Mensen,
Voor school moet ik een SQL-opdracht maken. Hiervoor moet ik eerst vanuit een factuur de informatiebehoefte bepalen en de boel normalisseren; niet m'n sterkste punt, dat laatste.
De gegevens die ik heb gekregen is een factuur van een studentenuitzendbureau. Hierop staan de gegevens van het bedrijf en de studenten die namens het uitzendbureau bij het betreffende bedrijf gewerkt hebben.
'k Heb tot en met de 3e normaalvorm genormaliseerd, en ben benieuwd of het een beetje klopt.
Tips/commentaar is gewenst mits nuttig
Informatiebehoefte, 0e normaalvorm
FACTUUR
factuurnummer, bedrijfcode, bedrijf, adres, plaats, contactpersoon, telefoonnummer, collegekaart, achternaam, voornaam, opleiding, geboortedatum, aantal dagen
2e normaalvorm
BEDRIJF
factuurnummer, bedrijfcode
BEDRIJFREGEL
bedrijfcode, bedrijf, adres, plaats, contactpersoon, telefoonnummer
LEERLING
collegekaart, achternaam, voornaam, opleiding, geboortedatum, aantal dagen
Mensen met tips? Zou erg fijn zijn
Voor school moet ik een SQL-opdracht maken. Hiervoor moet ik eerst vanuit een factuur de informatiebehoefte bepalen en de boel normalisseren; niet m'n sterkste punt, dat laatste.
De gegevens die ik heb gekregen is een factuur van een studentenuitzendbureau. Hierop staan de gegevens van het bedrijf en de studenten die namens het uitzendbureau bij het betreffende bedrijf gewerkt hebben.
'k Heb tot en met de 3e normaalvorm genormaliseerd, en ben benieuwd of het een beetje klopt.
Tips/commentaar is gewenst mits nuttig
Informatiebehoefte, 0e normaalvorm
FACTUUR
factuurnummer, bedrijfcode, bedrijf, adres, plaats, contactpersoon, telefoonnummer, collegekaart, achternaam, voornaam, opleiding, geboortedatum, aantal dagen
2e normaalvorm
BEDRIJF
factuurnummer, bedrijfcode
BEDRIJFREGEL
bedrijfcode, bedrijf, adres, plaats, contactpersoon, telefoonnummer
LEERLING
collegekaart, achternaam, voornaam, opleiding, geboortedatum, aantal dagen
Mensen met tips? Zou erg fijn zijn
Mijn excuses voor de verminderde beeldkwaliteit, beetje behelpen, maar leesbaar