Toon posts:

McAfee 7.1.0 wil niet updaten bij nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
McAfee 7.1.0 wil niet updaten bij nieuwe installatie,

zoals er al staat, ik heb een nieuwe installatie gedaan op een XP machine. 1ste keer de virusdefinities binnenhalen gaat al niet.

In het begin van de installatie heb ik deze versie.

Virusdefinities: 4290
Gemaakt op: 28 augustus 2003
Scanprogramma: 4.2.60

Voor de duidelijkheid, hij wil dus niet updaten naar 4.4 en de definities ook niet. |:(

Het gaat hier om een nieuwe installatie op een schone(nieuwe)xp-machine.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat wel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ohw ja: bij bestaande installaties gaat ie gewoon updaten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 14:05 ]

Verwijderd

lijkt erop dat de download site van mcafee down is....

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn je host files in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:09:
lijkt erop dat de download site van mcafee down is....
nee die is niet down, want ik zei dat de gewone al bestaande installaties wel kunnen updaten.

hij kan niet van versie 4.2.60 naar 4.4 upgraden ofzo...

normaal was dat geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
ja... alles is standaard... dus hoort te werken..
ik denk dat het zit in de upgrade naar 4.4

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35
Probeer de superdat is, http://download.mcafee.com/updates/superdat.asp

Bij mij had McAfee ook last van niet meer (of heel traag, gemiddeld 1,5 uur) updaten...

Voor mij: Norton en McAfee eruit, BitDefender erin :)

Whoop!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51

Xtremelead

powered by E-MU

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je zo'n probleem hebt lijkt het mij handig om ook even te vermelden welke foutmeldingen je krijgt. Heb je een firewall aanstaan? Zet anders het vinkje "Instellingen IE overnemen" in Internet Opties > Verbindingen > Lan-instellingen eens aan als het niet aan staat?

XP Service pack 2 aanwezig? Watvoor licentie geeft de problemen? Wat zegt McAfee hierover?

Op het forum verwachten we, zoals je aan m'n vragen hierboven wel zult zien, dat je uitgebreid onderzoek doet voordat je je topic opent. We willen in de topicstart ook graag zien wat je allemaal hebt geprobeerd, gezocht en gevonden. Lees daarover voor SA Software Algemeen - Beleid even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:14:
Probeer de superdat is, http://download.mcafee.com/updates/superdat.asp

Bij mij had McAfee ook last van niet meer (of heel traag, gemiddeld 1,5 uur) updaten...

Voor mij: Norton en McAfee eruit, BitDefender erin :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
die doet het dus wel!!!!! zo vaag zeg!!!!
ik had al de dat zip gedownload deed het ook niet
en de 4400eng.exe ook niet

en nu deze doet het wel!!!!!! _/-\o_
THANK YOU!!!!! :D:D:D:D:D

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:19:
Als je zo'n probleem hebt lijkt het mij handig om ook even te vermelden welke foutmeldingen je krijgt. Heb je een firewall aanstaan? Zet anders het vinkje "Instellingen IE overnemen" in Internet Opties > Verbindingen > Lan-instellingen eens aan als het niet aan staat?

XP Service pack 2 aanwezig? Watvoor licentie geeft de problemen? Wat zegt McAfee hierover?

Op het forum verwachten we, zoals je aan m'n vragen hierboven wel zult zien, dat je uitgebreid onderzoek doet voordat je je topic opent. We willen in de topicstart ook graag zien wat je allemaal hebt geprobeerd, gezocht en gevonden. Lees daarover voor SA Software Algemeen - Beleid even door :)
Ik ga hier niet een vraag stellen zonder zelf eerst uitgezocht te hebben hoe het zit..

ik heb ook al getracht mcafee te bellen, maar die lieten met 10 a 20 min in de wacht staan dus daar had ik al geen zin meer in.. ik heb meerdere dingen van mcafee site gedownd.. werkte allemaal niet |:(

behalve de superdat dus... maar ja.. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 14:23 ]

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 15:13

njh

en check waar je repository location op ingesteld staat:

1.open virusScan Console
2.Tools
3.Edit AutoUpdate Repository List

en zorg dat de http locatie bovenaan staat, ftp levert dikwijls problemen (althans hier met oog op proxy's etc)

edit:
(de ftp repository doet er hier ook erg lang over)

[ Voor 13% gewijzigd door njh op 10-05-2005 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
jan401 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:24:
en check waar je repository location op ingesteld staat:

1.open virusScan Console
2.Tools
3.Edit AutoUpdate Repository List

en zorg dat de http locatie bovenaan staat, ftp levert dikwijls problemen (althans hier met oog op proxy's etc)

edit:
(de ftp repository doet er hier ook erg lang over)
had ik uiteraard al gedaan.. maar thnx

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:22:
Ik ga hier niet een vraag stellen zonder zelf eerst uitgezocht te hebben hoe het zit..
Je krijgt op zijn minst in het update venster de melding terug waarom het niet gelukt is. Dat hij de download site niet kan vinden/niet toegankelijk is. Bestanden gelockt of wat dan ook. Deze melding is zeer handig bij het oplossen van een probleem.

Maar inderdaad de SuperDat gebruiken is ideaal.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Die doet het wel? Tja, dat is gewoon een superdat die je gedownload hebt en installeert. De vraag is waarom ie niet update?
Maar dat zal jou een WORST zijn, aangezien ie up-to-date is.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:30:
Die doet het wel? Tja, dat is gewoon een superdat die je gedownload hebt en installeert. De vraag is waarom ie niet update?
Maar dat zal jou een WORST zijn, aangezien ie up-to-date is.
Na de installatie van een superdat is het probleem meestal wel verholpen en gaat auto-updaten wel goed (tenminste, bij mij wel...)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:34:
[...]

Na de installatie van een superdat is het probleem meestal wel verholpen en gaat auto-updaten wel goed (tenminste, bij mij wel...)
ik weet ook wel waarom hij niet update! omdat hij niet wilde upgraden naar versie 4.4 heb ik al meerdere malen neergezet.. maarja.... |:(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
kvsanden, zou je voortaan dan de exacte handelingen die je al verricht hebt in je topicstart willen vermelden? We kunnen als je die niet vermeldt namelijk niet zien wat je hebt gedaan ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1