Toon posts:

Hansol H711 doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb voor nu 2 jaar een Hansol H711 maar vandaag kwam er ineens rook achter de monitor vandaan. Volgens mijn "moeder" die er op dat moment achter zat begon hij eerst te "sissen" en werdt het beeld feller toen het beeld weg viel.

Als ik hem nu aanzet (PC uit) krijg ik heel zwakjes het "no signal" inbeeld.

Hieronder mijn vragen.

1. Mijn vraag is dus kan dit komen door de nieuwe XFX 6600gt of geheugen, lijkt me sterk maar toch ff vragen.

2. Of kan dit komen door filter-spanning omdat ik hem niet op een geaarde-stopcontact heb aangesloten, wel heb de aarde draad op de verwarming aangesloten als oplossing.

3. Wat is er nou stuk? voeding van de tft of de het scherm zelf.

PC Specs: AMD 2100+ @ stock
Asus A7V333 rev 1.0
1024MB PC3200
XFX 6600GT 128MB AGP @ stock
2 HD's 40GB - 250GB
2 Lite-on's CD-RW en DVD-ROM
Hansol H711 25ms 17"
A-open 350Watt voeding

Vid-drv: nvidia 71.89 WQHL

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 11:59 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:09

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je heel zwakjes beeld krijgt denk ik dat iig je backlight niet meer brandt. Krijg je vervolgens ook nog 's "no signal" dan zal er wel meer kapot zijn dan alleen die inverter van je backlight... Een videokaart die een TFT opblaast is overigens hoogst ongebruikelijk, dat kun je best uitsluiten denk ik.

Even bij de weg: Aarde op verwarming is levensgevaarlijk en not done! Ongeacht of het bij heeft gedragen aan het probleem, is het zeer onverstandig!

Hier stond een dode link.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hier heeft de electronica van het scherm de geest gegeven. Contact opnemen met Hansol of je leverancier voor de eventuele garantieafhandeling. Moet niet zo'n probleem zijn. Het is niet waarschijnlijk dat je VGA kaart dit gedaan heeft. Uit het sissende geluid kan je afleiden dat waarschijnlijk een condensator is gaan lekken.

Verwijderd

klinkt idd als een condensator die het heeft begeven. Garantie dus.