[wl-500g] SNMP support

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik wil meer inzicht in het dataverkeer binnen mijn netwerk. het netwerk bestaat meestal uit minimaal 10 computers. Via alle computers wordt gedown- en upload. Omdat we @home breedband hebben hier komt het met regelmaat voor dat imand bijvoorbeeld vergeet NetLimiter aan te zetten, waardoor de verbinding erg traag wordt voor iedereen.
Het kost nu zo veel moeite om te achterhalen welke pc in het netwerk te veel upload dat ik eigenlijk het liefst weer de Win 2003 Server die ik voorheen had staan weer terugzet. Aan de andere kant heeft deze router wel weer een heleboel voordelen boven de server (gebruik-gemak, strommverbruik, wireless). Dus ben ik op zoek gegaan naar firmware voor de router die SNMP ondersteund, of liever nog bandwidth management per locaal ip!
In mijn zoektocht kwam ik de omstreden Sveasoft tegen. Hun firmware ondersteund SNMP, maar daarmee verlies ik de USB functionaliteit. Geen optie dus.

Op dit forum vond ik ook een aantal verschillende firmwares, maar geen enkele met de mogelijkheden die ik zoek.

Op GoT vind ik ook geen antwooord.
Misschien bestaat het antwoord wel, maar is het gewoon nog niet gegeven, of ik zie het over het hoofd :) Misschien bestaat er ook wel geen firmware die kan wat ik wil.....

Wie kan mij hier een definitief antwoord op geven?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

M-ThijZ

Riding on Rails

En snmp op de clients, bied dat misschien een oplossing?

Verwijderd

en hoe zou je dan willen indentificeren wie er veel gebruikt ?

wireless = 1 interface net zoals de interne poort die de 4 poorts unmanagable switch voed.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 16:29
De OLEG firmware voor de WL500g bied mogelijkheden om de up- en download te beperken op ip of poort. De grootste upload-veroorzakers zullen p2p meuk zijn, dus die poorten kun je gewoon beperken lijkt me.

http://wl500g.info/showthread.php?t=2310

Wat wil je trouwens met SNMP? Daar kun je niets mee beheren, alleen uitlezen in principe.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 10-05-2005 21:57 ]

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik kan met de nieuwste originele firmware upload beperken per poort. Maar per ip zou veel makkelijker zijn aangezien je in veel programma's een dynamische poort, random poort of aanpasbare poort gebruikt. Het zou ook makkelijk zijn als ik kan achterhalen welk ip bij welke computernaam hoort, maar er zijn vast wel lient tooltjes waarmee ik dat kan?

Het liefst wil ik niets beperken. Maar als ik constateer dat iemand consequent zijn eigen upload niet beperkt wil ik het met de router kunnen doen. Vandaar dat monitoren ook prettig zou zijn.

@MASH_MAN:
Via SNMP kun je toch zien welke IP's welke hoeveelheid dataverkeer gebruiken?

Verwijderd

Bram77 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:38:
@MASH_MAN:
Via SNMP kun je toch zien welke IP's welke hoeveelheid dataverkeer gebruiken?
Nee alleen de totalen van de interfaces van het te monitoren apparaat. Je kan echter wel op elke client de SNMP-daemon aanzetten en die pollen. Probleem is alleen dat niet al je clients altijd aanstaan :)
Pagina: 1