[lotus] script fout

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
in lotus maak ik een pagina aan met het volgende scriptje

LinkText := "Week 19" ;

"[<script>document.write(\"" + LinkText + "\".link(document.links[document.links.length-1]))</script>]"

Dit maakt als resusltaat dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/week19.JPG

De bedoeling is dat als ik op het pijltje en het woord klik dat dan het scriptje "uitklapt" (bestanden die eronder liggen laten zien. Zie foto hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelen/week19uit.JPG

Maar sins de server migratie van versie r5 naar versie r6.5 werkt dit trucje/scriptje niet meer zoals het behoor(zoals in de plaatjes hierboven)

Het is nu als volgt

Als ik > week19 heb aangemaakt met boven genoemde script. Dan kan ik als ik de pagina opsla en open het pijltje aanklikken en dan zie ik de bestanden zoals het zou moeten. Maar klik ik nu het woord week19 aan dan opent hij een nieuwe pagina met daarin weer de weeknummers en krijg ik een printscherm in beeld :| heel vaag.

Weet iemand waar het aan kan liggen lijkt me sterk dat dit scriptje niet meer werkt in versie 6

[ Voor 5% gewijzigd door andreict op 10-05-2005 13:47 ]

• andreict
subtiel kickje

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Doe eens via een topic report een suggestie voor een titlechange. De huidige titel zal niet echt mensen aantrekken, daar is ie veel te onduidelijk voor. Probeer een titel te vinden die omschrijvend is voor je probleem, dan krijg je vanzelf meer replies. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
andreict schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:35:
in lotus maak ik een pagina aan met het volgende scriptje
[zeikmode]Je bedoeld waarschijnlijk Lotus Notes, Lotus is een merknaam, Lotus Notes het product. [/zeikmode]
LinkText := "Week 19" ;

"[<script>document.write(\"" + LinkText + "\".link(document.links[document.links.length-1]))</script>]"

Dit maakt als resusltaat dit:
[afbeelding]
....
Eerlijk gezegd vermoed ik dat jouw stukje script (JavaScript of pass-thru html ?) helemaal niet verantwoordelijk is voor de uitvoer die je laat zien. Die ene regel bouwt echt niet meerdere sections op (Week 16 t/m 19), maar maakt hooguit de link ernaartoe.
Wat ik in het plaatje zie is een form met een aantal sections, (waarschijnlijk in een RichText veld) met in de sections een zooi attachments. (Zo niet, wat zien we dan wel in het plaatje?)
Hoe ziet de code eruit die wel de getoonde pagina opbouwt?
En waar staat het getoonde stukje script/code? (in een agent, een onLoad event in een form, etc.)

Het lijkt me inderdaad vrij stug dat dit een gevolg is van een versie overgang, al hebben wij hier ook al gemerkt dat 6.5 niet altijd hetzelfde reageert als v5.

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

• andreict
kasper_vk schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:49:
[...]
[zeikmode]Je bedoeld waarschijnlijk Lotus Notes, Lotus is een merknaam, Lotus Notes het product. [/zeikmode]

[...]

Eerlijk gezegd vermoed ik dat jouw stukje script (JavaScript of pass-thru html ?) helemaal niet verantwoordelijk is voor de uitvoer die je laat zien. Die ene regel bouwt echt niet meerdere sections op (Week 16 t/m 19), maar maakt hooguit de link ernaartoe.
Wat ik in het plaatje zie is een form met een aantal sections, (waarschijnlijk in een RichText veld) met in de sections een zooi attachments. (Zo niet, wat zien we dan wel in het plaatje?)
Hoe ziet de code eruit die wel de getoonde pagina opbouwt?
En waar staat het getoonde stukje script/code? (in een agent, een onLoad event in een form, etc.)

Het lijkt me inderdaad vrij stug dat dit een gevolg is van een versie overgang, al hebben wij hier ook al gemerkt dat 6.5 niet altijd hetzelfde reageert als v5.
Het is idd een link er naar toe.

Het moet een uitklap "woord" worden. NU staat er >week19 Als ik op het pijltje klik dan klapt het open en daaronder staan bestanden

Maar als ik op week19 klik dan werkt het niet, het is ook de bedoeling dat als je op week19 klikt dat hij dan hetzelfde doet als datje op het "sectie" pijltje klikt.

• andreict
*kickie

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Er lopen hier weinig Lotus Notes kenners rond op dit forum, dus ik geef je helaas niet zoveel kans op een bevredigend antwoord in Programming & Webscripting :) Helaas eigen aan ieder forum dat het een eigen publiek heeft, en op GoT kun je nu eenmaal voor PHP, C/C#/C++ en Java beter terecht.

Professionele website nodig?

• andreict
curry684 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:36:
Er lopen hier weinig Lotus Notes kenners rond op dit forum, dus ik geef je helaas niet zoveel kans op een bevredigend antwoord in Programming & Webscripting :) Helaas eigen aan ieder forum dat het een eigen publiek heeft, en op GoT kun je nu eenmaal voor PHP, C/C#/C++ en Java beter terecht.
oke het viel te proberen offcourse... maar de vraag staat en blijft :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

andreict schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:48:
oke het viel te proberen offcourse... maar de vraag staat en blijft :)
-NMe- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:17:
Doe eens via een topic report een suggestie voor een titlechange. De huidige titel zal niet echt mensen aantrekken, daar is ie veel te onduidelijk voor. Probeer een titel te vinden die omschrijvend is voor je probleem, dan krijg je vanzelf meer replies. :)
Dus. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1