Toon posts:

Welk Mac os voor de TAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb nog een oude mac staan die ik graag wil installeren. Het is een special edition toen Apple 20 jaar bestond toen hebben ze deze samen met Bose ontwikkeld. Het is een leuk ding en er zit ook een TV tuner op. Ik weet niet of die TV tuner nu standaard in een bepaalde MAC OS zit of dat daar nog een extra programma voor nodig is. Wie weet hier meer van??

Hieronder vind je een lijst met specificaties

http://tam.axon.net/specs.htm
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=112418
echter staat hier -> http://www.lowendmac.com/ppc/tam.shtml

requires Mac OS 7.6.1 through 9.1 (requires special version of Mac OS)

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Martin

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Past mooi in APL :)

NOS > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Tnx man, zat ook nog een beetje te twijfelen, ben nog een newby bij GoT |:(

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Oeeeh Nice ;)
The system could only handle a video resolution of 800×600 with a 16-bit color depth and shipped with System 7.6.1. It later required a special version of Mac OS 8, and is incompatible with any operating release after Mac OS 9.1.
Heb je die aangepaste OS's wel? Want als ik het goed zie zal je die moeten hebben om uberhaupt te kunnen installeren :X

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 11:25

Beaves

Usque ad Finem

Nee hoor, OS 9.1 krijg je zonder problemen geïnstalleerd, 9.2 niet omdat die versie alleen voor OS X compatible machines is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al in mn thread gezet in eerste instantie,
echter staat hier -> http://www.lowendmac.com/ppc/tam.shtml

requires Mac OS 7.6.1 through 9.1 (requires special version of Mac OS)
maar ik heb er dus helemaal geen software bij en ben op zoek naar exact de juiste versie zodat ik die misschien ergens kan downloaden (voor educatieve doeleinden uiteraard) of desnoods kan aanschaffen. Daarnaast kan ik een beetje know how wel gebruiken omdat dit de eerste MAC is waar ik mee bezig ben. FF voor de duidelijkheid ik heb al wel jaren ervaring met PC's.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Beaves

Denk je dat ik daarmee ook die TV-Tuner kan gebruiken of heb je daar dan nog extra progsels voor nodig??

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 11:25

Beaves

Usque ad Finem

Als ik het goed heb (heb maar 1x met de TAM gespeeld en dan ook nog zonder tv-kabel), zit er bij OS 9 standaard een programma waarmee dat te doen is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaan we dan zeker eens proberen! Tnx voor de info! Laat deze thread nog wel ff open, misschien dat er nog andere leuke tips and tricks binnenlopen ;) Vind het zeker wel een leuke wannahave, ook om te weten dat er maar 12.000 van gemaakt zijn!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-02 14:16
Mooi ding. Je hebt de originele CD's er niet meer bij? Alhoewel dat inderdaad wel een hele oude versie zou zijn; ik denk dat je het beste af bent met OS 9.1, MITS er voldoende RAM in die TAM zit. 32 MB houdt niet echt over voor alles > MacOS 8.1...

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde hem alleen maar gebruiken voor de TV-tuner en als internet browsertje, dit voor in de keuken. Relaxt toch?!?! haha. Maar dat zal dan toch wel lukken met 32mbtjes?? En oh ja, weet toevallig iemand of ik gewoon oud sim geheugen van een pc daarin kan knallen? Of is dat weer een ander soort geheugen? Want als het goed is heb ik nog wel een paar van die plankjes op zolder liggen roesten :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij OS9.1 zit idd een app'je om de TV tuner te gebruiken. Het wordt alleen geinstalleerd als je een machine met TV tuner hebt dus mischien dat je 't nog nooit tegen gekomen bent ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja weet heel erg zeker dat die er wel op zit aangezien er 2 coax connectors achterop zitten en er op de voorkant een knop TV zit. Lijkt me aanwijzingen genoeg! hahaha. Iig de gast waarvan ik hem weer heb had er MacOS 8 op gezet, vandaar dat ik het waarschijnlijk nooit gevonden heb :)
Pagina: 1