Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ;)

Voor www.piccas.nl ben ik opzoek naar een manier om te kunnen sms-en naar je webpagina.
Weet iemand wie/wat/waar/hoe zulke diensten aanbiedt?

Het idee is om er bijv een kleine vergoeding mee binnen te halen(bijv 10 cent per sms) en dan een beetje via het idee wat je op TMF ziet.. zo'n tekstbalk die continue teksten laat voorbij komen.

Het programmeerdeel moet ik allemaal wel zelf kunnen maken, maar ik kan niet echt vinden hoe je dat sms-en zou kunnen maken.

Liefst doe ik het nu voorlopig ff simpel, gewoon via een bedrijf die dit aanbied, en later zelf.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
SMS -> GSM -> Datakabel -> Delphi programma
Delphi programma -> Database
Delphi programma -> PHP -> Website

Ff kijken in de search zijn wel een aantal topics over: http://gathering.tweakers...XF8-XF9---A&select_forum=

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01
Kijk even www.mobilemoney.nl daar kan je Reversed Billing aanvragen.

Hierbij kan je zelf kiezen wat de SMS er moet betalen, van gratis tot €1,50 per ontvangen bericht.
Let wel op dat telecomproviders heel veel incassokosten berekenen en dus de uitbetaling ernstig laag is, dus je moet het niet doen om grof geld te verdienen.

Maar het is wel makkelijk via die site. Je krijgt je eigen keyword en zodra daar een SMS naar toe wordt gestuurd, roept mobilemoney het door jou opgegeven script op jouw website op.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:25:
Kijk even www.mobilemoney.nl daar kan je Reversed Billing aanvragen.
Klinkt opzich wel als een cool plan ;)
Heb je hier ervaring mee? Plan is ook niet om er rijk mee te worden, maar het zou een makkelijke oplossing kunnen zijn voor hele kleine betalingen, zoals bijv:

1 maand lidmaatschap voor 2 euro
3 maanden lidmaatchap voor 5 euro

enz..

Alternatief is een eenmalige automatische afschrijving, maar ik geloof dat de opstartkosten daarvan ook weer redelijk zijn.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 13:01
Zoek Erkens even op met de zoekmachine. Deze gebruiker heeft dit op een goedkope manier voor elkaar!

• Polderdijk
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:12:
[...]

Klinkt opzich wel als een cool plan ;)
Heb je hier ervaring mee?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar verkoop wel andere items via het IVR systeem (0900 nummer) via hun. Maar ik kan wel webmasters die van Reverse Billing gebruik maken, en dat gaat toch aardig simpel en goed.

En de uitbetaling is elke maand, meestal al binnen een aantal dagen. (mits je meer hebt verdiend dan € 25,- die maand).
Plan is ook niet om er rijk mee te worden, maar het zou een makkelijke oplossing kunnen zijn voor hele kleine betalingen, zoals bijv:

1 maand lidmaatschap voor 2 euro
3 maanden lidmaatchap voor 5 euro

enz..

Alternatief is een eenmalige automatische afschrijving, maar ik geloof dat de opstartkosten daarvan ook weer redelijk zijn.
Ik zou dat niet doen, of je moet een PayPal button op je site gooien. Voor alle andere zaken (Rabo Direct, Credit Card, etc.) betaal je naast een maandelijks abbo van rond de € 80,- ook nog commissie over elke transactie.

Dan kan je beter je gebruikers aanmelden voor een SMS abbo, zodat hij bijvoorbeeld elke 2 weken een SMS krijgt van € 1,50 tot wederopzeggen.

Let wel op dat je een contract enzo moet tekenen voordat je Reversed Billing aan mag bieden, in dit contract geef je ook aan dat je accoord gaat met de Nederlandse regels op gebied van betaalde SMSjes enzo.

Succes

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:57:
Zoek Erkens even op met de zoekmachine. Deze gebruiker heeft dit op een goedkope manier voor elkaar!
:w

Ik heb "gewoon" een oude telefoon (nokia 5110) gebruikt met een datakabel van 5 euro.
Met behulp van de sms server van gnokii ontvang ik SMS berichten welke nu in een mysql database gaan welke vervolgens door een aantal zelf geschreven scriptjes gaan om vervolgens "iets" te doen adhv het eerst "woord" in een SMS.
Een SMS versturen hiermee is ook erg eenvoudig, die sms server pollt regelmatig een andere tabel in de database met te verzenden berichten, dus een simpele INSERT en je hebt een SMS verstuurd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 10-05-2005 20:46 . Reden: extra url toegevoegd :Y) ]

Verwijderd

Topicstarter
Polderdijk schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:57:
Ik zou dat niet doen, of je moet een PayPal button op je site gooien. Voor alle andere zaken (Rabo Direct, Credit Card, etc.) betaal je naast een maandelijks abbo van rond de € 80,- ook nog commissie over elke transactie.

Succes
Hey thnx voor je reactie.

PayPal lijkt mij inderdaad wel een goede optie, maar ik ga erzelf vanuit dat de doelgroep nog redelijk jong is en ik denk dat het percentage PayPal-gebruikers onder de 18 zeg maar nog vrij klein is.
Daarom lijkt mij het via de telefoon wel zo handig.

RaboDirect lijkt mij ook wel cool, alleen daar moet je batches aanleveren met incasso's. Per batch kost het dan een paar euro en per incasso een paar cent.

Nadeel is weer dat ik te maken kan krijgen met personen uit allemaal landen, dus hoe ga je zoiets aanpakken. Dat reversed billing per sms kan vanuit verschillende landen en biedt dus opzich wel aardige mogelijkheden.

Eigenlijk zou er wereldwijd een goed en makkelijk systeem moeten zijn voor mini-betalingen. Bijv een pay-pal account die je simpel kan vullen door een sms van 5 euro erheen te sturen ofzo.. ipv een creditcard op te geven.

Maar mochten jullie nog even mee willen brainstormen over de situatie, dan heel graag. Alle info is welkom ;)

Randvoorwaarden zijn ff kort samengevat:

1. Betaling is klein en moet mogelijk zijn vanuit verschillende landen.
2. Doelgroep is jong en waarschijnlijk niet in bezit van CreditCard.
3. Drempel moet laag zijn.
4. Er moet goed bijgehouden kunnen worden wie betaald, zodat de betaler ook daadwerkelijk een voordeel heeft ( zoals bijv een lidmaatschap van een paar maanden ofzo ).
5. Er is geen probleem als er een tussenmaatschappij is die een percentage van de verdienste krijgt.
6. Er is nog geen zicht op het succes en dus is een hele grote investering lastig.

Ongetwijfeld zijn er genoeg personen die in dezelfde situatie zitten.
Pagina: 1