Toon posts:

Automatiseren van plasmaschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer de plasmaschermen op het AMC. Ik zet de presentaties op de schermen en zorg dat die dingen altijd aan komen te staan. Ze gaan namelijk, wanneer er niemand meer aanwezig is in het AMC op standby (rood lichtje) en ze gaan weer aan wanneer er iemand aanwezig is (groen lichtje). Dit moet echter onder invloed van een afstandsbediening.

Ik heb wat onderzoek gedaan of het dagelijks aanzetten van de plasmaschermen geautomatiseerd zou kunnen, zodat ik niet meer de afstandsbediening behoef te hanteren. Ik heb het softwarematisch gedaan, waardoor de schermen tussen 21:00 uur en 8:00 uur op zwart gingen. Dit is echter een andere zwart dan de standby-zwart en dus niet goed voor de schermen.
Daarnaast ben ik langsgegaan bij het bedrijf dat de schermen geleverd heeft. Zij leverden een oplossing die meer kost dan ons bugdet ons toelaat (17.000 euro). Hier zaten echter ook nog vele andere opties aan.
Als laatste ben ik nagegaan of het mogelijk is of de schermen geautomatiseerd konden worden door op een bepaalde tijd de stroom eraf te halen en dan later weer aan te gaan door middel van een timer. De schermen gaan echter helemaal uit, wanneer de stroom eraf gaat en wanneer de schermen weer stroom krijgen dan gaat die op standby (rood lichtje) en niet op het actieve scherm. (groen lichtje). Dat lukt dus ook niet.
Als allerlaatste ben ik www.conrad.nl gaan kijken naar afstandsbedieningen die een bepaalde functie activeren op een bepaalde tijd, maar die bestaan niet zeggen ze zelf.

Ik ben zelf ten einde raad en ik hoop dat jullie een oplossing vinden.

Verwijderd

misschien kun je een IR zender via een seriele poort aan een pc of laptop gebruiken. Via een IR ontvanger kun je het juiste signaal opvangen en inprogrammeren. Maar als het om vele losse verspreide schermen gaat is dit ook niet echt praktisch omdat je dan vele van deze systemen nodig hebt.

Of misschien is het mogelijk te ontwaken uit standby via de scartkabel, de meeste normale tv's gaan automatisch in en uit stanby bij een signaal op scart. Doet mijn tv ook als ik ps2 of video aanzet terwijl de tv op standby staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 14:23 ]

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 09:22
kan je het niet combineren. hardware /software matig.
dus tussen 18.00 en 07.55 hardwarematig uit met een schakelaar en om 08.00 softwarematig van standby afhalen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:51:

[..]

Als allerlaatste ben ik www.conrad.nl gaan kijken naar afstandsbedieningen die een bepaalde functie activeren op een bepaalde tijd, maar die bestaan niet zeggen ze zelf.
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me dat de dure universele afstandsbedieningen (en dan praten we over afstandsbedieningen van tegen de E1000,-) zoiets toch echt wel kunnen. Die dingen zijn van voor naar achteren te programmeren.

't Is maar net wat je er voor over hebt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hebben de plasma's een rs232 aansluiting?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Sommige plasma's komen uit hun standby functie zodra er digitaal een signaal word aangevoerd. (hitachi iig zo uit men hoofd)
Hebben deze dat niet? Dan zou je kunnen denken om het signaal er om 21:00 uur eraf te halen,. de tv's zo in te stellen dat deze na 10 minuten geen signaal standby gaan, en om 8:00 uur het signaal er weer op te gooien.

Het is maar een gedachtengang, misschien heb je er iets aan

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Is helemaal niet moeilijk als je technisch en een beetje handig bent je neemt een standaart afstand bediening of koop een universele die op je scherm werkt soldeer twee draadjes aan de aan toets sluit deze aan op een tijdrelais wat een puls geeft bijv moéller etr 4-49a neem een tijd klok welke het tijdrelais inschakelt op de door jouw gwenste tijd.
Voor het uitschakelen neem je een 2e tijdrelais en sluit je aan op het 2e contact van je tijd klok of eventueel op een 2e tijdklok.

Materiaal kosten ongeveer 250 euro en een paar uurtjes werk om het netjes in te bouwen.

Je kunt ook een logo module gebruiken van siemens of van moeller die heeft een realtime klok en puls timers standaart in zich maar je moet wel overweg kunnen met de programering.

Iedere handige elektro monteur die wil kan dit maken.

Succes

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 16:19
Kan je misschien vertellen welke plasma schermen het zijn? Dan kan ik eens kijken of er wat in de handleidingen staat. Er is heel wat mogelijk op dit gebied.....
Pagina: 1