Toon posts:

[XP] Drive letters N,O en P niet zichtbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan een van mijn partities of externe opslagmedia in Computerbeheer de letter N, O of P toewijs, dan zie ik deze niet in My Computer en in Windows Explorer.
Het toewijzen in Computer Beheer gaat zonder problemen en daar heeft de partitie dus de N,O of P.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik daaraan kan doen?

alvast bedankt

MEH

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
restarten?>

Verwijderd

Misschien ooit met TweakUI gespeeld?? daar zat een optie in om drive-letters te verbergen voor de verkenner... kan je misschien ook wel gebruiken om ze weer zichtbaar te maken. En als je op het moment van toewijzen van de driveletter een bestand geopend hebt van dat volume, dan wordt de driveletter pas aangepast na een reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dat is het niet.

Restarten helpt niet. Als ik een andere schijfletter toeken (dus niet N, O of P) hoef ik ook niet te restarten om de letter zichtbaar te maken.
In Tweak UI staan alle driveletters aangevinkt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? We willen dat altijd graag in je topicstart weten :) Het is voor ons zonder de juiste info erg lastig om een oordeel te geven. Een aantal dingen die in de Windows Operating Systems - Policy gesteld worden en hier ontbreken:

• Vermelding van het besturingssysteem, ook verplicht in de topictitel
• De verkregen meldingen in de evenementlogboeken
• De oplossingen die je hebt gevonden, die niet lukten, en waarom
• De zoekwoorden en locaties die je hebt gebruikt, het kan bijna niet dat er niks over te vinden is.

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy nog even goed door, en doe dat voortaan met alle stickies in de fora waar je gaat posten. Vul de topicstart nog even aan, en vermeld even welke windowsversie we hier bespreken, dan zet ik dat nog even in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuus.

*WXP
*Wat zijn dat? Er verschijnen geen foutmeldingen. Is er dan wel een evenement?
*Als het niet lukt lijkt het me geen oplossing, maar goed. Ik heb opnieuw opgetsrat na de wijziging van de letter en ik heb WXP opnieuw geinstalleerd.
*Ik heb gezocht op 'driveletters'.

MEH

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:32:
Mijn excuus.

*WXP
*Wat zijn dat? Er verschijnen geen foutmeldingen. Is er dan wel een evenement?
*Als het niet lukt lijkt het me geen oplossing, maar goed. Ik heb opnieuw opgetsrat na de wijziging van de letter en ik heb WXP opnieuw geinstalleerd.
*Ik heb gezocht op 'driveletters'.

MEH
Zit je in een netwerk, en zo ja welke letters worden daar toegewezen?

Specs

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met [google=assigned drive letters xp invisible] kom ik veel info tegen. Ook http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297694 , al zal die waarschijnlijk weinig hulp bieden :P

En zoals asfaloth_arwen aangeeft, zit je in een netwerk met of zonder domein, en worden in de policies of scripts ergens drivemappings aangegeven?

Ik zet conform de Windows Operating Systems - Policy nog even [XP] vooraan de titel :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit niet in een netwerk. Ik kan de letters N,O en P ook gewoon toewijzen in Computerbeheer. Ze zijn niet in gebruik. De partitie heeft in computerbeheer dan ook N, O of P. Alleen Windows Explorer en My Computer laat de partitie niet zien met de N,O of P.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 18:15

momania

iPhone 30! Bam!

Zijn de partities wel geformatteerd :?

offtopic:
En what the hell moet je met zoveel lokale schijven? 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door momania op 10-05-2005 17:30 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:29:

Overbodige vraag. Anders zou ik nl. geen letter kunnen toewijzen in Computer Beheer. Goed lezen is het advies.

offtopic:
Dat is mijn zaak, lijkt me.

Gaat er ook nog iemand antwoord geven. Nutteloze vragen en antwoorden heb ik niet zoveel aan. Als je de oplossing niet weet hoef je wmb niet te reageren hoor.

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:29:

offtopic:

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:39:
[...]

Gaat er ook nog iemand antwoord geven. Nutteloze vragen en antwoorden heb ik niet zoveel aan. Als je de oplossing niet weet hoef je wmb niet te reageren hoor.
Welkom op GoT!

en wat vriendelijker mag ook wel we zien hier om je te helpen, als je zo mensen gaat afblaffen hebben we eerlijk gezegd liever dat je op de 'logout' knopt drukt en wegblijft :)

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:39:
[...]

De tips die momania geeft zijn misschien dan iets minder relevant, dat kan soms gebeuren, een foutje is menselijk :) Dat geeft echter nog geen aanleiding om op deze manier te reageren. Hij probeert je nog steeds te helpen.
Erik schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:49:
[...]

Welkom op GoT!

en wat vriendelijker mag ook wel we zien hier om je te helpen, als je zo mensen gaat afblaffen hebben we eerlijk gezegd liever dat je op de 'logout' knopt drukt en wegblijft :)
Zou je ook de topicstarter misschien wat ontopic willen adviseren? :*
O+

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 10-05-2005 18:14 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Zwelgje
sanfranjake schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:02:
[...]
[...]

Zou je ook de topicstarter misschien wat ontopic willen adviseren? :*
dat kan,

TS: kan je wel vanaf de prompt op die driveletters komen :? dus vanaf de cmd.exe prompt

start>uitvoeren>cmd.exe en dan P: intikken

dan sluiten we uit of het een probleem is in de windows verkenner

Verwijderd

Topicstarter
Heel goed idee! Ja, ik kan vanaf de prompt de partitie benaderen.

MEH

• Zwelgje
gpedit.msc kijk dan bij 'user configuration'>'administrative templates'>windows explorer' eens of er een 'hide these drives from explorer' aan staat met specifieke stations ingesteld

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 21:59
Kijk eens in computer beheer, rechtsklik op 1 van de partities, dan eigenschappen, bij het tabblad "beveiliging" (of zoiets, in engelse versie "security"). Heb je toegang?

Of partition magic gebruikt? Kijk eens of ze daar hidden staan of zoiets.

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
gpedit.msc kan ik niet inden op de pc. Ik vind de volgende smaken: regedit, eudcedit, sysedit.

De tabbladen zijn: Algemeen, Extra, Hardware, Delen en Quotum, wat bedoel je precies?

M.i. heeft dit niks te maken met Part. Magic. Het gaat om partities die ik gewoon kan gebruiken. Alleen als ik de drive letter wijzig in N,O of P zie ik ze niet meer.
Pagina: 1