Toon posts:

[js]Bewegend plaatje toevoegen aan bewerkbaar document.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een bewegend plaatje toe te voegen aan een bewerkbaar document (designmode="on"), echter, zodra ik dit doe stopt het plaatje met bewegen.

Ik zie dan dus alleen het eerste frame. Het plaatje stopt ook overal met bewegen. Dus in het bewerkbare document, de plek waarvandaan ik het plaatje aanklik, in andere vensters/tabs waar ik het plaatje open heb.

Ik gebruik het simpele execCommand hiervoor, maar het probleem doet zich ook voor als je plaatjes naar de box toesleept.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 14:49 . Reden: de/het... ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Volgens mij is dit standaard gedrag voor een animated gif, als je de designmode uit zou zetten zou hij moeten gaan animeren. Het is een beetje hetzelfde idee als in Frontpage: daar wil je ook niet dat in je WYSIWYG mode alle banners animeren enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof ook dat dat standaard-gedrag is (ik heb het in ieder geval niet specifiek aangezet).

Wat ik alleen raar vind is dat het plaatje niet alleen stopt in het bewerkbare document, maar ook op alle andere plekken. Ik heb namelijk onder mijn box een rij smilies staan, waarvan een aantal geanimeerd zijn. Ook in deze balk stoppen de smilies als ik ze toevoeg.

Omdat het om kleine smilies gaat, mogen ze van mij best animeren in het document, is daar niet een instelling voor?

Oh, en een voorbeeld van de code staat op http://www.xs4all.nl/~zeep10/wysiwyg/

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dit komt omdat een browser een plaatje maar 1 keer inlaadt ook al zet je hem 20 keer op een pagina. Dus als 1 van die plaatjes gestopt wordt dan stoppen ze allemaal omdat het eigenlijk hetzelfde plaatje is.

Verwijderd

Standaard gedrag
André schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:04:
Dit komt omdat een browser een plaatje maar 1 keer inlaadt ook al zet je hem 20 keer op een pagina. Dus als 1 van die plaatjes gestopt wordt dan stoppen ze allemaal omdat het eigenlijk hetzelfde plaatje is.
Ik vermoed toch dat dit een bug is. Je sleept de afbeelding namelijk in een ander document. Er zou dus een copy gemaakt moeten worden in plaats van een referentie. Zouden die afbeeldingen namelijk niet in hun eigen sandbox moeten zitten en hun gedrag elkaar niet beinvloeden? Het zijn immers twee verschillende documenten.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Wat gebeurt er als je de afbeeldingen op de rest van de pagina iets meegeeft als: smile.gif?useless=123455

Verwijderd

In de categorie ranzige oplossingen...

Attach aan je document van het contentWindow een methode die een afbeelding aanmaakt en voeg hem in middels dom methodes. Dat zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:43:
Wat gebeurt er als je de afbeeldingen op de rest van de pagina iets meegeeft als: smile.gif?useless=123455
Dat wordt lastig, de code die het plaatje in het document invoegt neemt namelijk gewoon de src waarde van het plaatje over dat het click-event veroorzaakt.

Ik zou dan een functie moeten maken die alles achter het vraagteken weghaalt, en dat doe ik liever niet. Misschien moeten er later nog plaatjes bij die wel met dat soort dingen worden gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 16:14 ]

Verwijderd

Die ranzige oplossing is wel de enige die lijkt te werken. Ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar om de afbeelding animated te houden. Je zou eventueel ook de afbeeldingen nog in een andere map zetten, maar die is ook vies.
Geef een smiley img node een custom attribuut mee. Bij het ophalen van de html alle img tags ophalen en ?adfasdfasf eruit slopen. Bah wat is dit vies...
Pagina: 1