SUSE Pro 9.3 + Chello [geen dhcp]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
Ik ben onlangs begonnen met linux (SUSE Pro 9.3), welke ik geinstalleerd heb op een Compaq Deskpro SFF.

Probleem:

De installatie via FTP (via DHCP andere machine) is vlekkenloos verlopen, alleen krijg ik de chello verbinding niet werkend (kan niet eens domeinnamen of ip's pingen):
dhcpcd[4085] timed out waiting for a valid DHCP server response.
Config:

Compaq Deskpro EN SFF
P2 400
192 MB
Onboard NIC
Realtek 8139 NIC met het juiste MAC adres van Chello.
SUSE 9.3 Pro FTP install

Wat heb ik geprobeerd:
Ik ben enkele relevante topics tegengekomen, maar de daar aangedragen oplossingen werken niet.

In YAST2 heb ik de volgende settings geprobeerd (Op beide NIC's, onboard met MAC spoofing):
DHCP aan ; DNS servers van Chello ingevoerd ; update nameservers DHCP ; hostname=linux
DHCP aan ; DNS servers niet ingevoerd ; update nameservers DHCP; hostname=linux
DHCP aan ; DNS servers van Chello ingevoerd ; geen update nameservers DHCP ; hostname=linux
DHCP aan ; DNS servers niet ingevoerd ; geen update nameservers DHCP; hostname=linux

De variatie van de settings van de DNS servers is waarschijnlijk niet zinvol aangezien er ook geen ip's te pingen zijn en het dus waarschijnlijk geen DNS probleem is.

Kabel, chello modem en NIC's zijn in orde, werken in andere comp, onboard NIC is gebruikt voor FTP install.

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door ultimateharry op 11-05-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Wat is de output van 'ifconfig' (in een terminal window)?
Wat staat er in /etc/dhclient.conf?
Bestaat /etc/network/interfaces (let op: dit is een bestand), en zo ja: wat staat hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Uit ellende heb ik een andere NIC genomen, Chello helpdesk gebeld voor MAC release/renew en het werkt.

Nieuwe NIC krijgt netjes ip uitgedeeld, dns servers worden ook netjes via DHCP binnengehaald.