Toon posts:

[Win2003SBS] Microsoft-Server-ActiveSync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van de mogelijkheid om de PDA's via gprs te synchroniseren met de Exchange2003 server.
Nu is OMA up and running en ziet alles er in mijn ogen prima uit, alleen als ik probeer te synchroniseren krijg ik een HTTP_500 error.

Nu ben ik al wel zover dat het probleem zit in de VDir Microsoft-Server-ActiveSync. Als ik deze via de browser probeer te benaderen vraagt ie netjes om mn login, alleen daarna krijg ik een HTTP 500 fout.
Nu heb ik zo ongeveer alles wat ik kon vinden wel geprobeerd. Basic authentication, intergrated authentication. Met SSL zonder SSL. De Exchange VDir kopieren naar een andere VDir en zorgen dat ActiveSync daarnaar gaat kijken. Maar het brengt allemaal geen oplossing.

"cscript adsutil.vbs set w3svc/NTAuthenticationProvider­s "Negotiate,NTLM"" heb ik ook geprobeer ivm NTLM en Kerberos authentication. En nog wil het niet.

Het enige wat ik in het in de logboeken tegenkom op het moment dat ik probeer verbinding te maken met http://servername/Microsoft-Server-ActiveSync is dat ActiveSync wordt geladen, daarna komt er een DSAccess fout en daarna de melding dat ActiveSync niet meer is geladen.
Ik krijg dus wel een schermpje om naam en wachtwoord in te vullen en op het moment dat ik daar een foutieve naam en wachtwoord invul komt het schermpje gewoon weer terug, maar als ik een goede invul krijg ik de HTTP 500 fout. Van wat ik weet is dat ik op die site een HTTP 501 fout moet krijgen die Not Implemented inhoud. Dit zou aangeven dat Microsoft-Server-ActiveSync WEL zou werken. Maar in mijn geval dus niet.

Alle reacties zijn welkom.

Groeten

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

misschien eens eventid's posten van de errors?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry..

Eerste melding:
Type: Information
Event ID: 3002
Source: Server ActiveSync
Description:
Microsoft Exchange ActiveSync has been loaded: Process ID: [16164].

Tweede melding:
Type: Error
Event ID: 2050
Source: MSExchangeDSAccess
Description:
Process IISIPM93C710A2-DFE9-4C1C-9178-EA59ED478D4B -AP "EXCHANGEMOBILEBROWSEAPPLICATIONPOOL (PID=16164). The shared memory heap could not be created.

Derde melding:
Type: Information
Event ID: 3003
Source: Server ActiveSync
Description:
Microsoft Exchange ActiveSync has been unloaded.

Dit gebeurt die als de Microsoft-Server-ActiveSync pagina geladen wordt.

Verwijderd

Kijk eens naar http://support.microsoft.com/?id=829167
(die had je vast zelf ook al gevonden in de microsoft KB :) )

Verwijderd

Topicstarter
Sja.. van de 100.000 artikelen die ik erover had gelezen had ik deze dus weer niet gevonden. Vreemd...
Maar ik heb een testomgeving opgebouwd en daaruit had ik inderdaad gehaald dat de VDir Microsoft-Server-ActiveSync in de verkeerde Application Pool zat, net als in het document wordt verteld.
Hierna kreeg ik gewoon de 501 Not implemented fout.

Toen ik probeerde te synchroniseren met een PDA kreeg ik alleen nog wel de http_500 melding, maar door de in http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817379 genoemde extra VDir aan te maken regkeys toe te voegen en in deze VDir, Integrated Authentication, aan te zetten lukte het synchroniseren.

Bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Het is een van de aller kutste dingen werkend krijgen binnen Exchange vind ik, ik heb er zelf ook uren mee lopen kutten. Er zijn zoveeel dingen die fout kunnen gaan (certificaten, beveiligingsinstellingen, etc. etc)

Maar deze foutmelding lijkt er toch gewoon op dat je te weinig geheugen hebt??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:15:
Het is een van de aller kutste dingen werkend krijgen binnen Exchange vind ik, ik heb er zelf ook uren mee lopen kutten. Er zijn zoveeel dingen die fout kunnen gaan (certificaten, beveiligingsinstellingen, etc. etc)

Maar deze foutmelding lijkt er toch gewoon op dat je te weinig geheugen hebt??
Nouja.. blijbaar niet.. het werkt nu allemaal wel. Alleen zonder SSL. Het moet dus nog wel met SSL gaan werken, maarja dat is dus weer een heel ander verhaal met CA's enzo als het goed is.

Mocht iemand hier nog een leuke handleiding voor hebben, dan hou ik me aanbevolen ;)
Pagina: 1