Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
- bios file downloaden (bin bestand) en op floppy zettenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:33:
[...]
Dus driver dloadene en op floppy, booten en alt F2 en dan gaat alles auto ?
- herstart je systeem en dan direct alt + F2 doen, de rest gaat vanzelf
Verwijderd
Verwijderd
Eerst even settings kiezen, en dan iets van downgradable ofzo aanvinken ....KaMiKaZe schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:44:
Asus Update gaf bij mij aan dat het niet mogelijk was om vanuit het programma een oudere bios over een nieuwe heen te zetten
EDIT: In het rijtje kies je Options, dan next. Zet dan een vinkje voor BIOS downgradable. Zat aardig in de richting he
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 19:47 ]
Bedankt allemaal.
M'n bordje staat inmiddels gereserveerd klaar bij de webshop en hoop er over een goede week eindelijk eens wat mee te kunnen experimenteren. (Ook met klein beetje OC'en, heb een Venice core straks, dus dat zou moeten lukken. Heb al veel hier en in het OC topic gelezen. Wacht al vanaf voor 4 april op die venice, maar ze zijn er gelukkig eindelijk...
Verwijderd
Ik ook!Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:47:
Ik gebruik voor mijn A8N Deluxe altijd Asus Update, werkt perfect ...
Dit geloven jullie niet

Ik was vandaag mijn pc uit elkaar aan het halen en opnieuw aan het inbouwen. Nu had ik per ongeluk, waarschijnlijk, weet het namelijk niet meer zeker, 1 geheugenmodule verkeerd om erin gedaan.
Wat gebeurde er vervolgens?
Ja BRAND!!! echt letterlijk brand, ik zag de vlammen van de de 3e blauwe bank afkomen

Als het inderdaad kapot is, zou ik dan in aanmerking komen van een RMA? of een nieuw bord?
[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-05-2005 20:33 ]
Verwijderd
Maja, ik zou iig ff een RMA proberen, als ze het dan niet willen fixen voor je, kan je gewoon alsnog het bankje niet gebruiken
Hoe krijg je dat voor elkaar, die ddr dimm's passen maar op 1 manierSTIMPPYYY schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:33:
Ik was vandaag mijn pc uit elkaar aan het halen en opnieuw aan het inbouwen. Nu had ik per ongeluk, waarschijnlijk, weet het namelijk niet meer zeker, 1 geheugenmodule verkeerd om erin gedaan.

Bl44t
Verwijderd
Verwijderd
Maar ook een hele rare als het ook andersom heeft gepastSeagate schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:33:
Omg, dat die geheugen module nu nog werktBrandvast geheugen
Verwijderd
2 weken terug wilde ik flashen van 1006 naar 1007. Tijdens het flashen werd het scherm gewoon zwart... aaaaarrrrgghhh... Hij deed niks meer! Dus ik maar ff opnieuw opgestart en ja hoor! Het hele bios naar de kl*te. En natuurlijk geen garantie op het biosflashen.
Eergisteren heeft een vriend van me gelukkig ook een Asus A8N-SLI Deluxe gekocht. Daarmee ff een hotflash gedaan (geflashed met awdflash.exe) en nu werkt alles weer gelukkig
Dat is dus ook het vreemde. Volgens mij heb ik de module gewoon op de juiste manier erin gezet, want ik kan me niet voorstellen dat ik hem zo hard hem aangedrukt dat hij op de verkeerde manier erin gaat, er zit een klein brand plek op de 3e bank, misschien dat hij het nog doet wie weet....Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:54:
[...]
Maar ook een hele rare als het ook andersom heeft gepast
G, Skill TCCDSeagate schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:33:
Omg, dat die geheugen module nu nog werktBrandvast geheugen
[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 14-05-2005 11:47 ]
Verwijderd
Je hebt hem zeker niet andersom in gedaan!STIMPPYYY schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:47:
[...]
Dat is dus ook het vreemde. Volgens mij heb ik de module gewoon op de juiste manier erin gezet, want ik kan me niet voorstellen dat ik hem zo hard hem aangedrukt dat hij op de verkeerde manier erin gaat, er zit een klein brand plek op de 3e bank, misschien dat hij het nog doet wie weet....
[...]
G, Skill TCCD
Dat zou je echt wel gemerkt hebben bij het doorduwen...
Ik denk, dat er misschien kortsluiting is onstaan door een vuiltje in de bank..
Doet je mobo het wel voor de rest?
