hoi mensen ik ben bezig met excel een berekening te laten maken het lukt alleen niet.
ik hou ik excel een lijstje bij met alle dvd's die ik heb alleen moet hij zodra er in A een waarde wordt ingevult in B het nummer er achter zetten en dan boven in de totale aantal inzetten voorbeeld.
De films laat ik beginnen met 100(ik gerbuik 100 voor films en 200 voor muziek)
A --------- B
1 film ----101
2 film 2--- 102
nu wil ik dat zodra er in A3 een waarde wordt ingevult dat er in B3 gelijk het nummer komt.
ik zat te denken aan zoeist "Als A3 is"" dan B3 is B2+1 iets in die richting moet het zijn.
en dan wil ik in C3 het totaal aantal films dat kan denk ik door Bxx - B1 of zoeits
aleen ik ben geen ster met excel ik weet niet waaronder ik moet zoeken met welke zoektermen.
en welke commando's
dus als iemand me kan helpen hier mee graag.
Het zou gaan om excel 2000 / 2003
ik hou ik excel een lijstje bij met alle dvd's die ik heb alleen moet hij zodra er in A een waarde wordt ingevult in B het nummer er achter zetten en dan boven in de totale aantal inzetten voorbeeld.
De films laat ik beginnen met 100(ik gerbuik 100 voor films en 200 voor muziek)
A --------- B
1 film ----101
2 film 2--- 102
nu wil ik dat zodra er in A3 een waarde wordt ingevult dat er in B3 gelijk het nummer komt.
ik zat te denken aan zoeist "Als A3 is"" dan B3 is B2+1 iets in die richting moet het zijn.
en dan wil ik in C3 het totaal aantal films dat kan denk ik door Bxx - B1 of zoeits
aleen ik ben geen ster met excel ik weet niet waaronder ik moet zoeken met welke zoektermen.
en welke commando's
dus als iemand me kan helpen hier mee graag.
Het zou gaan om excel 2000 / 2003
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 15:47 ]