TVGids.xls: Een alternatief voor WOT (What's On TV)

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Zoals jullie wellicht ook hebben gemerkt is het programma WOT van http://buggyashell.nl/ helaas niet meer in staat de zender te updaten (web-update via TVGids.nl) :'(

Desondanks vond ik het toch nog een redelijk handig programmaatje om te weten te komen wat er zoal op TV is!!

Nu ben ik al even bezig geweest om een soortgelijk concept in elkaar te draaien (maar dan een die wel werkt). Excel met VisualBasic biedt wat dat betreft nog redelijk wat mogelijkheden... B)

Nu dacht ik dat er wellicht meer mensen in geinteresseerd zijn, en bij deze wil ik dan ook even 'pollen' hoeveel mensen, zodat ik er wellicht wat meer tijd in wil/durf te stoppen om er echt iets handigs van te maken...

Bij genoeg animo gooi ik het t.z.t. wel eens ergen op een site... :D

Let me know...

Groet&,

[ Voor 4% gewijzigd door Doineann op 11-05-2005 10:21 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Kun je niet gewoon XMLTV gebruiken? (of eigenlijk beter, een applicatie die gebruik maakt van xmltv)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

XMLTV is op zich wel aardig... Ik vind het alleen vreselijk lastig om de data op te halen, ik krijg het negen van die tien keer niet voor elkaar.

Een TV gids in exel? :\

Op zich zou een goed programma met ondersteuning van XMLTV (oftewel een GUI voor XMLTV) prima zijn. Het enige nadeel is dat in veel programma's de TV programma's kut weergeven.
Waarom slaag het gebruikte concept van Guide+, TiVo enzo niet aan (verticaal alle zelf gekozen zenders, horizonaal de tijden en dus in de cellen de programma's).

Interesse voor zo'n light-weight TV gids programma is er wel, er zijn alleen nog geen goede.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:19
ik heb niet echt veel verstand van deze dingen maar zal toch een poging doen.

misschien is het een idee om de infomatie van www.vandaagoptv.nl te gebruiken..?
daar staat het allemaal netjes per zender onder elkaar....?

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
niet huilen :'(
Ik ben op die moment bezig met wot3.0 waar hopelijk binnenkort een public beta van uitkomt.

Verwijderd

Ik zou al lang blij zijn met een goede rss feed, iemand?

Verwijderd

FoxMan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:22:
Kun je niet gewoon XMLTV gebruiken? (of eigenlijk beter, een applicatie die gebruik maakt van xmltv)
xmltv werkt niet meer, aangezien tvgids.nl is aangepast.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
Ook aardig:
http://tvgids.c-q.nl/

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:17:
[...]

xmltv werkt niet meer, aangezien tvgids.nl is aangepast.
Op de mailinglist van xmltv zijn al patches verschenen voor tv_grab_nl, maar vziw nog niet gecommit in CVS. Overigens werkt tv_grab_tv_wolf wel.

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:27:
[...]

Op de mailinglist van xmltv zijn al patches verschenen voor tv_grab_nl, maar vziw nog niet gecommit in CVS. Overigens werkt tv_grab_tv_wolf wel.
ik kan die wolf niet vinden, maar zie wel een alpha exe release welke nu bij mij draait:
download

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:13

Aapje

Opel-beun
* Aapje kijkt op z'n site www.the-baboon.nl 8)
Gewoon rippen van de frontpage : )
Edit:
Als jullie liev zijn :7 http://host.the-baboon.nl/programs.asp?stationid=34
stationid= veranderen naar 't ID van tvgids.nl, lijstje @
http://host.the-baboon.nl/zenders.asp

Edit again, merk net dat een zooi zenders flippen, behalve de gene waarvoor ik 't script gemaakt heb :9 dus denk dat jullie wel vooruit kunnen

[ Voor 102% gewijzigd door Aapje op 13-05-2005 14:44 ]

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Samurize (www.samurize.com) met de dutch-tv plugin?

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 13:13
tvgids kan nog wel gewoon zenderinformatie ophalen en werkt dus gewoon nog ;)

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32
Ben zelf al wat bezig geweest, en ik heb een (redelijk) bruikbare versie in python staan op www.stubby.nl/downloads/parser.py misschien heb je er wat aan?

Oh hij maakt trouwens een xmltv file aan, die ik gebruik in mediaportal, maar de code kan je altijd weer gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Stubby op 13-05-2005 19:00 ]

Pagina: 1