Verwijderd
A8N-SLI
AMD 64 3000+ Winchester
512MB DDR400
Sapphire X800XL
Verwijderd
Kan je niet een foto maken hoe je bankje er nu uitziet ?
Verwijderd
Welk merk en type geheugen heb je??Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:13:
Een tijdje geleden had mijn A8N-Sli de geest gegeven, hij bleef bij het opstarten alleen maar piepen. Het lag aan het moederbord, andere onderdelen had getest op een ander moederbord. Die A8N heb ik RMA gestuurd en ik heb een ander exemplaar terug gekregen, echter doet deze ook niks. Wederom het zelfde, scherm blijft zwart en enkel PIEP.....PIEP.....PIEP
A8N-SLI
AMD 64 3000+ Winchester
512MB DDR400
Sapphire X800XL
Verwijderd
Voorheen heb ik er GeIL Pc3200 Value mem ingehad deze deed het zonder problemen, doet dit exemplaar het ook niet meer. Op het moment zit er Kingston value mem in.
Hoe kon je hem met dat andere mobo wel redden dan? Of was het probleem dat je awdflash.exe niet op de diskette kon krijgen? (Er zit toch een ook een soort bios-misflash protectie op, dan zou je de CD erin moeten doen en daarvan booten en dan zou ie automatisch alles weer moeten fixen. Asus Crashfree BIOS heet dat volgens het manual. Werkte dat ook niet meer??)Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 09:11:
[..]
Eergisteren heeft een vriend van me gelukkig ook een Asus A8N-SLI Deluxe gekocht. Daarmee ff een hotflash gedaan (geflashed met awdflash.exe) en nu werkt alles weer gelukkig
Hoop het zelf allemaal niet nodig te hebben natuurlijk, maar 't is altijd handige informatie natuurlijk...
Dat heb ik idd ook gelezen en al eens geprobeerd. Hij was hier vastgelopen bij een biosflash in DOS (maar dat was nog met een processor die later gaar bleek te zijn). Rebooten en meteen error corrupt bios ofzo. Toen ging hij eerst CD checken, vond nix en toen automatisch vanaf de diskette opnieuw flashen. Werkte OK en daarna was alles weer perfect! Toen dacht ik nog, goh, zo kan je nix meer verneukenbeesting schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:34:
Blijft appart inderdaad fikkende geheugenmodules. Netjes dat ze het nog doen. Misschien dat ze er niet helemaal goed inzaten ofzo, en daardoor contact maakten met meerdere pinnetjes en zo sluiting veroorzaakten.
[...]
Hoe kon je hem met dat andere mobo wel redden dan? Of was het probleem dat je awdflash.exe niet op de diskette kon krijgen? (Er zit toch een ook een soort bios-misflash protectie op, dan zou je de CD erin moeten doen en daarvan booten en dan zou ie automatisch alles weer moeten fixen. Asus Crashfree BIOS heet dat volgens het manual. Werkte dat ook niet meer??)
Hoop het zelf allemaal niet nodig te hebben natuurlijk, maar 't is altijd handige informatie natuurlijk...
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Een 'dode/foute' chip opnieuw flashen in een werkend moederbord. Vlak voordat je op 'Y' drukt voor het flashen, verwissel je de goede bios chip voor de defecte.LiquidSmoke schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:29:
Hotflash is omwisselen van bios-chip toch, of die kapotte bovenop de goeie zetten oid?
[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 14-05-2005 21:20 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Misschien handig om te vermelden hoeveel je te besteden hebt/wat je ermee wilt gaan doen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:33:
Welk OCZ geheugen kan ik het best kopen voor dit moederbord?
Wat voor cpu etc je erop wilt pleuren
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 23:01 ]
[OCZ6251024ELDCPE-K] €298,36
Capacity = 1G Kit
Model / Speed = 625MHz PC-5000 EL Dual Channel Platinum DFI
SPD = 2.5-4-3-10
Heatspreader = Platinum
ik wou deze graag koopen voor mijn nieuwe Venice 3500+.
weet iemaand of dit werkt of ook in de brand gaat ?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Verwijderd
3500+ Venice en ik ga hem niet overklokken.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:01:
[...]
Misschien handig om te vermelden hoeveel je te besteden hebt/wat je ermee wilt gaan doen.
