Toon posts:

Voedingprobleem of videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren een nieuwe radeon 9800 Pro 128MB van sapphire aangeschaft. Na installatie van de videokaart begon mijn systeem vaag te doen hij bijvoorbeeld geen programma,s installeren.
Ook kan ik niet 2x internet explorer openen bijvoorbeeld.
En hij wil ook niet meer opnieuw opstarten of uitschakelen dus kortom hij wil niks meer.
Ik heb de nieuwsre drivers dus daar kan het niet aan liggen zowel van videokaart als moederbord.
Ik denk zelf dat het een voedingsprobleem is want heb namelijk een 300 watt no-name voeding.
De rest van mijn systeem is.
Athlon XP 2600+.
2x 256mb ddr400.
Sapphire Radeon 9800 Pro.
120GB Maxtor HDD 8MB Cache.
Windows XP Professional.
Asus A7N8X 2.0 Deluxe (NForce 2).

Zouden jullie mij kunnen helpen met dit probleem?
Want als het aan de voeding ligt kan ik zometeen ff nieuwe halen.

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Als je zelf al denkt dat het aan de voeding ligt waarom probeer je dat dan niet eerst even uit?

Want daar lijkt het wel aan te liggen als je voorheen nooit problemen hebt gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door OneUp op 10-05-2005 11:27 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Oude drivers goed gedeinstalleerd? Probeer het nog eens met je oude videokaart anders. Waarschijnlijk zal het je voeding zijn want 300 watt no name zal dat vast niet trekken.

Post anders eens wat voltages, de experts op dit forum kunnen daar ook vast wel wat aan zien (ik niet :P )

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Het ligt waarschijnlijk aan je voeding, een merkvoeding 300-350 watt moet geen problemen geven. Maar je kunt beter een iets duurdere alvast nemen zodat je in de toekomst daar ook nog wat aan hebt. Neem iig geen Q-tec!! Denk eerder aan tagan 380/480(u-22 versie is errug goed!), of coolermaster realpower 450watt(70 euro)

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik dat dan uitproberen want heb verder geen voeding te liggen en kan de voltages ook niet uitlezen omdat programmas niet installeren.
Maar is het mogelijk dat het er aan licht zodat bijv de hardeschijf te weinig stroom krijgt.

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:10
plug er iest uit wat je niet gebruikt, om even te testen of het dan beter gaat.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt weer niets zelf gedaan, nieuwste drivers zijn geen garantie. Test dus gewoon een paar verschillende voor zowel moederbord als VPU.

Het was de bedoeling dat je eerst zelf aan de slag ging ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.