Toon posts:

Virtueel toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al flink gegoogled (ook hier gezocht) , maar heb niet weten te vinden dat voldoet aan mijn wensen.

Het gaat om het volgende:
Ik ben hier in een museum en daar komen twee pcs te staan met een klein intranet.
Vanwege veiligheidsredenen wil ik het toetsenbord niet aansluiten als dit systeem operationeel is.

In de paar schermen waar men wat in kan vullen, wil ik graag een klein toetsenbord op het scherm hebben, waarmee de bezoekers tekst in kunnen voeren in de paar tekstboxen die er zijn.

Wie heeft hier ervaring mee en wat heb je er voor gebruikt? Ik ga er van uit dat het een javascript zal zijn.
Voorwaarden die ik stel zijn:
- de toetsen dienen duidelijk te zijn
- Er moet via het virtuele toetsenbord geswitched kunnen worden tussen de invoervelden

Alvast bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon buttons of plaatjes van letters maken. Hierna javascript code er achter gebruiken. iets als
document.forms.invoerveld = document.forms.invoerveld + 'a';

[edit] Is het voor een website dan???

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 10-05-2005 14:07 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Wat voor systeem is het dan? Als je dat eerst eens uitlegt kunnen we kijken of het met Javascript of met Delphi of iets anders moet.\

/edit:
Het is op een intranet, het zal dan wel een website zijn. Blijft de muis wel aangesloten? Dan kun je gewoon een aantal knoppen maken die je invulvelden invullen.

[ Voor 40% gewijzigd door André op 10-05-2005 14:07 ]

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
bedoel je programma's als dit en dit?

Hou er we rekening mee dat je voor het opstarten van een pc altijd een keyboard nodig hebt (anders gaat het bios lopen etteren).

Zie ook deze google query

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Minos111 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:10:
Hou er we rekening mee dat je voor het opstarten van een pc altijd een keyboard nodig hebt (anders gaat het bios lopen etteren).
Keyboard is missing, press F1 to continue... :+

Maar die melding kun je uitzetten dus zonder keyboard kan het prima.

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
Minos111 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:10:
bedoel je programma's als dit en dit?

Zie ook deze google query
Als er WinXP op die machines staat, zit dat er zelfs al ingebakken: WIN+U -> OnScreen Keyboard :)

Of: Start -> All Programms -> Accessories -> Accessibilty -> On-Screen Keyboard

Of: C:\Windows\System32\osk.exe

[ Voor 11% gewijzigd door riezebosch op 10-05-2005 14:19 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

Pinobigbird

doesn't share food!

riezebosch schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:16:
[...]

Als er WinXP op die machines staat, zit dat er zelfs al ingebakken: WIN+U -> OnScreen Keyboard :)
WIN+R -> osk

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry olaf_l, maar dit topic ga ik om een paar redenen op slot zetten. Ten eerste mis ik een belangrijk stukje eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat heb je zelf al gevonden? Lees P&W FAQ - De "quickstart" even door. :) In deze vorm is je topic een scriptrequest, en die staan we in Programming & Webscripting niet toe, zie daarvoor ook P&W FAQ - Scriptrequests. :)

Verder hoort Javascript niet hier, maar in Webdesign & Graphics, zoals je ook in P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc... had kunnen lezen, maar omdat ze ook daar liever geen scriptrequests zien en wat meer eigen inzet verlangen, doe ik toch je topic op slot. :)

Je mag gerust in Webdesign & Graphics een nieuw topic openen, maar lees dan wel eerst de FAQ's door die daar gelden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.