Wat voor cpu etc je erop wilt pleuren
Verwijderd
Volgens mij is dat geheugen speciaal voor DFI moederborden...Bschnitz schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:07:
OCZ 1G Kit 625MHz PC-5000 EL Dual Channel Platinum DFI
[OCZ6251024ELDCPE-K] €298,36
Capacity = 1G Kit
Model / Speed = 625MHz PC-5000 EL Dual Channel Platinum DFI
SPD = 2.5-4-3-10
Heatspreader = Platinum
ik wou deze graag koopen voor mijn nieuwe Venice 3500+.
weet iemaand of dit werkt of ook in de brand gaat ?
Kan nu niet, heb een brakke digitale camera. Vlam was redelijk groot, maar ik heb het geheugen nu weer in het afgefikte bankje zitten en het werkt ook nog gewoonVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:33:
Lol Stimpywas het een groot vlammetje trouwens ?
Kan je niet een foto maken hoe je bankje er nu uitziet ?

Verwijderd
Wat wil je ermee doen en wat wil je besteden ? als je er een gamer pc van maakt kun je een dure kaart pakken etc dus wel wat meer informatie geven hoor
Ok, weer wat geleerd!Prutz0r schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:20:
[...]
Een 'dode/foute' chip opnieuw flashen in een werkend moederbord. Vlak voordat je op 'Y' drukt voor het flashen, verwissel je de goede bios chip voor de defecte.
Dat hoop ik dus nooit te hoeven doen.
Als je zeker weten niet gaat overclocken is vziw het meeste ddr400 geheugen prima. Als je heugen neemt wat op de QVL lijst van Asus staat (zie startpost), dan zou het verder goed moeten zitten. Kun je dus gewoon voor het goedkoopste gaan wat compatible is. Als je er wel meer aan uit wil geven en verder niet wilt overclocken kun je nog op de timings letten, afhankelijk van wat je eraan uit wilt geven.
Verwijderd

Verwijderd
Of Gskill voor maar 120 euroVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:50:
als je niet gaat overklokken zou ik niet eens duur OCZ geheugen halendan zou ik gewoon MDK of dane elec nemen
Lindsay ga eens in de pricewatch kijken wat je goed lijkt etc en dan vraag je of het ook echt zo goed is
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 18:51 ]
http://inkoopactie.net/ia/b28t1rjs
[ Voor 27% gewijzigd door Lekkie op 15-05-2005 19:09 ]
[ Voor 43% gewijzigd door darklord007 op 15-05-2005 20:04 ]
Ik zie het alleen niet zo zitten om m'n mobo weer uit de kast te schroeven en een Zalman blokje te plaatsen, het geheel werkt nu net perfect na heel wat problemen. Daarom heb ik geen zin om alles weer los te halen...
Is het mogelijk om gewoon een Papst 4cm fannetje te bestellen en die op de orginele heatsink te schroeven?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
en dan zal ik gelijk nog ff een vraag stellen:
toen mijn a7v333 nog leefde heb ik geprobeerd de standaard nb cooler te vervangen door de ZM-NB32J, ik heb de pinnetjes toen los gemaakt, maar het blok kreeg ik zonder veel kracht niet af (durfde dat toen niet goed, was nog vrij nieuw). toen hij het had begeven heb ik het nog eens geprobeerd, uiteindelijk kreeg ik het eraf door een moersleutel (toevallig bij de hand) als hefboom te gebruiken. al met al niet al te soepel dus. zijn er mensen die de standaard koeler hebben vervangen doorr de ZM-NB47J? en hoe hebben ze het standaard blok er dan af gekregen? En hoe zit het dan met de nb temp, zakt die of wordt ie juist hoger? Ik wil een thermaltake big typhoon erop zetten, dus er zal wel wat airflow over komen te staan van de 12cm fan.
Verwijderd
SLI zal ik nooit gebruiken aangezien ik geen diehard gamer ben.
Wat zouden jullie doen?
Verwijderd
Ik heb ook de sli deluxe, dit omdat het gewoon een erg goed mobo is, ik gebrui sli ook niet maar je weet maar nooit voor de toekomstVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:33:
Ik zit te twijfelen tussen de A8N-E en de A8N-SLI Deluxe.
SLI zal ik nooit gebruiken aangezien ik geen diehard gamer ben.
Wat zouden jullie doen?
Hoeveel wil je uitgeven of blijf je dat geheim houden ?
Verwijderd
200 euro in totaal (incl. scherm) en ik ben een gemiddeld gamer.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:41:
[...]
