Toon posts:

Koeling kx400-8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek naar een geschikte koeler voor mijn xp2200+ die draait op een Albatron kx400-8x moederbord!

Afbeeldingslocatie: http://www.finclockers.com/arvostelut/albatronkx400-8x/emolevy.jpg

Nu wil ik graag een zalman product maar bij hun nieuwste koelers staat dat mijn moederbord incompatible is! Iemand een goede koeler of wel een zalman koeler die wel hierop past? Of passen alle zalman koelers toch want ik heb wel, net zoals op het plaatje 4 gaten!

Ik heb echt alle ervaringen doorgelopen van dit moederbord maar kan ik geen goede informatie over vinden.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 13:44

Piggen

Lekker bakkie

Als Zalman zegt dat het niet zal passen, dan past het niet ;)
Er is op je mobo ook geen plaats voor grote koelers, want er zitten capacitoren heel dicht bij je socket. Dus je zult op zoek moeten naar een compactere koeler. Van Zalman of van een andere fabrikant (want die zijn er ook nog).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

Arctic Cooling heeft ook een aantal leuke ventilatoren.
Ik heb al een geruime tijd een Arctic Cooling Copper Silent 2 Rev2 draaien op mijn AMD Duron 1800MHz @ 2250MHz. Deze koeler heeft eerder op mijn Athlon XP gezeten en is pakweg 1,5 jaar oud en draait nog steeds prima :).

De koeler kán stiller naar mijn mening. Op standaard draait 'ie tussen de 2250/2500 RPM (verschilt soms per fan/mobo etc.) en is daarmee behoorlijk stil. Wil je 'm stiller hebben dan kun je overwegen om er een Zalman Fan Mate tussen te zetten. Hiermee kun je 'm makkelijk zelf regelen.

Er bestaat ook een TC versie van deze koeler, namelijk de Arctic Cooling Copper Silent 2 Rev 2.0 TC. TC staat voor Thermo Controlled wat dus inhoud dat de ventilator harder gaat draaien naarmate de temperatuur stijgt :)

Over Arctic Cooling is ook een topic geopent.
[rml][ cooling] Arctic Cooling ervaring topic...[/rml]
Dit topic is inmiddels een jaar oud. Ondanks dat wordt er nog met regelmaat gepost :)

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 10-05-2005 17:06 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.