WAG54G FTP Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Situatie:

I-net: Tiscali 8mbit (bridged)
Modem / Router: Linksys WAG54G
Laptop: Windows XP PRO SP2
Software: FlashFXP 3.0

Verbinding maken van maken naar een FTP server gaat goed. Downloaden gaat ook goed echter als ik probeer te uploaden naar een server (maakt eigenlijk niet uit welke, linux, unix, windows, macosx) dan loopt de download terug naar 0,0 kbs en kan je wachten tot dat je een ons weegt maar uploaden doet hij niet.

Wetend dat het allemaal gewerkt heeft met exact dezelfde configuratie maar dan met een Thompson 510 + WRT54G combinatie maakte me gefrustreerd dus heb ik Linksys gebelt. Deze kon "zo even niet een oplossing verzinnen" aldus de medewerker aan de telefoon.

Ik heb voor de lol geprobeerd om in FlashFXP connectie te maken met het vinkje “use passive mode” uit. Je raad het nooit maar nu kon ik wel connecten en uploaden met volle snelheid!!!

Stom dat ik dat natuurlijk in de eerste instantie niet gecheckt had maar goed. Hoe verklaar ik dat het bij de Thompson 510 + Linksys WRT54G combi wel werkt (zowel passive als active) en bij de Linksys WAG54G niet?

Ik heb het internet al behoorlijk wat uurtjes wat afgestruind en googled. Misschien heeft iemand hier ervaring mee?

Let me know...

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.