Ik heb ook de sli deluxe, dit omdat het gewoon een erg goed mobo is, ik gebrui sli ook niet maar je weet maar nooit voor de toekomst
Hoeveel wil je uitgeven of blijf je dat geheim houden ?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 23:31 ]
Verwijderd
2000 neem ik idd ook aan, daar kun je flink mee aan de gang, 200 ben je alleen al kwijt aan 120 gig harde schijvenVerwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:21:
[...]
200 euro in totaal (incl. scherm) en ik ben een gemiddeld gamer.

Verwijderd
Ik heb vaak tijdens het opstarten (koude start) dat mijn computer geen beeld meer geeft, ik krijg dan tehoren van VGAcard failed. Na paar keer op reset of on/off button te drukken werkt het opeens wel weer. Iemand enig idee wat er aan de hand is .
Verwijderd
Verwijderd
Tjah het is zeker veel, maar je moet het zo zien : hij wilt luxe met zijn computer, iemand anders wilt een luxe auto, en hij neemt genoegen met een karretje van 500euro omdat hem dat nix interesseertKaMiKaZe schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:15:
Een maat van me is van plan 3400 euro uit te geven aan een nieuwe PC, de mafkees. Wel een met 2 x 19" TFT. Het Asus A8N-SLI Deluxe bordje is geloof ik het goedkoopste onderdeel wat erin hangt. 2000 vind ik dan ook al een fors bedrag (toch effies 4400 oud-hollandse guldentjes)
Asus A8N SLI Deluxe (PCI-e, Sound, 2xLAN, SATA , RAID, 1394)
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI), Asus Extreme N6800GT
2 x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
2 x Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart)
NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart)
Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
Silentmaxx 580W IC-Tech (ATX, 580W)
Thermaltake Tsunami VA3000BNA (ATX, Geen PSU, Aluminum/Zwart)
Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)
Zalman VF700-Cu
2 x Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)
Creative I-Trigue 3400 (2.1)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Sennheiser HD 595
Dit wordt z'n setje, samen met nog wat ander spul om z'n kast te tunen zo'n 3400 euro
Verwijderd
sorry ik kan het niet laaten lol
die dvd brander is SLECHT
dat geheugen kan ook wel beter.......
wrom geen 2 ultras? of wachten op ATI SLI?
* met die kast hoor je echt niet het verschil tussen 1 of kaarten
en de rest laat ik voor me....... want ja 3400 euro *LOL
kan beter....... veeel beter....voor die prijz
[ Voor 10% gewijzigd door Bschnitz op 16-05-2005 03:54 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
ja hij had een paar specifieke wensen (die zenheiser en boxjes). Hij heeft em nog niet gekocht. Suggesties zijn altijd welkom (beter geheugen). 2 ultra zijn gewoon overkill denk ik.Bschnitz schreef op maandag 16 mei 2005 @ 03:53:
ik hoop niet dat jij die pc hebt gemaakt ^^ want ach ja ik zeg maar niks lol
Ik heb overigens al jaren NEC dvd fikkers en nooit probs mee gehad
[ Voor 5% gewijzigd door KaMiKaZe op 16-05-2005 04:01 ]
Ik las dat iemand z'n mobo overleden was na het gebruik van de Zalman, bij welke temp was dat ?
Mijn NB was met dat 9000 rpm-monster zo'n 40-42 graden idle en nu issie 45 graden. Mijn kast is extreem stil, dus ik moet wat consessies doen qua koeling, maar m'n CPU is 37 graden en de hdd's 27, dus qua airflow valt 't wel mee in mijn kast.
Welke temps hebben jullie (icm welke koeler) van de NB ?
Weet iemand of de VF700-CU van Zalman ook nog wat lucht richting de NB blaast waardoor die nog wat afkoelt. Die ga ik namelijk binnenkort ook aanschaffen.
Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex
Verwijderd
Ik heb na 2 mobo's met een kapotte NB-fan het ruilen maar opgegeven en een Zalman NB-47J erop gezet. Arctic Silver eronder.......heb op de site gelezen dat het 200 uur kan duren eer de temps optimaal zijn met deze koelpasta, dus de temps kunnen nog omlaag.
Ik las dat iemand z'n mobo overleden was na het gebruik van de Zalman, bij welke temp was dat ?
Mijn NB was met dat 9000 rpm-monster zo'n 40-42 graden idle en nu issie 45 graden. Mijn kast is extreem stil, dus ik moet wat consessies doen qua koeling, maar m'n CPU is 37 graden en de hdd's 27, dus qua airflow valt 't wel mee in mijn kast.
quote]
Ik heb er een zalman-NB47J blokje op gezet en daarop een 40 x 40 papst-fannetje geschroefd, aangesloten op 5 volt.
