Access 97 controle of record al voorkomt.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Korte schets van wat er moet gebeuren.
Ik wil iets wat geimporteerd is vergelijken of deze al voorkomt in een andere tabel
soort van NAW gegevens. alles wat al bestaat mag aleen bijgewerkt worden en als dus een vestiging niet voorkomt moet er een melding van komen zodat deze kan worden toegevoegd.

Waar ik al mee bezig ben geweest.
op msdn kwam ik met een Seek methode maar kan hier eigenlijk weinig mee.

wat ik dus zoek een manier om het beste aantepakken.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 15:59

Maasluip

Kabbelend watertje

Een select doen met in de where clause de gegevens die je al hebt, als je geen records terug krijgt doe je een insert, als je wel een record terug krijgt doe je een update.

Signatures zijn voor boomers.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het opzoeken van records in een database lijkt me een vrij basic iets en iets wat echt wel uitgelegd word in een tutorial lijkt me? Je kan toch gewoon een SELECT query uitvoeren en kijken naar het resultaat hiervan?

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 10-05-2005 13:14 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
klopt, maar wilde zo totaal niet werken. omdat in de NAW tabel hellemaal geen data stond .. :( dus kon hij ook niks vergelijken :(.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeeh.. logisch dat als er niks in staat, je niks terugkrijgt lijkt me :)

Ik snap nu niet echt meer wat je nu hebt, wat je hebt geprobreerd en wat daar niet mee lukte. Zou je P&W FAQ - De "quickstart" eens willen doorlezen? Dan zie je wat we eigenlijk aan informatie willen hebben. Dit is niet om je te pesten maar om je zo goed mogelijk te kunnen helpen :)

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je niet in een tutorial op het internet kan vinden hoe je kan controleren of iets al in een tabel staat aangezien dat echt de basis van een database is. Vandaar dat ik alsnog je topic sluit.

Mocht je een nieuw topic willen openen let dan op de quickstart en geef precies de zaken aan die je al hebt geprobeerd (met eventuele code) en wat daar niet mee lukte (met eventuele foutmeldingen). Hierbij ga ik er wel vanuit dat je eerst opzoek gaat hoe je dit kan oplossen, want er is echt wel meer te vinden dan alleen de seek() method ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 10-05-2005 13:36 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.