Ik zoek een bruikbare testtool waarmee ik een GUI kan testen van een webapplicatie. De tool moet eenvoudig te scripten (of recordable) zijn, zodat er eenvoudig testscenario's samengesteld kunnen worden. Ik heb al veel van dit soort tooltjes gevonden echter nog geen die voldoet aan mijn eisen/wensen.
De webapplicatie waar het over gaat is een soort van Content Management Systeem. Wat ik dus wil testen is dingen als objecten toevoegen/wijzigen/verwijderen/etc/etc.
Waar ik dus naar zoek en wat ik niet kan vinden is testsoftware die een log bijhoudt wanneer er bijv een test faalt. Er zijn tientallen tooltjes te vinden waarmee een macro opgenomen kan worden maar hier gaat het meer om automaten van suffe taken, loggen is hierbij niet echt nodig. Zijn eigenlijk ook niet echte testtools.
Tootljes die ik al heb bekeken:
Internet Macros™: www.iopus.com mooie tool, maar puur voor macro's
Wapt: www.loadtestingtool.com (is ook niet wat ik zoek, gaat meer over stabiliteit webserver)
Marco Express: uitgebreide tool, echter geen logging mogelijkheden.
Heeft er iemand ervaring met een echte GUI testtool?
De webapplicatie waar het over gaat is een soort van Content Management Systeem. Wat ik dus wil testen is dingen als objecten toevoegen/wijzigen/verwijderen/etc/etc.
Waar ik dus naar zoek en wat ik niet kan vinden is testsoftware die een log bijhoudt wanneer er bijv een test faalt. Er zijn tientallen tooltjes te vinden waarmee een macro opgenomen kan worden maar hier gaat het meer om automaten van suffe taken, loggen is hierbij niet echt nodig. Zijn eigenlijk ook niet echte testtools.
Tootljes die ik al heb bekeken:
Internet Macros™: www.iopus.com mooie tool, maar puur voor macro's
Wapt: www.loadtestingtool.com (is ook niet wat ik zoek, gaat meer over stabiliteit webserver)
Marco Express: uitgebreide tool, echter geen logging mogelijkheden.
Heeft er iemand ervaring met een echte GUI testtool?
[ Voor 3% gewijzigd door Stalkert op 10-05-2005 11:44 ]