Niet een erg elegant gezicht, maar wel effectief:
toeren: ongeveer 5000
temp idle: 27-29 graden
temp na draaien 3Dmark05: max 48 graden, althans volgens ''speedfan"
In eerste instantie was dit m'n keuze:
2x WD Raptor op nForce4 in RAID 0
4x Samsung Spinpoint SATA-II op SiI 3114 in RAID 5 (SATA-II heeft in dit geval geen nut, maar met het oog op een moederbord upgrade in de toekomst misschien wel handig)
Nu lees ik zo hier en daar dat de RAID 5 prestaties van dit moederbord bijzonder slecht zijn en begin ik dus te twijfelen aan mijn keuze. De andere mogelijkheid die toen in me op kwam was de volgende:
2x WD Raptor op SiI 3114 in RAID 0
4x Samsung Spinpoint SATA-II op nForce4 in RAID 0+1 (nu kan SATA-II en NCQ wel worden benut)
Vervolgens kwam ik met het probleem te zitten dat een enkeling de opmerking maakte dat booten van de SiI 3114 niet mogelijk is. Is dit ook echt zo of is dat onzin en werkt dat wel gewoon?
Wanneer dit niet werkt, is het geen grote ramp, dan kan ik in het geval van de 2e configuratie gewoon de schijven en de controllers omwisselen.
Ik ben me er overigens van bewust dat je in het geval van RAID 0+1 1 schijf minder effectieve opslagcapaciteit hebt, aangezien snelheid/veiligheid bij mij hoger staat dan opslagcapaciteit is dat geen probleem.
Mijn uiteindelijke vraag aan jullie is dus, welke van de 2 configuraties kan ik het beste kiezen?
Als dat ding van mij idle al 45 is, wanneer fikt ie door dan ? Want nu durf ik geen game op te starten
Ik hoop dat die Zalman VF-700-CU wat lucht op die NB-47J blaast waardoor hij afkoelt, denken jullie dat dat een oplossing is ?
Ik ben namelijk niet zo'n fan van een fan eraf slopen en dan weer een andere erop zetten.
Verwijderd
Dat dacht ik toch ookBschnitz schreef op maandag 16 mei 2005 @ 03:53:
Ik was even Trackmania aan het spelen, ging mijn Temp-warning (van mijn Coolermaster 6) af.
Ging mijn chipset over de 70C heen!! (met de standaard koelertje) en die 70C is dan gemeten op het koelertje, dus nog niet eens van de chipset zelf

Maar, wat kan z'n chipset eigenlijk hebben als temperatuur max
Pc: Geen :(
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:01:
volgens speedfan, ok.......Centaur schreef op maandag 16 mei 2005 @ 04:15:
Ik heb na 2 mobo's met een kapotte NB-fan het ruilen maar opgegeven en een Zalman NB-47J erop gezet. Arctic Silver eronder.......heb op de site gelezen dat het 200 uur kan duren eer de temps optimaal zijn met deze koelpasta, dus de temps kunnen nog omlaag.
quote]
Ik heb er een zalman-NB47J blokje op gezet en daarop een 40 x 40 papst-fannetje geschroefd, aangesloten op 5 volt.
Niet een erg elegant gezicht, maar wel effectief:
toeren: ongeveer 5000
temp idle: 27-29 graden
temp na draaien 3Dmark05: max 48 graden, althans volgens ''speedfan"
Ik heb hetzelfde die 18Db moet je niet geloven omdat het nog aardig wat trillingen veroorzaakt. ik heb em op 5V 2100 RPM, en ik heb nog nooit een vastloper gehad. ik stress de pc soms wel 5 uur achter elkaar, en nog geen vastloper gehaddarklord007 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:19:
en hoe zit het met de geluidsproductie dan?
Maar dit is al zovaak langsgekomen, er zit geen tempsensor bij de NB en jah, een ZM32j of coolermaster + een 40x40 fannetje erop kan goed
Nieuwe case was wel nodig voor de air-flow. PC is nu lekker stil en zelfs mijn zalman NB47j blijft handwarm.
Hier wat Pics:
Buitenkant

Binnenkant

Verwijderd
OCZ staat niet in de A8N-SLI Qualified Vendors List...
Dat kan de FAQ denk ik wel uitleggen:darklord007 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:46:
kan iemand mij vertellen wat het verschil is voor 1T en 2T? en welke voordelen 1T dan met zich mee zou brengen?
