (of detecteren) met welk netwerk je wilt verbinden. Check http://www.globesoft.com/

Succes

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows XP wacht niet op het netwerk met het weergeven van je loginscherm (ctrl+alt_del om te beginnen). http://support.microsoft....5/2/93.asp&NoWebContent=1

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik vermoed dat er pas na het inloggen een programma wordt gestart dat de Wifi-verbinding beheert.
Kun je Windows XP zelf de Wifi-verbinding laten beheren?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tools op dit gebied ken ik niet. Mijn Q&D methode zou gewoon een dual-boot zijn, waarbij de WiFi evt ook als standalone gebruik kan worden (dus los van het interne netwerk. 3 partities maken, 2 voor OS en 1 voor data die door beide OS'sen te benaderen is en klaar is kees :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
waarom niet 2 hardware profielen?
1 waarin de wireless kaart default is, en 1 waarin de wiredkaart default is :)

lijkt me toch voldoende?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volges mijn moet je wat duidelijker uitleggen hoe de situatie is. Althans, op mijn laptop kan ik probleemloos inloggen, zonder dat er een netwerk kaart in zit. Cached logon heet dat en het staat standaard aan. Waarom werkt dat bij jullie niet?

Verders is het vragen van een username / password combinatie voor toegang tot een wireless netwerk, achterhaalde techniek. De moderne beheerder doet dat middels het uitrollen van certificaten. Die eindgebruikers kunnen toch geen passwords onthouden, dus die worden op een geeltje geschreven en op de PC geplakt: bye bye security

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1