Toon posts:

[VS2003] kijken wat er nog in het geheugen zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een webapplicatie [VB.NET/ASP.NET] te maken met Visual Studio 2003 en ik heb het idee dat er wat in het geheugen blijft hangen maar weet niet wat. Is er ook een soort functie van VS2003 of een ander programma om te kijken wat er allemaal in het geheugen zit tijdens het runnen van een applicatie en wat er blijft hangen als je de applicatie sluit?

>> mag verhuist worden naar Programming & Webscripting. Per ongeluk in Webdesign & Graphics geopend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 16:55 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

>> PW

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En wat zoek je voor info? Singletons? Cache? Session? Application?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:56:
En wat zoek je voor info? Singletons? Cache? Session? Application?
gewoon of er bijvoorbeeld nog objecten oid nog in het geheugen zitten of openstaande odbccommando's, odbcconnecties, odbcreaders, etc. Ik heb het idee dat als ik mn applicatie de eerste keer opstart vrij snel is maar naar een paar keer opstarten wordt ie steeds langzamer

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zou eerst eens naar je Trace informatie kunnen kijken waar de applicatie langzamer wordt. Als je de locatie weet waar de tijd in gaat zitten is het ook makkelijker te vinden waar het fout gaat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Heeft niets met VS2003 te maken. VS2003 is de ontwikkelomgeving. Dat geheugen blijft ook hangen op je deployment machine, en die heeft geen VS2003. Toch?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
a) Zorg ervoor dat je systematisch je connecties / commands / etc... sluit als je ze niet meer nodig hebt. De 'Close()' zet je best in een finally block, zo ben je zeker dat die uitgevoerd wordt, ook als er een exception optreedt.
b) objecten die nergens meer 'gereferenced' worden, zullen ooit door de GC opgeruimd worden.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1