Toon posts:

[IRC]DCC niet mogelijk door peer-to-peer door router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het vorige topic was gesloten en het mij nog steeds niet is gelukt...

Ik heb 3 computers aangesloten op een router. Daarnaast heb ik nog een Pc (Pc B voor het gemakt) die is aangesloten op 1 van de 3 computers die is aangesloten op de router (Pc A voor het gemak). Pc A heeft de mogelijkheid bestanden te versturen en ontvangen via mIRC. Uit gemakzucht en irritatie heb ik de firewall van de router uitgezet en alle poorten geforward naar Pc A.

Ik gebruik op Pc A en Pc B Win 2000 Pro. Ik heb bij Pc A de setting Enable Internet Connection Sharing aangezet bij de LAN die is aangesloten op het Internet. ik kan nu webpagina's surfen met Pc B, maar ik wil ook DCC kunnen gebruiken op Pc B.

Nu heb ik dus al aardig wat geprobeerd. Ik heb ergens gelezen dat de poorten voor dcc van beide pc's verschillend moeten zijn:
Ik heb het Interne IP van Pc B geforward op de router en heb de poorten van Pc A voor DCC ingesteld op 4990 - 5000 en bij Pc B 1024 - 1034. Dit werkt niet...

Zou een proxy server uitkomst kunnen bieden? zo ja, waar kan ik zo'n proxy server vinden en hoe moet dit ingesteld worden?
Of
Zou een IRC proxy uitkomst kunnen bieden tot dit probleem? zo ja, waar kan ik zo'n proxy server vinden en hoe moet dit ingesteld worden?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik ben nog ff aan de gang gweest. Dcc gets werken. FTP upload en download werkt alleen bestanden versturen werkt nog steeds niet...