RAM FAQ
yepdarklord007 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:27:
thxs, is helaas beetje beknopt. het probleem met het asus bord, is dat bij alle reepjes?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Ik weet dat wel te antwoorden..darklord007 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:01:
ik zie dat je een amd64 3200@2913Mhz hebt lopen met crosair twinx BH-5. OCZ gold heeft deze zelfde chip. Mag ik vragen of je dit sys 1:1 hebt lopen en wat de Mhz/timings/Volts zijn?
We hebben een 1t buggin ons..
En dat clock is in de winter met de raam wijd open
Verwijderd
Ik betwijfel of ze het niet doen, ik heb ook gskill geheugen zoals vele andere op dit board, ik heb helaas me pc niet kunnen starten omdat ik me Sapphire X850XT PE nog niet hebVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:19:
Werkt OCZ geheugen niet met dit moederbord?
OCZ staat niet in de A8N-SLI Qualified Vendors List...
Verwijderd
hoezó.... een tikkeltje jaloers mischienBschnitz schreef op maandag 16 mei 2005 @ 03:53:

Tsja.... hij heeft wel gelijk.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:46:
[...]
hoezó.... een tikkeltje jaloers mischien!!!!
Maar een beetje overdreven is z'n reactie inderdaad
Verwijderd
aan de reactie te zien hebben we hier te maken met een 13 jarigeRoeltjuh schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:59:
[...]
Tsja.... hij heeft wel gelijk.
Maar een beetje overdreven is z'n reactie inderdaad
Maar even ontopic kan iemand mij vertellen of Twinmos 1Gb DDR400 PC3200 compatible is met dit moederbord, en of het ook werkt in dual channel mode (wanneer je er 2 in stopt natuurlijk).
Als hij geen temp-sensor heeft, wat voor metingen geven Asus Probe en Speedfan dan aan mij door ? De temperatuur in Baghdad ?
Ik heb tijdelijk een extra intake fan (die op dezelfde hoogte als m'n NB zit, lang verhaal:) in m'n kast gezet. Is een Papst, maar ik hoor em toch, dus als 't mogelijk is, haal ik em er liever uit. Met die Papst erbij is de temp van 46-47 (idle) naar 39-40 (idle) gegaan, dus het is afgekoeld in Baghdad.
Ik zag net een foto van iemand die 2 VF700-CU's in z'n kast had.........kan jij mij vertellen of die ook wat lucht langs je NB47-J blaast ?
BLUEDIESEL : ik heb helaas 2x512 Mb van Twinmos, verder exact hetzelfde als jij bedoeld. Het werkt bij mij perfect, in dual channel mode. Hopelijk heb je er wat aan
[ Voor 14% gewijzigd door Centaur op 16-05-2005 21:37 ]
Verwijderd
Kheb voorbij zien komen dat iemand problemen had met dit geheugen, maar je kunt ook de Vendor list kijken op de asus siteVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:14:
[...]
aan de reactie te zien hebben we hier te maken met een 13 jarige
Maar even ontopic kan iemand mij vertellen of Twinmos 1Gb DDR400 PC3200 compatible is met dit moederbord, en of het ook werkt in dual channel mode (wanneer je er 2 in stopt natuurlijk).
Twinmos kwam toen ik mijn spul haalde niet voor op de lijst, maar ik heb er geen problemen mee in ieder geval.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:44:
[...]
Kheb voorbij zien komen dat iemand problemen had met dit geheugen, maar je kunt ook de Vendor list kijken op de asus site
ging van een :
Asus P4c800-E - Deluxe
p4 3.2 Norhtwood
1gb Geil Golden Dragon ultra (2.3.3.6.)
ati radeon 98000 pro ultimated edition
SB Audigy
wd 36gb raptor
2x maxtor dm9+ 200gb
nec 3520 (doet het prima bij mij)(whats all the fuzz about heb ik iets gemist over deze brander)
plextor dvd speler
plextor 48x (is sneller met cd'tjes
Coolermaster ceinturion
Ultra Connect X 500W
Naar :
Asus A8N-SLI (non Deluxe)
winnie 3200+ (als de venice er is zien we wel weer verder
1gb Geil Golden Dragon ultra (2.3.3.6.)
