Toon posts:

[Video] Opslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op verzoek van een goede kennis:
Ik wil een digitale videocamera aanschaffen en ben een beetje aan het rondkijken. Nu zijn er videocamera's die de bestanden opnemen op een 4 GB microdrive. Aangezien je hiermee 'slechts' een uur (op de hoogste kwaliteit) aan film kunt opnemen en de tweede 4 GB microdrive behoorlijk aan de prijs is, ben ik op zoek naar een 'opslagapparaat'. Ik weet dat er verschillende soorten imagetanks bestaan voor het opslaan van fotobestanden, maar mijn vraag is:

Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is op een imagetank ook filmbestanden (via microdrive) op te slaan? En zo ja, kan dit in redelijke tijd (en zonder direct leegzuigen van accu of batterijen) worden overgezet?
Of is het toch aan te randen om nog niet voor digitale videocamera's te gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 15:45 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Video hoort niet in Fotografie, maar in Audio, Video & HiFi Forum ;) Move FG > AV dus :)

LinkedIn
Instagram

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een DV camera is ook digitaal hoor... De informatie wordt digitaal op cassette bewaard...
Ik zou eerder voor een camera gaan met een goeie beeldkwaliteit ipv opslagmogelijkheden...
Denk hierbij aan Panasonics 3CCD camera's.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Om eerst eens de vraag van de TS te beantwoorden: hiervoor heb je mobiele opslag apparaten. Kijk eens bij het merk Vosonic. Hier kun je je CF kaart (of een van de andere 88 mogelijkheden) inproppen om de info te kopieren. Let er bij aanschaf wel op wat de kopieersnelheid is (varieert ENORM) en hoe lang de accu het volhoud. De Vosonic 2160 pro (oid) houdt het namelijk net geen 4 GB vol en dat werd mij door een klant niet in dank afgenomen. Als je meeleest, mijn nederige excuses.

Ten tweede praat je hier over de Everio serie van JVC. Erg leuke kleine camera's zonder bewegende delen en opname op een microdrive. De beeldkwaliteit van de apparaten valt zeker niet tegen totdat de lichtomstandigheden slechter worden. Lees maar eens een review op camcorderinfo.com. Overigens is er zojuist een nieuw model geintroduceerd (mc500) welke net als de Panasonic modellen gebruik maakt van de 3CCD techniek. Meer info over 3CCD techniek

Maak je keuze of je een everio (typenummer aangeduid met mc100/ mc200 en mc500) of een echte miniDV cameraop basis van de reviews en gebruikerservaringen zou ik zeggen..

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik weet niet wat je allemaal wilt gaan filmen ?

maar ik gebruik de DV van mn vriendin niet langer dan 10 min achterelkaar...
en voor opslag zou ik een 2dehands laptop + cardreader kopen

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou zowiezo niet gaan voor een camera die MPEG2 output... Veel video editing programma's vinden het niet prettig om met MPEG2 te werken... De videoinformatie moet dan tijdens het editen "on-the-fly" worden uitgepakt, enz... MPEG2 is veel zwaarder te decoderen dan DV avi.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

En daarnaast kan de cam niet heel goed overweg met hoge bitrates, lees beweging.
Pagina: 1