[W2K3 + XP Pro] Netwerk start trager op als de pc ?

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 08:44
Goedemorgen, ik heb hier op me werk een Windows 2003 netwerk (3 prolient DL380's net een NAS eraan vast) en een stuk of 60 clients (waarvan 95% nog NT4 maar dat gaat snel over in XP Pro)
Nu merk ik de laatste tijd dat als ik mijn XP machine boot en ik log gelijk in als die klaar is, dat hij dan mijn roaming profile niet kan vinden.
Maar log ik dan uit en gelijk weer in dan gaat alles wel goed, dus het lijkt erop of het netwerk niet gestart word oid of pas gestart word bij het inloggen maar dan de tijd niet krijgt om het profiel te vinden.
Kan het liggen aan het feit dat 1 server de operation master is voor alle 3 of dat de 4 switches hier doorzocht worden naar de server die hij dan (om wat voor reden dan ook) pas vind bij inloggen ?
Als er dingen zijn die ik ben vergeten of moet controleren om hier een zinnig topic van te maken dan hoor ik dat graag :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De netwerkdrive is waarschijnlijk op dat moment nog niet gemount.

• dapluiz
Nou ja, is het gekke, hij heeft de foutmelding, logt in met een lokaal profiel en dan staat de netwerkdrive met het profiel erop er gewoon blij bij en die werkt ook perfect.
Ik heb net ook in de Group Policy de optie "wait for the network at startup and logon" en dan duurt het inloggen wel langer en lijkt ie iets te zoeken, maar alsnog komt hij met de foutmelding.

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 16:51
Staat de DNS wel goed op de XP computer?

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• dapluiz
Yep. DNS werkt ook goed, ik kan alles pingen en vinden via nslookup.
Het gekke is zoals ik schreef dat het alleen is bij de eerste keer inloggen, als ik dan gelijk uitlog en dan op dezelfde pc weer inlog dan gaat alles wel goed.

Verwijderd

je logt te snel in op je netwerk, in je Group Policy (gpedit.msc) staat ergens een regel: "wait for the network at startup and logon". als je die aanvinkt kun je pas inloggen als je netwerk gereed is en alle drives geladen zijn. Dit heb ik zelf ook aan staan, anders krijg je telkens weer de 30 sec error :)

• dapluiz
dapluiz schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:36:
Nou ja, is het gekke, hij heeft de foutmelding, logt in met een lokaal profiel en dan staat de netwerkdrive met het profiel erop er gewoon blij bij en die werkt ook perfect.
Ik heb net ook in de Group Policy de optie "wait for the network at startup and logon" en dan duurt het inloggen wel langer en lijkt ie iets te zoeken, maar alsnog komt hij met de foutmelding.
Zie me eigen quote, zelfs als dat aan staat werkt het niet, hij wacht wel langer, maar dan geeft ie na 30 sec alsnog de foutmelding :(

Pagina: 1