Toon posts:

[XP] Eenzijdig Netwerk Software Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb recentelijk een tweede pc (met XP Pro SP2) aangeschaft die op de bovenverdieping van het huis staat.
De andere pc staat beneden en heeft XP Home SP1.
Omdat ik een kabelverbinding heb gebruik ik een router die op het kebelmodem staat aangesloten.
Ik heb vrijwel alles standaard laten staan, want het internet deed het meteen en het netwerk functioneerde ook (ff LAN spelletje gespeeld wat perfect werkte).
Maar ik wil graag gegevens die ik op de pc boven download beneden op de grotere HDD van 250 GB zetten. Dus heb ik op beide pc's mappen gedeeld voor tweerichtingverkeer en bij beiden pc's de Wizard Netwerk Opzetten van XP gebruikt.

Nu kan ik beneden wel bestanden van de pc boven bekijken via netwerklocaties, maar op de pc boven krijg ik geen toegang tot de pc beneden...

Ik heb firewalls en virusscanners e.d. uitgeschakeld en had zelfs 1 van de accounts beneden gelijknamig gemaakt aan de ene account boven (zonder wachtwoord), maar dat hielp niets.
De foutmelding:

\\BOVEN is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.Toegang geweigerd.

Na wat gegoogle en zoeken op forums, kwam ik vaak tegen dat deze foutmelding vele oorzaken kan hebben, maar blijkbaar ligt de fout maar aan 1 pc (die wat beneden staat) die geen toegang wil verlenen.

Is er misschien iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad of die weet welke waarschijnlijke fout er gemaakt kan zijn?

Bij voorbaat dank voor jullie respons! :)

Groeten,
Dennis K.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En wat krijg je als je \\boven\c$ doet?

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
je hebt dus niet de rechten om de gedeelde mappen te mogen zien, bij het delen kan je ook ergens aanvinken wie het mag bekijken enz. precies weet ik het ook niet

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op de bak waarmee je de anderen niet kan benaderen log je waarschijnlijk in met een user die geen rechten heeft om de andere bakken te bekijken. Wat je eens zou kunnen doen is op die bak inloggen met dezelfde user als waarmee je op de bak inlogt die je wil benaderen. Check ook nog eens bij je share of je niet toevallig toch een vinkje verkeerd hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:21:
En wat krijg je als je \\boven\c$ doet?
Kan het Netwerkpad niet vinden :/
ToasterxD schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:23:
je hebt dus niet de rechten om de gedeelde mappen te mogen zien, bij het delen kan je ook ergens aanvinken wie het mag bekijken enz. precies weet ik het ook niet
Helaas is het de Xp home bak die geenmachtigingen geeft, terwijl daar alleen simple file sharing bij gebruikt wordt en dus geen machtigigngen kunnen worden ingesteld...
under-world schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:26:
Op de bak waarmee je de anderen niet kan benaderen log je waarschijnlijk in met een user die geen rechten heeft om de andere bakken te bekijken. Wat je eens zou kunnen doen is op die bak inloggen met dezelfde user als waarmee je op de bak inlogt die je wil benaderen. Check ook nog eens bij je share of je niet toevallig toch een vinkje verkeerd hebt staan.
Bij allebij heb ik zelfde naam, wachtwoord, beiden de als eerst op de pc gezette gebruikers (bijde xp installatie dus) en beiden automatisch computerbeheerder en ingelogd onder de eerste ID ( 0 ).

Ik was al aan het denken aan formatteren op de Xp home pc, maar daar staat zoveel op en vooral het grote aantal instellingen (bij progjes enzo) heb ik nog hard nodig.
Bedankt voor jullie responsen en alvast bedankt voor toekomstige responsen...

Grtz Dennis