kwam niet voor op de Qvl van asus gok genomen werkt uit eindelijk perfect
(had twinmos liggen 2x 256 en apacer / infinion 512mb pc 2700 c2 voor als het niet zou werken)
2x XFX 6800GT
SBaudigy
wd 36gb raptor
2x maxtor dm9+ 200gb
nec 3520
plextor dvd speler
plextor 48x
Coolermaster ceinturion
Ultra Connect X 500W
antec 550 true power
ik heb nog nooit zo'n brak bord mee gemaakt
(en geloof me heb er heel wat gezien 3 jaar TD @ mycom)
alle spullen waren nieuw dus d8 dat zit wel goed
begonnen met bouwen
alles (bord proc mem vga voeding enz enz) ingebouwd
zet systeem aan en boot naar de bios
stel alles in en reboot mn pc
en deze begind te piepen (geheugen error piepjes)
dacht dus van ok mn mem gaat hier dus niet lekker op werken
4 uur lopen kloten met div geheugen modules
(o.a bios clear en meer van die grappen)(bendenk het en ik heb het geprobeerd)

en toen op eens uit het niets beeld met een twin mos module
bios op nieuw ingesteld (no oc of what ever ook de 1e x niet)
reboot piep piep piep ..........................

geil module er weer in en verrek beeld
tussen door al een hoop gelezen op got over biossen enz enz
dus usbstik gepakt en hoppa bios geflashed naar 1007.002
sinds dien werkt het bord als een trein
en blijf ik alleen met het inmiddels wel bekende asus/nvidia maxtor verhaal zitten
mn 2x200gb worden gewoon niet gevonden wat ik ook doe
raptor werkt overigens prima
op mn p4 doen ze het als een zonnetje
verder draaid het lekker eindelijk eens half life enz enz kunnen spelen zo als hoort
jammer van asus dat mn 1e AMD ervaring na een lange tijd weer een wat naare bijsmaak heeft gekregen ..........
Na rose e cient spin
kuch.... nee niet 13 maar 19.... maar was wel in een iets aangeschooten buitje .......Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:14:
[...]
aan de reactie te zien hebben we hier te maken met een 13 jarige
en over dat jalouse zijn niet echt..... ik zou het niet kunne laaten om voor dat geld een andere pc te bouwen ......
maar mijn eigen pc is ook best goed hoor >P
Asus A8N Deluxe
3500+ Venice + zalman 7000CU
Asus 6800GT
binnekort OCZ 600Mhz EL Memory 2x512
80Gb SATA 2 hitachi
2x 120GB *meer heb ik niet noodig
Acer AL1721 LCD
Revoltec Light Keyboard
Themaltec Tsumami Dream
Huntkey 500Watt
Sony Home Cinema System 5.1 op de OP uitgang
dus jalouse ben ik niet >( behalve op dat geld dan.....
De VF700-CU's zogen ervoor dat de lucht omhoog geblazen wordt, je moet dus een goede exhuast hebben.Centaur schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:35:
Om even terug te komen op de NB.
Als hij geen temp-sensor heeft, wat voor metingen geven Asus Probe en Speedfan dan aan mij door ? De temperatuur in Baghdad ?Ik wil 't graag geloven hoor, maar hij moet iets meteoch ?
Ik heb tijdelijk een extra intake fan (die op dezelfde hoogte als m'n NB zit, lang verhaal:) in m'n kast gezet. Is een Papst, maar ik hoor em toch, dus als 't mogelijk is, haal ik em er liever uit. Met die Papst erbij is de temp van 46-47 (idle) naar 39-40 (idle) gegaan, dus het is afgekoeld in Baghdad.
Ik zag net een foto van iemand die 2 VF700-CU's in z'n kast had.........kan jij mij vertellen of die ook wat lucht langs je NB47-J blaast ?
BLUEDIESEL : ik heb helaas 2x512 Mb van Twinmos, verder exact hetzelfde als jij bedoeld. Het werkt bij mij perfect, in dual channel mode. Hopelijk heb je er wat aan
Maar zolas je kunt zien heb ik ook een papst fan voor de nb koeler geplaatst

Ik heb hem toch voor de zekerheid geplaatst, omdat hij toch onhoorbaar is. (Resoneert niet bij jouw)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Zoals jij hem hebt (en ik dus ookspk2go schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:15:
Ik wil niet flauw doen, maar waarom zet iedereen die Zalman NB-N47J dwars erop? (Zie post hierboven) Ik heb hem juist in de lengterichting staan, en dat werkt perfect. Maar als dwars erop beter is ben ik natuurlijk niet te beroerd om hem alsnog om te draaien.
