[FC3] WLUS02 11mbit Usb Wireless adapter installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 12:27
Ik heb net Fc3 op de pc van mijn vriendin geinstalleerd, de situatie is als volgt:

Hp Vl400 bord met een 1Ghz p3
512Mb pc133
2x 40Gb maxtor. ( Disk 1 = windows Disk 2 = Fc3 beide fysieke schijfen met Grub als Bootloader )
Lite-on LTD 163 Region Free
Asus radeon 9550 ( Net DRI werkend .. Wo3i! }) )

Nu heeft zij dus een Etech WLUS02 bij gebrek aan een bekabelde netwerk aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1120_button.gif

Ik heb al gezocht op google maar een ding is zeker, E-tech host hier geen driver voor. Heeft iemand dit wel eens werkend gekregen op Linux? Misschien een Unified driver?

* Vraag niet te extreme dingen aan me, ik kan wel wat maar ben absoluut geen linux-guru. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 10-05-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Zoeits is lastig (usbmodems en -netwerkkaarten met Linux). Ik raad trouwens ook windows gebruikers af zulk soort spul te kopen. Je bent namelijk veel beter af met veelgebruikte hardware die in toekomstige OS'es out of the box ondersteund zullen worden. Maja, jij hebt het en zit er nu mee...

Wat je het beste kunt doen, is je kleine neefje of de vuilnisman er blij mee maken. Verder is er een mogelijkheid om de windows driver in Linux te gebruiken (google op: ndiswrapper). Ik verw8 hier eerlijk gezegd niet snel enhousiaste succesverhalen mee.

Ene Heinjan heeft dit hier gepost voor andere NOS tweakers:
Werkende WIFI kaart voor linux, met OSS drivers

Ik heb voor jou op pricewatch gekeken:
pricewatch: Sitecom WL-115 Wireless Network PCI Card (54Mbps)

Suc6

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Tja, je hebt helemaal gelijk... Is het niet dat ik die kaart/stick niet zelf heb gekocht. Denk dat ik dan even ga prutsen met die ndis wrapper maar ik verwacht er idd niet te veel van. Daarna zal ik wel zoon sitecom kaartje halen.

( Ben overigens absoluut geen fan van sitecom, sweex en dat soort zooi .. Maar als dit werkt ben ik allang blij ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Zoek dan maar goed door. Ik heb zelf al jaren geen wireless meer gebruik onder Linux, maar je kunt beter je tijd steken in het zoeken naar goede producten en prijzen dan naar drivers.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 19:10

smokalot

titel onder

misschien dat je iets vindt met de USB-id (zie lsusb). het zou kunnen dat het een prism-chip is, die zou dan supported moeten zijn, maar ik vrees eigenlijk dat het een broadcom chip is...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 22:00

r0b

Uit de readme.txt van de Windows drivers:
ZyDAS IEEE 802.11b Wireless LAN USB
Google result: http://www.unex.com.tw/we...t/print.asp?c4name=UR055g
802.11g wireless USB adapter (Zydas chipset)

Zydas chipset dus. Nog nóóit van gehoord. :X
In ieder geval: [google=zydas chipset linux]
The zd1201 driver
This driver supports only the ZyDAS 1201 low cost chipset for 11b USB network interfaces. Thanks to manufacturer support versions 0.14 and later work pretty well and painlessly. Devices with this chipset are currently (050315) easy to find and very cheap.
Link: SourceForge.net: Linux ZyDAS zd1201 Driver
Supported Product List:

At this moment this are the adapters that have been reported to be working:
[..]
Name: E-Tech Wireless USB Adapter. Working: Yes
Het volgende plaatje staat er bij, klop het een beetje: http://linux-lc100020.sourceforge.net/etech-usb.jpg ? ;)

Succes. :)

[ Voor 19% gewijzigd door r0b op 11-05-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
WO3I WO3I Goed nieuws! Ga ik proberen na 5'en.
Pagina: 1