[XP] Thin client administrator lokaal niet meer rechten*

Pagina: 1
Acties:

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Hoi.

Ik zit met het volgende.

Ik heb hier voor men neus een HP t5700 staan met windows Xp embedded erop.

Nu staan daar standaard user op en user groups zoals administrators.

Wanneer ik een nieuwe gebruiker aan wil maken lukt dat en wanneer ik deze nieuwe gebruiker lid maak van de groep administrators gaat dat ook.

Echter wanneer ik LOKAAL inlog op de Thinclient onder de naam van de nieuwe gebruiker die administrator recht behoort te hebben.

Krijg ik gewoon een normaal kaal inlog scherm te zien wanneer ik inlog zie ik dat ik helmaal niets meer kan dan een normale user.

Erg vreemd heb al verschillende malen gekeken of de nieuwe gebruiker wel juist lid gemaakt is en dat klopt.

Ik heb zelfs de helpdesk van HP gebelt 09001170000 optie 1 optie 2 optie 1 .
En zelfs hun konden geen verklaring geven.

Wat doe ik verkeerd help :?

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Verwijderd

Move PNS > WOS + titelfix

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 15:50

KatirZan

Wandelende orgaanzak

als je lokaal inlogged op een in een netwerk aangemaakte gebruikersaccount in een domein, dan moet je op de pc in lokaal dezelfde gebruikersaccount ook aanmaken met administrator rechten.

hoe heb je de user aangemaakt, heb je dit via de server gedaan of via de hp zelf?

Wabbawabbawabbawabba

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Nee ik weer even zonder het netwerk dit gaat even puur om een de gebruiker dit lokaal moeten werken en niets met het netwerk te makken hebben.

Ik maak de gebuikers dan ook lokaal aan.

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Nee ik maak lokaal een gebruiker aan.
Het gaat namelijk alleen omde instellingen die lokaal verander moeten worden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS [XP] in de titel :) Heb je hier wat over kunnen vinden op microsoft.com? Is de user misschien ook nog lid van andere groepen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marmich

marmich

Get shit Done!

Topicstarter
Nee ge keken op de Site van M$ en daar wordt alleen gesproken over dat TS zo handig werkt met TC. En welke applicaties je hoe moet draaien maar om accounts aan te maken die local niet werken op een TC daar wordt helaas niet over gesproken. :'(

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-04 14:04

Masselink

Voor de dorst

Ik heb ook een probleem met de T5700. Een wijziging van bijvoorbeeld startpagina blijft niet opgeslagen. (alleen via de Altiris client software) Ik wil graag een wijziging doen, zonder de management software te gebruiken. waar kan ik de optie vinden om een wijziging aan te kunnen brengen ? (met F8 heb je ook een fast writes optie, maar qua werking ben ik er nog niet achter)

iemand ideeen ?

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Pagina: 1