Verwijderd
nope, niet helemaal up-to-date meer..BigDplayboy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:12:
Is die geheugenlijst op de 1e pagina nog steeds een beetje up-to-date??? Krijg soms het gevoel als ik dit topic regelmatig check, dat er een heel aantal modules niet opstaan [die dus niet op de amd-site staan, maar wel werken]
Mocht BalusC dit lezen, deze kan je ook toevoegen
Kingston KVR400X64C3AK2/2G Matched pair 2GB PC3200, 400 MHz Latency: 3-3-3
Verwijderd
Het geluid is nu echt zooooooooooveel beter ... hoor nu alleen nog maar een beetje luchtverplaatsing door andere stille fans ...
Ik heb een 8 cm Zalman cooler op de ZM-NB47J gericht en nu word ie denk ik iets warmer als lauw .... prima dus ..zal wel iets van 40 graden zijn....
Heb net was gestressed met wat games en 3Dmark05 en ook dat gaat prima ....
Ik moest mn VF0700 CU wel iets aanpassen .... de onderste 5 bladen heb ik iets naar beneden gebogen
Verwijderd
Wil natuurlijk wel men G.Skill optimaal kunnen gebruiken die immers 2 x zo duur waren als het bord zelf
ik zit daarom toch wel een beetje meer richting dfi te hangen atm.
Alleen ik weet nog niet welke benchmark ik nog erbij moet plaatsen, dus als iemand een suggesties heeft?
Het moederbord bevalt me trouwens uitstekend, behalve de (aantal reacties erboven genoemde) heet wordende chipset
Nog steeds geen overclock gedaan met het systeem, maar dat komt binnenkort nog wel, zodra ik meer tijd heb
Pc: Geen :(
Verwijderd
Het is ook niet zo dat ze niet werken, deze lijst is er om te laten zien welke soorten geheugen gewoon normaal werken op het board, dit betekent neit dat andere merken het slecht/niet doenCentaur schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:50:
[...]
Twinmos kwam toen ik mijn spul haalde niet voor op de lijst, maar ik heb er geen problemen mee in ieder geval.
Verwijderd
Centaur alsjeblieft, ik ben al een keer geband door dezelfde vraag. Toen had ik het gehad met iemand die niet wou luisteren, net zoals jij. lees een paar pagina's trug, Ik heb geen zin om hier nog op in te gaan (dit word al gezegt vanaf deel 3)Centaur schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:35:
Om even terug te komen op de NB.
Als hij geen temp-sensor heeft, wat voor metingen geven Asus Probe en Speedfan dan aan mij door ? De temperatuur in Baghdad ?Ik wil 't graag geloven hoor, maar hij moet iets meten toch ?
op je tweede vraag: ja, er word dan lucht overheen geblazen, alleen het beste is nog wel een 40x40x20 fan van papst op 5v erop met 4 schroefen. (dit is ook al voorgekomen) goh wat gezellig, gaan we allemaal weer dezelfde dingen vragen. Leuk.
Dank U wel
De T1 bug is dat het bord niet toelaat dat als er gehuegen hoger dan 250Mhz word geklokt dat je dan geen T1 timings kunt draaien, en waarschijnlijk word dat ook niet opgelost (waarschijnlijk gewoon een fout in het moederbord zelf, dat waarschijnlijk wel is opgelost in de premium)Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:48:
Weten mensen misschien al iets meer over de 1T "bug" ??
Wil natuurlijk wel men G.Skill optimaal kunnen gebruiken die immers 2 x zo duur waren als het bord zelf
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 20:05 ]
Verwijderd
Dit staat in de startpost: zie nr.5: op welke waarden moet je de "multi" en "div" nu zetten om nog wel goed te koelen, maar zo min mogelijk herrie te maken?Hoe pas ik de fan speed van NB aan, nou zo:
1. start speedfan
2. configure
3. advanced
4. select je chip. IT8712F
5. FANx (3 is NB en 1 is CPU) multi en div veranderen. (wel remember it aanvinken)
volgens mij was 5200 rpm nog genoeg om de NB voldoende te koelen? Je kunt het zelf uitrekenen, de dividers en multipliers gaan maar tot 20, dus daartussen moet je zitten. met de standaard koeler zit je normaal op 9000 rpm, dat is ongeveer 26/45. maxiamle divider die je kon instellen was 20, dus dan word dat... 9/15 ongeveer, dan moet je goed zitten.
Verwijderd
Ja best wel..darklord007 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:25:
als ik dan 2T moet draaien bij speeds boven de 250Mhz, scheeld dat erg in de performance?
Daarom is het zo frustrerend!
Dit topic is gesloten.
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.